Išgelbėti moterį padėjo laimingas atsitiktinumas: pašnekovė nepasakė nei adreso, nei savo vardo

Kiekvienas skambutis skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 – tai atskira istorija.

Bendrasis pagalbos centras (BPC).<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Bendrasis pagalbos centras (BPC).<br>T.Bauro asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 26, 2023, 1:35 PM

Kaip praneša Bendrasis pagalbos centras (BPC), reaguojant į juos labai daug kas priklauso nuo Bendrojo pagalbos centro skambučių operatoriaus, jo gebėjimo tinkamai įvertinti situaciją, priimti sprendimus, analizuoti informacinės sistemos duomenis, rinkti ir perduoti informaciją. Tačiau kartais daug lemti gali ir atsitiktinumas. Taip nutiko gegužės mėnesį, kai būtent laimingas atsitiktinumas padėjo išgelbėti vienos moters gyvybę.

Tai buvo įprasta BPC operatoriaus Lino darbo diena: skambučiai apie eismo įvykius, konfliktus, sveikatos sutrikimus.

Apie 13 val. 37 min. jis sulaukė skambučio iš moters, kuri skundėsi smurtaujančiu sutuoktiniu. Deja, adreso ji nenorėjo sakyti – teigė, kad operatorius pats turi jį sužinoti. Neatsakė ji ir klausiama vardo, ryšys nutrūko.

Nors pokalbis buvo trumpas, tęsėsi vos 35 sekundes, bet to užteko, kad moters išmanusis telefonas pats nusistatytų savo buvimo vietą ir išsiųstų duomenis į BPC. Remdamasis tais gautais duomenimis, Linas nustatė galimą moters adresą ir perdavė jį policijai.

Policija, nuvykusi nurodytu adresu, rado skambinusią moterį, išsiaiškino jos tapatybę, bet ji neigė patyrusi smurtą ir prašiusi pagalbos.

Praėjus vos porai valandų, apie 15 val. 32 min., Linas savo ausinėse ir vėl išgirdo pažįstamą balsą. Tik šį kartą moteris skundėsi ne sutuoktiniu, o nenusisekusiu gyvenimu. Ji prisipažino esanti pavargusi nuo sunkumų ir nebenorinti gyventi.

Nustatyti, ar skambino tikrai ta pati moteris, buvo sudėtinga: šį kartą sistema nerodė jos telefono numerio, nes telefonas greičiausiai buvo be SIM kortelės. O moteris ir vėl nesutiko pasakyti nei savo adreso, nei telefono numerio. Kai ji prisistatė išgalvotu vardu, Linas surizikavo – kreipėsi į ją anksčiau skambinusios moters vardu, kurį buvo išsiaiškinę policininkai.

Supratusi, kad buvo atpažinta, moteris nebesigynė. Užsimezgė pokalbis. Moteris ėmė dalintis savo rūpesčiais, tačiau ir vėl kartojo nebenorinti gyventi. Linas, pasinaudodamas ankstesnio pranešimo informacija, nedelsdamas išsiuntė naujus pranešimus apie pagalbos poreikį – šį kartą ne tik policijai, bet ir greitosios medicinos pagalbos tarnybai. Reikėjo gelbėti gyvybę, nes moters psichologinė būsena kėlė nerimą.

Skubiosios pagalbos tarnybos atvyko laiku. Buvo nustatyta, kad moteriai iš tiesų sutriko psichika, ir ji buvo išvežta į ligoninę.

Taip sėkmingai susiklosčius aplinkybėms pavyko išvengti tragedijos. O jei į antrąjį skambutį būtų atsiliepęs kitas operatorius, būtų buvę sudėtinga padėti, nes mobiliojo ryšio tiekėjo atsiųsti duomenys buvo netikslūs ir moters adresas buvo nežinomas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.