Kaip susikaupti? 8 patarimai gerai koncentracijai

Šiandieniniame pasaulyje, visi skubame, lekiame, intensyviai dirbame ar mokomės. Dažnai dirbame kelis darbus vienu metu. Toks gyvenimo tempas išties vargina, dažnai jaučiamės išsiblaškę, pridarome klaidų. Tuomet atsiranda nenuoseklumas, užmaršumas, negalėjimas susikaupti.

Mokosi.<br>123rf nuotr.
Mokosi.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

mokslobaze.lt

Nov 25, 2021, 12:48 PM, atnaujinta Nov 25, 2021, 12:48 PM

Populiariausi išblaškymo šaltiniai – mus supančios technologijos, ypač telefonas ir socialiniai tinklai. Tikriausiai pastebėjote, kad vis norisi pasitikrinti ką parašė draugas, ar kuo pasidalino jūsų mėgiamas asmuo.

Gali atrodyti, kad toks minčių „nukreipimas kitur“ yra naudingas, tačiau dažnu atveju tokiomis sąlygomis užduotis padaryti būna kur kas sunkiau. Gebėjimas susikoncentruoti, „būti čia ir dabar“ yra itin svarbus siekiant gerai atlikti darbus ar norint išmokti naujų dalykų. Tačiau susitelkimą, dėmesio koncentravimo kokybę galima pagerinti, tereikia įdėti šiek tiek pastangų ir pakeisti įpročius.

Tad, kaip susikaupti šiuolaikiniam žmogui? Mokymosi svetainė mokslobaze.lt dalinasi naudingais patarimais, kurie padės ugdyti jūsų susikaupimą ir koncentraciją.

Ar gebate susikoncentruoti?

Jūs gebate susikaupti jei ... : jums lengva išlikti budriems, jūs nusistatote tikslus ir užduotis gebate išskirstyti dalimis ir jas atliekate laiku, jūs darote trumpas pertraukėles, o po jų grįžtate prie darbo/užduočių.

Jums sunku susikaupti jei...: nuolat „pagaunate“ save svajojant, negalite atsisakyti trukdžių (telefono, tv ir kt.), vėluojate atlikti užduotis.

Jei pagalvoję nusprendėte, jog gebate susikoncentruoti – šaunu, turite gana gerus koncentracijos įgūdžius, tačiau juos visada naudinga dar pagerinti. Kuo daugiau dirbsite šia linkme, tuo dar stipresni būsite. Jei šiuo metu visgi esate labiau antrasis variantas ir jaučiate, kad dėmesio sutelkimas nėra jūsų stiprioji pusė, tiesiog ateityje dar reikės šiek tiek padirbėti su savimi.

8 patarimai gerai koncentracijai

1. Sudarykite darbų planą

Nusistatykite savo tikslus ir juos susirašykite. Kuo išsamesnis planas bus – tuo daugiau nuveiksite.

Kaip rikiuoti darbus? Pradėkite nuo vidutinio sunkumo, tuomet įvardinkite sunkiausias, o pabaigai pasilikite jums įdomiausias ir lengviausias užduotis. Toks eiliškumas labiausiai motyvuoja. Racionaliai planuokite savo laiką, taip pasieksite geriausių rezultatų.

2. Darykite pertraukas

Ar kada nors bandėte ilgą laiką sutelkti dėmesį į tą patį dalyką? Tikriausiai pastebėjote, kad po kurio laiko susikaupti tapo vis sunkiau.

Darykite pertraukas. Mokslininkai teigia, kad net ir labai trumpos pertraukėlės tarp darbų žymiai pagerina susikaupimą.

3. Venkite trukdžių

Dažnai mes neįvertiname kiek mus supančioje aplinkoje vyrauja blaškymo šaltinių. Pagrindinis jau anksčiau minėtas – telefonas, tačiau verta pagalvoti ir apie kitus: bendradarbius, vaikus, kambariokus ir kitus, kurie nori su jumis paplepėti.

Sprendimas:

Telefoną išjunkite, pasirinkite darbinį rėžimą ar padėkite toliau nuo jūsų. Siekiant išvengti netikėtų pašnekovų paskirkite susitikimams vietą ir laiką. Paprašykite, kad jus kuriam laikui paliktų vieną. Norint ramiai dirbti ar mokytis pasirinkite tokią vietą, kurioje jūsų niekas netrukdytų, tai gali būti biblioteka, privatus kambarys jūsų namuose, rami kavinė ar kt.

4. Sveikai maitinkitės

Siekiant geresnio susitelkimo reiktų nepamiršti, kad didelę įtaką mūsų koncentracijai daro maistas.

Galbūt pastebėjote, jog itin sočiai privalgę jaučiatės mieguisti? Per gausus maisto kiekis – migdo, nepavalgius, taip pat ima irzulys. Visada dirbkite pavalgę, bet nepersivalgę. Rinkitės smegenis „maitinančius“ produktus, tokius kaip riešutai (graikiniai), žalios lapinės daržovės (špinatai), riebi žuvis (lašiša) ir kt. Gerkite daug vandens.

5. Ribokite kavos kiekį

Remiantis atliktais tyrimais, kavos ir kitų kofeino turinčių gėrimų vartojimas nedideliais kiekiais gali pagerinti koncentraciją, tačiau teigiamas poveikis susitelkimui bus tik tada, jei šie gėrimai bus vartojami saikingai, nes priešingu atveju, pavartojus per daug, galite jausti nerimą, stresą, susitelkti bus dar sunkiau.

6. Pakankamai išsimiegokite

Miego trūkumas neigiamai paveikia tiek trumpalaikę, tiek ilgalaikę atmintį bei gebėjimą susikoncentruoti.

Eikite miegoti anksti iki 22 val. vakaro. Šiuo laiku labiausiai ilsisi mūsų psichika.

Miegokite bent 7 val. Bent valandą prieš miegą išjunkite visus elektroninius prietaisus (telefoną, kompiuterį ir kt.) Geriau tą laiką skirkite knygos skaitymui ar ramios muzikos klausymui.

7. Leiskite laiką gamtoje

Stenkitės kasdien išeiti į lauką bent 15 – 30 min. Pasivaikščiokite. Mankštinkitės. Aktyviai leiskite laiką. Moksliniai tyrimai vis labiau patvirtina teigiamą aplinkos poveikį koncentracijai. Darbo aplinkoje taip pat naudinga turėti augalų, jie bus ne tik graži interjero detalė, bet jie prisidės prie produktyvumo bei koncentracijos gerinimo.

8. Treniruokite smegenis

Ar kada pagalvojote, jog tam tikri žaidimai gali prisidėti prie koncentracijos, susitelkimo gerinimo? Spręskite sudoku, kryžiažodžius, žaiskite šachmatais, dėliokite dėliones. Toks užsiėmimas bus ne tik įdomus, bet ir naudingas jūsų smegenims.

Tikimės, kad šie mokslobaze.lt tinklapio patarimai pravers jums ir leis pasiekti dar geresnių rezultatų. Atminkite, jog gebėjimas susikoncentruoti ir atlikti savo užduotis atneš jums sėkmę, džiaugsmą ir pasitenkinimą. Ugdykite tai!

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.