Hidrografų laivo „Varūna“ įgulos kasdienybė: dirbti nereikia, o algą gauna

Klaipėdos apygardos prokurorai sulaukė Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) prašymo ištirti galimų šiurkščių darbo drausmės pažeidimų ir dokumentų klastojimo atvejus. Įtariama, kad uostamiestyje veikiančios už saugią laivybą atsakingos ir LTSA pavaldžios įstaigos pamatus buvo išklibinusi korupcija.

 Lietuvos saugios laivybos administracijos laivas - įtarimų šešėlyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Lietuvos saugios laivybos administracijos laivas - įtarimų šešėlyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
LSLA laivo paskirtis -  matuoti jūros dugną ir gylį.<br> G.Pilaičio nuotr.
LSLA laivo paskirtis -  matuoti jūros dugną ir gylį.<br> G.Pilaičio nuotr.
Buvęs LSLA direktorius R.Tarasevičius viską matė ir tylėjo ?<br> G.Pilaičio nuotr.
Buvęs LSLA direktorius R.Tarasevičius viską matė ir tylėjo ?<br> G.Pilaičio nuotr.
 Hidrografų laivas Klaipėdos jūrų uoste.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Hidrografų laivas Klaipėdos jūrų uoste.<br> G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Gediminas Pilaitis

Apr 7, 2018, 3:41 PM, atnaujinta Apr 10, 2018, 12:29 AM

Tyrimo metu nustatyta, kad buvusioje Lietuvos saugios laivybos administracijoje (LSLA), kuri nuo praėjusių metų gruodžio prijungta prie LTSA, galimai buvo sukurta dokumentų klastojimo schema, atvėrusi galimybę grupei šios įstaigos darbuotojų piktnaudžiauti savo tarnybos pareigomis ir neteisėtai gauti atlygį.

Atlikus vidaus tyrimą išaiškėjo, kad LSLA priklausančio Baltijos jūros gylius ir dugną matuojančio hidrografinio laivo „Varūna“ laivavedys, kuris tuo pat metu dirbo keliose darbovietėse, sistemingai nesirodydavo darbe, neatlikdavo jam pavestų funkcijų.

Taip pat atskleista, jog už darbo laiko apskaitą atsakingas „Varūnos“ kapitonas, žinodamas, kad pavaldinio nėra darbe, melagingai užpildydavo dokumentus - klastotėmis pagrįsdavo jam nepriklausantį darbo užmokestį.

LTSA tyrėjai savo prašyme Klaipėdos apygardos prokuratūrai neatmeta tikimybės, kad Lietuvos saugios laivybos administracijoje, kuriai vadovavo Robertinas Tarasevičius, tokie darbo drausmės pažeidimai buvo ne pavienis faktas, atsitiktinumas, o apgalvotai sukurta ir savanaudiškais tikslais toleruojama sistema. 

Pradėtas vidaus tyrimas dar nebaigtas – tikėtina, kad šešėlinėje veikloje maustant valstybę, siekiant pasipelnyti jos sąskaita, galėjo dalyvauti ir gerokai platesnis nei hidrografų laivo „Varūna“  įgula LSLA specialistų ratas.

„Nesitaikstysime su neskaidria veikla valstybės sektoriuje. Žalos dydis šiuo atveju nėra svarbiausia, kai kalbama apie itin įžūlų piktnaudžiavimą ir aplaidumą. Viską nuodugniai ištirsime, iš kaltininkų bus pareikalauta atsakomybės“, – pareiškė apie pažeidimus sužinojęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Patekęs į įtarimų šešėlį hidrografijos tyrimų laivo „Varūna“ laivavedys jau atleistas iš darbo už šiurkščius pareigų vykdymo pažeidimus. Aiškinamasi, kaip R.Tarasevičius, kiti LSLA tarnybų vadovai kontroliavo pavaldinių veiklą. 

Galimų pažeidimų klastojant dokumentus ir grobstant valstybės lėšas mastą, į oficialiųjų dokumentų klastojimo schemas įtrauktų darbuotojų atsakomybę galutinai įvertins ikiteisminio tyrimo institucijos.

„Tenka tik apgailestauti, kad iki sisteminės reformos Lietuvos saugios laivybos administracijos darbuotojams buvo sudarytos sąlygos nesąžiningai pelnytis. Tokių ilgainiui kasdienybe virtusių pažeidimų mes tikrai netoleruosime“, - patikino laikinasis Lietuvos transporto administracijos direktorius Genius Lukošius.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.