Jaunų mokytojų problemos paskatino juos suburti į vieną bendruomenę: idėja prigijo žaibiškai

Jauni, savo profesinį kelią dar tik pradedantys mokytojai neretai jaučiasi palikti vieni, o kartais – net atstumti ilgamečių mokytojų bendruomenėje. Tai grupelę aktyvių specialistų paskatino imtis iniciatyvos ir įkurti „Jaunųjų mokytojų inkubatorių“. Pasak idėjos autorės, keliasdešimt pedagogų vienijantis projektas yra visiškai nemokamas, tačiau suteikiantis ypač daug prasmės. „Kai norisi dalintis, negalvoji apie pinigus“, – sako ji.

 Pasak idėjos autorės Jovitos Starkutės, keliasdešimt pedagogų vienijantis projektas yra visiškai nemokamas, tačiau suteikiantis ypač daug prasmės. <br> Lrytas.lt koliažas
 Pasak idėjos autorės Jovitos Starkutės, keliasdešimt pedagogų vienijantis projektas yra visiškai nemokamas, tačiau suteikiantis ypač daug prasmės. <br> Lrytas.lt koliažas
 Jaunųjų mokytojų inkubatorius<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Jaunųjų mokytojų inkubatorius<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Jovita Starkutė<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Jovita Starkutė<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
 Jovita Starkutė<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Jovita Starkutė<br> Asmeninio albumo nuotr.
Mokykla<br>123rf asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>123rf asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Mokykla
Mokykla
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2021-11-29 10:17, atnaujinta 2021-11-30 18:08

Subūrė kelias dešimtis pedagogų

Idėja steigti „Jaunųjų mokytojų inkubatorių“ gimė organizacijos „Family lab academy“ specialistams. Jos įkūrėja Jovita Starkutė naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, jog tokios iniciatyvos atsiradimą lėmė pokalbiai su įvairiose šalies mokyklose dirbančiais pedagogais.

„Mūsų akademijos mokytojai yra dirbę valstybiniame sektoriuje, turi draugų ir pažįstamų, ir visada būtent valstybiniame sektoriuje girdisi toks paburbėjimas, nepasitenkinimas. Tad jie kažkaip pabendravo ir sako: kaip čia taip išeina – mes kuriame, darome, džiaugsmingai gyvename, o ten vyksta taip?

Sugalvojome, kad reikėtų tuos mokytojus paskatinti ir suburti tokią erdvę dalinimuisi, kalbėjimuisi, inovatyvių dalykų apžvalgai, kad mokytojai suprastų, kad visas pasaulis keliauja, ir suprastumėme, kad ir mes esame tie, kurie į Lietuvą galime atnešti tas naujoves“, – sakė ji.

Taip, pasak J.Starkutės, ir gimė idėja suburti jaunus pedagogus į vieną erdvę, kurioje jie galėtų susitikti ir kalbėtis apie naujoves, technologijas ar net emocines problemas.

„Visi susidėjome savo turimas sritis, turimas žinias, įvairiausių seminarų patirtis, ir pakvietėme mokytojus, ypač tuos, kuriems reikia labai daug paskatinimo.

Tai svarbu tiems, kurie nueina dirbti į labai didelę mokyklą ar yra dar neilgai dirbantys, kad jie „nenuskęstų“, žinotų, kas vyksta pasaulyje, turėtų reikalingus įrankius šiuolaikiniame švietimo pasaulyje, galėtų lygiavertiškai kalbėtis su mokytojais, kurie galbūt turi didelę patirtį ir savo statusą“, – aiškino viena iš inkubatoriaus steigėjų.

Nors iniciatyva prasidėjo Kaune, netrukus ji pasiekė ir kitus miestus – mokytojai būrėsi Vilniuje, Klaipėdoje, o kitąmet „Jaunųjų mokytojų“ inkubatorius žada keltis į dar daugiau miestų.

„Pavasarį startuosime vėl – tai sakome, kad bent du kartus per metus susitikti ir tuos mokytojus globoti tampa mūsų dar viena socialine misija“, – džiaugėsi J.Starkutė.

Paklausta, kokiems mokytojams buvo sukurta tokia iniciatyva, ji prisiminė, kad pradinė idėja buvo paskatinti ir padrąsinti jauną, dar nedaug patirties turintį pedagogą, tačiau susidomėjusiųjų skaičius planus gerokai pakoregavo.

„Kai paskelbėme registraciją, sulaukėme labai labai daug skambučių net iš tų mokytojų, kurie turi begalę patirties ir dirba jau daug metų. Tada jau laisvai atidarėme duris ir visiems kitiems mokytojams, kad jie prisijungtų ir įneštų padrąsinimo. Daug patirties turintys mokytojai gali padrąsinti jaunuosius mokytojus, kad šie nebijotų, aktyviai siūlytų savo idėjas“, – sakė J.Starkutė.

Pasak jos, mokyklos kabinetus palikę bendraminčiai diskutuoja pačiomis įvairiausiomis temomis – nuo bendravimo su kolegomis ir moksleivių tėvais, nuo savęs pažinimo ir savimotyvacijos.

