P. De Miko papasakojo apie darbą socialiniuose tinkluose: „Prasimuša“ vienetai“

Vien norėti būti „youtuberiu“ šiandien dar neužtenka, įsitikinęs žaibiškai išgarsėjęs video turinio kūrėjas Paulius Mykolaitis, dar geriau žinomas Paul De Miko slapyvardžiu. Pasak jo, darbas socialiniuose tinkluose – itin pelningas, tačiau reikalauja ne tik talento ir kūrybiškumo, bet ir griežtos disciplinos bei atsakomybės.

Paul de Miko.
Paul de Miko.
 Paul de Miko.<br> Stop kadras
 Paul de Miko.<br> Stop kadras
Paul de Miko.
Paul de Miko.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 4, 2021, 6:51 AM, atnaujinta Nov 4, 2021, 7:26 AM

Mokymosi platforma mokosi.lt, kartu su portalu lrytas.lt pristato naują laidą „Lik po pamokų“ – sužinok daugiau jau pasibaigus pamokoms. Laidose kalbinami įvairių sričių specialistai, pateikiamos ekspertų įžvalgos, mokomoji medžiaga, kuri padės praplėsti tiek pedagogų, tiek mokinių, tiek ir jų tėvų žinias. Visus laidų įrašus bus galima rasti lrytas.tv.

Sako, kad išgarsėjo „netyčia“

P.Mykolaitis pasakojo, kad jo karjeros kelias buvo gana vingiuotas, tačiau studijų metais pavyko atrasti širdžiai mielą darbą duomenų analizės srityje.

„Po mokyklos pabandžiau studijuoti, bet išėjo taip, jog buvau „įvarytas“ į tokį finansinį kampelį – mano mama sugalvojo išsikraustyti pakankamai toli nuo Vilniaus, kas mane privertė iš karto ieškotis darbo papildomoms pajamoms. Tuomet susiradau darbą šalia studijų, bet galiausiai taip išėjo, kad ir tas studijas mečiau.

Paskui bandžiau prie jų grįžti dar kelis kartus, bet jau kaip ir net nebereikėjo, nes pavyko pasidaryti tam tikrą karjerą iš pradžių klientų aptarnavimo sferoje, o vėliau labai greitai ir duomenų analizės lauke. Tai man kažkaip pasisekė ir niekad prie tų mokslų nebegrįžau“, – prisiminė P.Mykolaitis.

Tačiau vėliau vaikinas nusprendė išbandyti save ir kūrybinėje srityje – internete pasirodė jo pirmasis humoristinis video įrašas apie vieno populiaraus gėrimo reklamą. Šiandien „Youtube“ platformoje jis turi daugiau nei 800 tūkst. peržiūrų.

Savo „Youtube“ kanalo „krikštatėviais“ jis prasitarė vadinantis stilistę Agnę Jagelavičiūtę ir komiką Olegą Šurajevą, nes būtent jie pasidalijo pirmuoju Pauliaus vaizdo įrašu ir taip prisidėjo prie jo žinomumo didinimo.

„Šitoje sferoje, kurioje dabar dirbu, yra svarbus rinkodaros išmanymas, sprendimai, marketingas, reklama, tai tu su tuo susipažįsti, jei tau pavyksta ten įsisukti. Manau, kad mano visa karjera buvo padaryta per tokį labai didelį atsitiktinumą ir sėkmę, už kurią iš dalies yra atsakingi Agnė Jagelavičiūtė ir Olegas Šurajevas – tai yra savo sferose jau nemažai įsidirbę profesionalai, taip pat ir socialinių tinklų profesionalai.

Jie man padėjo pastumti tą sniego gniūžtę nuo kalno, kuri paskui įsisuko, ir tik vėliau susipažįsti su tomis rinkodaros peripetijomis. Dėl to aš tuos žmones vadinu savo kanalo krikštatėviais“, – aiškino P.Mykolaitis.

Galiausiai po kelių įrašų pamatęs, kad iš to galima uždirbti gana didelius pinigus, jis paliko darbą biure ir nusprendė visą dėmesį sutelkti į kūrybą bei socialinius tinklus. Vis tik P.De Miko slapyvardžiu geriau žinomas vyras sako, kad vien geros technikos video turinio kūrėjui neužtenka.

„Čia turbūt yra kažkoks formato, charizmos ir pateikimo mišinys. <...> Kad tai nesiremia į techniką, tai faktas, nes paskutinius savo techninius dalykus aš susipirkau turbūt per paskutiniuosius metus. Jei galima sakyti, kad mano karjera prasidėjo 2018-aisiais, tai aš ten filmavau su elementaria muiline, tik mikrofonas tada buvo geras.

Vaikams, kurie nori būti gyvų vaizdo transliacijų transliuotojai – „streameriai“, ar „youtuberiai“, tai aš visada vaikus, ypač labai jaunus, jei tenka pakalbėti mokyklose, atkalbinėju nuo tokio noro, nes pirmiausia reikia koncentruotis į formatą.

