Arūnas Dumalakas. Naujas Vilniaus valdžios koziris – darnus vaikštumas

Posakį „balsuoja kojomis“ žino daugelis. Tai vyksta tada, kai nepritariantys sprendimui asmenys tiesiog išeina iš susirinkimo salės.

V.Jurkūno pieš.
V.Jurkūno pieš.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2022-11-12 07:00

Vilniečiai balsuoja ne kojomis, o automobiliais. Piko metu aiškėja, kad gatvėse vis didesnės spūstys, nes transporto priemonių vis daugiau, nors degalų kainos kandžiojasi.

Jokie paspirtukai, dviračiai, darnaus judumo ir pilotiniai projektai grūsčių nemažina. Atvirkščiai – jos vis didėja.

Bet labiausiai neraminti turėtų ne tai. Neseniai buvo paskelbtos savivaldybės įmonių ataskaitos, kuriose – tragiška vežėjų statistika.

Pasirodo, praėjusiais metais miesto transporto keleivių skaičius buvo 99,6 mln., o 2020-aisiais, kai siautėjo virusas, – 115,5 mln. Su priešpandeminiais 2019 metais išvis nėra ko lyginti. Tada autobusais ir troleibusais pervežta 165,5 mln. keleivių.

Štai taip vilniečiai vertina keliones nors ir atnaujintu miesto transportu, bet nepatogiais maršrutais, išretintais tvarkaraščiais.

Apie tai, kad valdžia sieks vilniečius persodinti iš nuosavų automobilių į miesto transportą, šūkių nebegirdėti. Dabar atsirado kitas – keliauk pėsčiomis.

Vilnius išsikėlė tikslą iki 2030 metų keliavimo pėsčiomis dalį nuo visų kelionių mieste padidinti iki 30 proc. Taip, anot idėjos autorių, ir žmonių sveikata pagerės, ir miestas bus mažiau užterštas.

Paklausite, kas to sumanymo autoriai. Ogi savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, kuri rūpinasi ir miesto transportu, ir rinkliava už automobilių stovėjimą, ir kelionėmis pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais.

Skatina keliones pėsčiomis, atimdama pajamas iš miesto transporto? Taip, tai daro ta pati savivaldybės įmonė.

Panašiai kaip didžiausių konkurentų – taksi vežėjų – reklama, užklijuota ant autobusų ir troleibusų. Taip tik Vilniuje gali būti.

Pavyzdžiui, „Susisiekimo paslaugų“ kolegos Latvijoje – įmonė „Rigas satiksme“ koordinuoja tik miesto transportą, prekybą bilietais ir rinkliavą už automobilių stovėjimą.

Kelionėms pėsčiomis būtina geresnė infrastruktūra, o ją gerinti valdžia ketina tvarkydama šimtus kilometrų prastos būklės pėsčiųjų takų, tęsdama daug diskusijų sukėlusį gatvių siaurinimo procesą ir vieną po kito marindama naujų miesto transporto priemonių pirkimo konkursus.

Užtai „Susisiekimo paslaugos“ parengė darnaus judumo plano veiksmų planą. Na, bent jau žodžius būtų tinkamai sudėlioję.

Plano skaityti nėra prasmės, nes jame tokie beprasmiai sakiniai: „Siekiama, kad pasirinkimas keliauti pėsčiomis Vilniaus miesto gyventojui būtų patogesnis nei iki šiol.“

Plane nuobodžiai pasakojama apie naują gatvių standartą, Niujorko pavyzdžius ir Naugarduko gatvės humanizavimo procesą. Įdomu tik tai, kad šalia judumo surandamas naujas žodis – „vaikštumas“.

Tas vaikštumas, iki 2030 metų esą padidinsiantis kelionių pėsčiomis dalį iki 30 proc., geras ir tuo, kad kuria socialinę (gyvybingumas, saugumas, sveikatingumas), ekonominę (sutaupytas laikas ir išlaidos) bei ekologinę (sumažinta triukšmo ir oro tarša) naudą“.

Tik „Susisiekimo paslaugų“ plano iki 2030 metų autoriai pamiršo vieną dalyką: šiai valdžiai beliko keli mėnesiai. Ateis kiti, kuriems vaikštumo idėjų greičiausiai tikrai nereikės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.