„Viename iš inkubatorių išsirutuliojo tokia tema, jog būtina kalbėti apie skirtingų kartų bendradarbiavimą – ką gali duoti vieni, o ką – kiti, kaip stiprinti profesionalumą, įvaizdį ir statusą. Nes juk bendravimas ir bendradarbiavimas vyksta ne tik su kolegomis, bet ir su tėvais“, – sakė viena iš iniciatyvos kūrėjų.

J.Starkutės teigimu, jauni mokytojai neretai jaučia nuoskaudą, nes dalis tėvų galvoja, kad, jei mokytojas pats neturi vaikų, jis yra prastesnis profesionalas ir savo srities žinovas.

„Juk bet kurioje kitoje srityje tu gali pardavinėti kažkokį produktą kartais jo net neturėdamas, bet juo labai tikėdamas. Yra reikalingos žinios, pasirengimas, bet kartais ir nebūtina turėti vaikų“, – svarstė „Family lab academy“ atstovė.

Ne mažiau svarbu, pasak jos, yra ir emocinė mokytojo būsena bei motyvacija.

„Net kai aplinka, atrodo, tavęs nepalaiko, tu turi rasti savyje jėgų, eiti į priekį, domėtis, matyti vaikus ir save motyvuoti. Tai irgi yra tam tikri edukologijos įrankiai“, – svarstė J.Starkutė.

Nors vien pirmasis mokytojų susitikimas truko 5 valandas, ji pabrėžė, jog iniciatyva – visiškai nemokama.

„Kai norisi dalintis, negalvoji apie pinigus. Tai mes darome visiškai savo iniciatyva, tikėdami, kad viskas prasideda nuo mūsų pačių ir mūsų aplinkos“, – pažymėjo specialistė.

Mokytojams trūksta vienybės?

Su jaunaisiais šalies pedagogais bendraujanti J.Starkutė sako jau spėjusi pastebėti vieną ryškią problemą – mokytojų bendruomenėje stinga palaikymo.

„Ypač šiais metais, kai buvo dirbama nuotoliniu būdu, mokytojai tarsi liko vieni. Tas bendradarbiavimas su tėvais pasidarė dar kitoks – reikėjo rasti būdų, kaip atrasti ryšį iš naujo, nes jis tikrai šaltėjo. Komandų nebeliko, nebeliko „koridorinių“ pokalbių ir pasitarimų, iššūkių kilo ir su ugdymu. Todėl pedagogams buvo smagu vėl susiburti, atrasti naujų draugų ir bendraminčių, išsikalbėti“, – sakė ji.

Specialistės teigimu, tai lemia ir skirtingas kartų požiūris į darbą ir gyvenimą.

„Visada esame linkę kaltinti aplinką – nėra priemonių, švietimo įstaiga kažko nenuperka, mokytojai vienas kito nepalaiko, vyrauja konkurencija. Jaunieji mokytojai nori pakeisti tą mažą pasaulį, ir tada tie „senieji“ nariai juos lyg atstumia, blokuoja naujas idėjas. Tai tų iššūkių dėl to ir kyla“, – pastebėjo J.Starkutė.

Pasak jos, svarbiausia mokytojui yra pačiam atrasti, ką jis gali padaryti, kad darbe jaustųsi kuo geriau. O paklausta, kaip reikėtų motyvuoti jauną specialistą, ji patarė atsakymo ieškoti savo viduje.

„Jeigu tai iš tikrųjų yra tavo misija ir pašaukimas, tikrai jausi, kad čia tavo vieta. Vienintelis dalykas – reikia daugiau savimi domėtis. Ieškoti, kas tave motyvuoja, kas įkvepia. Tai nebūtinai yra finansiniai, bet labiau asmeniniai dalykai, kuriuos pats gali susikurti.

O tada svarbu tiesiog reguliariai tai daryti, kartoti, dirbti su savimi, ieškoti įvairiausių būdų ir kurti ryšį. Kiekvienas turi tai atrasti. Kartais finansiniai ištekliai yra tokie, kokie yra, priemonės tokios, kokios yra – vadinasi, daug dalykų reikia sukurti pačiam“, – pažymėjo J.Starkutė.

Vis tik „Family lab academy“ atstovė neabejoja, kad mokytojų susibūrimų ateityje tik daugės, o iniciatyva jau susidomėjo ir kitų sričių ekspertai.

„Kai pasidalijome žinia socialiniuose tinkluose, mums pradėjo rašyti verslo įmonės, klausti, ką mes čia tokio darome, ar gali prisidėti. Tai tikimės, kad pavasarį jau turėsime kur kas daugiau iniciatyvų, susijusių ir su vadyba, ir su komunikacija.

Džiaugiamės, kad dalindamiesi atveriame duris ir kitiems žmonėms, norintiems pokyčių, kadangi mums patiems tai labai patinka. Kai gali padėti ir matai tame prasmę, natūraliai norisi ir toliau viską tęsti. Manau, kad vystysimės, plėsimės ir augsime“, – teigė J.Starkutė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.