Pavyzdžiui, aš norėčiau, kad vaikai siektų būti laidų vedėjais, gal komikais, žurnalistais, o paskui jau „Youtube“ ar „Instagram“ yra tik platforma, kurioje tu paliksi savo turinį, kuriam dar ir taip turėsi sugalvoti formatą. Tai tas posakis „noriu būti youtuberis“ iš esmės dar nieko nepasako, nes tai tėra video dalinimosi platforma“, – dėstė pašnekovas.

Jis kaip sėkmingą ir tinkamą pavyzdį pateikė Skirmanto Malinausko kanalą, kuris yra itin remiamas ir žiūrimas.

„Skirmantas Malinauskas yra „youtuberis“, jis taip mėgsta sakyti, bei iš esmės jis turi labai labai gerai išlavintus žurnalisto sugebėjimus, kuriuos jis panaudoja tam, kad sukurtų turinį, tą turinį įsirėmina tam tikrame formate ir galutinį turinio vienetą jis įdeda į „Youtube“. Taip jis yra „youtuberis“, bet iki to yra labai daug laiptų.

Aš iš esmės gal nesakyčiau, kad taikiausi būti komiku, bet žinojau, kad mano turinys visų pirma turi būti juokingas, pramoginis. Tai dažnai vaikams sakau, kad, jeigu jie nori būti tokio formato „youtuberiu“, tai pradžioje turėtumėte būti nusimatę kitas pasiekiamas profesines sferas – ar tai būtų aktorius, ar komikas, ir, kai turėsite tame įdirbį, tapti „youtuberiu“ bus labai lengva“, – kalbėjo P.Mykolaitis.

Vien noro neužtenka

Video turinio „Youtube“ platformoje kūrėjas prisipažino, kad savo darbą organizuoja itin griežtai – kai kurio įrašo scenarijus gali nugulti ir į 10 lapų.

„Man reikia labai griežto scenarijaus – viskas, ką jūs matote galutiniame rezultate, vaizdo įraše, tai yra absoliučiai iki paskutinio žodžio išrašytos emocijos, kadrai, ir viskas, kas turėjo būti perteikta. <...> Mano vaizdo įrašui gali būti nuo 6 iki 20 A4 formato lapai, viskas priklauso nuo to, apie ką darau įrašą. Jį susirašai, eini filmuoti, susimeti medžiagą, susikarpai, montuoji, montažas gali užtrukti ir dvi dienas, o gali ir savaitę. <....> Tada turi galutinį variantą“, – pasakojo P.de Miko.

Nors kai kuriuos savo darbus tenka montuoti ir naktimis, jis teigė, kad didžiausias iššūkis jam tikrai yra ne miego trūkumas.

„Miegą aš atidirbu – sunkiausios dalys yra pasirašyti gerą scenarijų ir valdyti dabar jau labai didelės savo auditorijos lūkesčius, pasirinkti geras temas, išsirašyti scenarijų taip, kad tai patiktų plačiai auditorijai“, – pridūrė P.Mykolaitis.

Pašnekovas tvirtino, kad darbas socialiniuose tinkluose neša tikrai dideles pajamas, bet pasiseka toli gražu ne kiekvienam.

„Į šią sferą taip, kad būtų galima pragyventi, sutikime, kad „prasimuša“ vienetai. Čia ir yra visa esmė, kaip save parodyti taip, kad „prasimuštum“. <...> Tada jau galima daug pinigų užsidirbti. Nors mano alga jau kaip duomenų analitiko buvo labai didelė, dabar ji dar dvigubai didesnė. Čia toks šou verslo dalykas“, – sakė jis.

P.de Miko teigimu, jeigu vaikas ar paauglys nori save išbandyti socialinių tinklų sferoje ar video turinio kūrime, reikėtų nedelsti ir pabandyti, tačiau svarbu atrasti balansą.

„Jeigu nuo to nenukenčia socialiniai dalykai, draugai, užklasinė veikla ir mokslai, ir galima kažką šalia daryti, kas skatintų vaiko kūrybiškumą, tai paraginsiu visus pabandyti. Darykite kažkokius vaizdo įrašus, techniškai bandykite dirbti su montažo programomis, pasirašykite scenarijus – negaliu pasakyti, kad „nedarykite“ „Youtube“, bet tai reikėtų daryti sveikai, kad nenukentėtų kiti dalykai.

Uždirbti šioje sferoje įmanoma, bet yra labai labai sunku „prasimušti“. Reikia dirbti ties konkrečiais įgūdžiais ir juos gerinti, jeigu nenukenčia draugai, socialinė aplinka ir mokslai. Kūrybiškumas turi būti skatinamas“, – kalbėjo P.Mykolaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.