Tradicinę regatą, kuri sutampa su rudens audrų sezono Baltijoje pradžia, rengė Klaipėdos sporto klubas „Ostmarina“.
Buriuotojų sąjunga prie šio renginio neprisidėjo, tačiau LBS prezidento Naglio Nasvyčio įsakymu rugsėjo 24 dieną buvo sudaryta laikinoji komisija nelaimingiems įvykiams tirti.
Tragedijos jūroje aplinkybes aiškinasi į šią komisiją pakviesti patyrę vandenynų burinių jachtų vadų kvalifikaciją įgiję buriuotojai: Ruslanas Arbušis, Kastytis Bartusevičius, Raimundas Daubaras, Ričardas Ramanauskas, Raimondas Šiugždinis, Andrius Varnas, Valdemaras Vizbaras. Specialiosios LBS komisijos pirmininkas – Raimondas Norkus.
LBS komisijai pavesta detaliai ir objektyviai įvertinti nelaimingų įvykių jūroje aplinkybes ir priežastis, pateikti vertinimo išvadas bei rekomendacijas, kaip ateityje užtikrinti regatų dalyvių saugumą, buriuotojų bendruomenei pateikti apibendrintus siūlymus, kaip išvengti tokių skaudžių įvykių.
Iš keturių išgelbėjo vieną
Kol kas dar niekas nežino, kas nutiko klaipėdiečių jachtai „Defiance“, kodėl patyręs kapitonas 59 metų Olegas Zeleninas, jo 36-erių sūnus Dmitrijus, 50-metis Eduardas Gusevas ir jauniausia įgulos narė 19-metė Olesia Orlova staiga atsidūrė šėlstančioje jūroje.
Nelaimė įvyko maždaug pusantros jūrmylės nuo Melnragės kranto – „Defiance“ veikiausia jau artėjo prie pirmojo jūroje buvusio regatos distancijos ženklo arba jau buvo ji aplenkusi.
Tik E.Gusevą pavyko išgelbėti. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentė O.Orlova rasta įsipainiojusi į virves prie jachtos, kurią bangos išmetė į paplūdimį. Kapitono ir jo sūnaus kūnų nerasta, paieškos nutrauktos.
Kitos tragedijos išvengta
Dar vienos per regatą avariją patyrusios jachtos „Esox-Roteksas“ įgula išgelbėta. Lūžus stiebui trys žmonės irgi atsidūrė jūroje, o likę denyje buriuotojai negalėjo jiems padėti. Nevaldomas burlaivis nublokštas į krantą.
Tyrėjai jau apžiūrėjo Melnragės paplūdimyje kelias dienas dunksojusias jachtas „Esox-Roteksas“ ir „Defiance“. O.Zelenino jachtos techninė būklė normali – stiebas nenulaužtas, korpusas nesudaužytas.
Policija atlieka du tyrimus
Tragedijos aplinkybes aiškinasi ir Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai – sudarytai komisijai vadovauja LTSA Jūrų departamento Laivybos priežiūros skyriaus vedėjas Linas Kasparavičius.
„Renkame informaciją, bendraujame su liudininkais, teisėsaugos institucijomis, kurios irgi apžiūrėjo į krantą išmestas jachtas.
Mūsų tikslas – išsiaiškinti visas aplinkybes ir priežastis“, – sakė L.Kasparavičius.
Klaipėdos apskrities policijos komisariatas atlieka su šia tragedija susijusius ikiteisminius tyrimus: dėl neatsargaus gyvybės atėmimo pažeidus specialiąsias elgesio taisykles ir dėl žmonių dingimo jūroje.
Politikas klausia ir stebisi
Susijaudino ir politikai – Seimo narys Naglis Puteikis kreipėsi į susisiekimo ministrą Roką Masiulį, kad jis paaiškintų, kokios oficialios Klaipėdos jūrų institucijos kontroliuoja per audras į atvirą jūrą išplaukiančius sporto ir pramogų burlaivius, kas domisi, kaip įgulos apsirūpinusios saugos priemonėmis.
„Kaip čia gali būti, kad didžiuliai tanklaiviai per audras dunkso uosto krantinėse pritvirtinti lynais, o maži burlaiviai neria į šėlstančią jūrą net tada, kai prie jų nebegali priplaukti gelbėjimo laivai“, – stebėjosi kadaise Jūrų uosto įmonei „Klaipėdos laivų remontas“ vadovavęs N.Puteikis.
Klubo „Ostmarina“ atstovai aiškino, jog buriuotojų į jūrą niekas varu nevarė, esą jie patys panoro rudenėjančioje Baltijoje grumtis su atšiauriais vėjais ir bangomis, raštu patvirtino, jog sutinka su sąlygomis.
Mirtininkų regata jau pramintų buriavimo ekstremalų varžybų nuostatai skelbia, jog organizatoriai už sudaužytas jachtas, suplėšytas bures, taip ir jūroje žuvusius įgulų narius neatsako.
„Ostmarinos“ atstovai nemano, kad regatą, kuri sutampa su rudens audrų pradžia, tikslinga uždrausti arba išbraukti iš varžybų kalendoriaus kaip renginį, keliantį realią grėsmę žmonių gyvybei.