Agentūra planuoja pateikti dar apie 100 atnaujinto ugdymo turinio planų pavyzdžių.
Planų pavyzdžiai skelbiami švietimo portale emokykla.lt, jie turėtų padėti mokytojui ugdymo turinį pritaikyti atsižvelgiant į įvairius mokinių poreikius, ir ugdyti atnaujintose programose numatytas mokinių kompetencijas.
„Mokytojai, remdamiesi pavyzdžiais, pasirinks ir sukonkretins savo ugdymo planų formas ir turinio struktūrą. Dirbdami pagal atnaujintas programas jie savo nuožiūra galės rinktis 30 procentų ugdymo turinio“, – rašo ministerija.
ŠMSM primena, kad pasirengimas diegti atnaujintas programas vyksta antrus metus. NŠA yra rengusi informacinius renginius pedagogams, mokyklų vadovams, švietimo pagalbos specialistams, savivaldybių atstovams. Kiekvienai atnaujintai ugdymo programai parengtos rekomendacijos, kuriose pateikiami praktiniai pamokos planavimo, užduočių ir vertinimo pavyzdžiai. Visa metodinė medžiaga skelbiama švietimo portale.
Mokyklos dalijasi patirtimi ir žiniomis
Marijampolės savivaldybės Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aldona Bagdonienė, laikinai einanti ir gimnazijos direktorės pareigas, pasakoja, kad mokykloje praėjusių metų pavasarį buvo sukurta atnaujinto ugdymo turinio darbo grupė, kurios pirmasis darbas buvo sudaryti pasirengimo darbų ir veiklų planą.
Anot jos, nepraleisti svarbiausių dalykų padėjo Marijampolės savivaldybės ugdymo turinio atnaujinimo specialistų sudėliotos gairės, ką ir kada turi nuveikti mokyklos, kad tinkamai pasirengtų taikyti atnaujintas programas, rašoma pranešime.
„Informacijos, kaip pasiruošti pokyčiams, yra tikrai daug. Sakyčiau, vienas iš iššūkių buvo atsirinkti informaciją ir kryptingai dirbti pagal pasirengtą planą, nesiblaškyti“, – kalba A. Bagdonienė.
Ji pasakoja, jog nagrinėdamiesi atnaujintas programos, gimnazijos mokytojai dažnai lankėsi vienas kito pamokose, stebėjo, konsultavosi, taisė vienas kitą.
Panašiai pasirengimo darbus planavo Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos pedagogai. Kaip pasakoja šios mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Daiva Šulcienė, mokykloje buvo suburta Ugdymo turinio atnaujinimo darbo grupė, kuri parengė darbų planą ir nuosekliai ruošė kolegas dirti pagal atnaujintas programas.
Jos nariai sudėliojo pamokų planus, apibrėžė sėkmės kriterijus, išsiskaičiavo, kiek pamokų per savaitę sudaro tie 30 proc. mokytojo nuožiūra parenkamo turinio ir kaip produktyviausia būtų jį išnaudoti, pažymima pranešime.
Uostamiesčio mokykla jau pasitvirtino ir ilgalaikio planavimo formas, tad visi mokytojai, naujais mokslo metais dirbsiantys pagal atnaujintas programas, jau gali planuoti savo ugdymo turinį. Mokykla apie artėjančias permainas informavo ir tėvus bei mokinius: parengė informacinį lankstinuką, o mokytojų ir mokinių iniciatyva buvo sukurtas ir animuotas filmukas apie tai, kas ir kodėl keisis, atsinaujins ugdymo programose, kaip tai pakeis ar nepakeis mokymosi procesą.
Ugdymo turinio atnaujinimo komanda dirba ir Alytaus Panemunės progimnazijoje.
„Siekiame kuo geriau pasirengti, todėl mokomės kursuose, skaitome, gilinamės į dokumentus, pasirengėme atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimo veiksmų ir priemonių planą. Neslėpsiu, iš pradžių buvo nerimo, kaip reiks dirbti pagal atnaujintas ugdymo programas, bet taip juk būna su visomis naujovėmis. Įsitikinome, kad dirbame teisinga kryptimi, kai sulaukėme kitų mokyklų prašymų pasidalinti patirtimi. Ir tai, manau, vienas geriausių būdų mokytis ir mums patiems“, – sako progimnazijos direktorė Giedrė Romaškienė.
Progimnazija savo patirtimi dalijosi su Kaišiadorių rajono Žiežmarių gimnazija, Varėnos „Ryto“ progimnazija, kitomis Alytaus bendrojo ugdymo mokyklomis, priduriama pranešime žiniasklaidai.