Po aviakatastrofos Egipte – įniršis ir kaltųjų paieškos

„Tai galėjo nutikti be kada ir bet kam“. „Skridome su jais, džiaugėmės likę gyvi“. Tokie ir panašūs įrašai užtvindė Rusijos socialinius tinklus. Šeštadienio rytą Egipte sudužus rusų oro linijų „Kogalymavia“ lėktuvui žmonės ėmė kaltinti šios bendrovės vadovybę.

Rusų nuomone, atsakomybę už katastrofą turėtų prisiimti visi, kurie leido techniškai netvarkingam lėktuvui pakilt<br>AP nuotr.
Rusų nuomone, atsakomybę už katastrofą turėtų prisiimti visi, kurie leido techniškai netvarkingam lėktuvui pakilt<br>AP nuotr.
Dar visai neseniai šio „Airbus A321“ įgula skundėsi, kad genda vienas lėktuvo variklių,<br>AP nuotr.
Dar visai neseniai šio „Airbus A321“ įgula skundėsi, kad genda vienas lėktuvo variklių,<br>AP nuotr.
Socialiniuose tinkluose liejasi rusų nusivylimas ir pyktis.
Socialiniuose tinkluose liejasi rusų nusivylimas ir pyktis.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Keleivių artimieji Sankt Peteburgo oro uoste.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Asta Kuznecovaitė

Oct 31, 2015, 2:08 PM, atnaujinta Oct 6, 2017, 3:57 PM

Iš pradžių Rusijos ambasada Egipte informavo, kad visi lėktuvo keleiviai buvo rusai, tačiau Egipto pareigūnai vėliau patikslino, kad tarp keleivių buvo ir trys ukrainiečiai. Lėktuvas priklausė mažai oro linijų bendrovei „Kogalymavia“, dar vadinama „Metrojet“, kurios būstinė yra Vakarų Sibire. Egipte sudužęs lėktuvas buvo naudojamas jau 18 metų.

Rusai teigia, kad nelaimę buvo galima nujausti, nes „Kogalymavia“ yra prisipirkusi senų lėktuvų, kuriais bijo skraidyti ne tik keleiviai, bet ir lėktuvo įgula.

Egipte iš radarų dingusio Rusijos keleivinio lėktuvo nuolaužos rastos šiaurinėje Sinajaus pusiasalio dalyje. Šeštadienio rytą sudužusiame lėktuve „Airbus A321“ skrido 224 žmonės. Išgyvenusių nelaimės vietoje nerasta.

Lėktuvas, skridęs reisu KGL 9268 nukrito Sinajaus pusiasalio šiaurinėje dalyje. Gelbėtojų komandos toliau vykdo išgyvenusių paiešką, tačiau Rusijos ambasada Kaire taip ir nepatvirtino gandų, kad bent keli keleiviai išgyveno katastrofą.

Rusijos generalinė prokuratūra pradėjo baudžiamąją bylą dėl aplaidumo, nusinešusio žmonių gyvybes. Šeštadienį visoje šalyje paskelbtas gedulas.

„Bet kuris, kuriam teko skristi šios kompanijos lėktuvais skrydžio metu pradeda melstis, nes lėktuvai seni ir techniškai netvarkingi. 2013 metais skridau iš Sankt Peterburgo į Šarm aš Šeichą, baisu buvo visiems, net ir stiuardesėms“. Paskaitykite atsiliepimus apie „Kogalymavia“, žmonės metų metus rašo, kad su šia kompanija skristi nesaugu“, – teigia Michailas Tarasovas.

„Tiktai taip, skrendant su jais reikia melstis nuo skrydžio pradžios iki pabaigos“, – jam pritarė Vera Pavlova.

„Visas lėktuvas meldėsi. Mačiau, kad net stiuardesė maldas kalbėjo. Siaubinga kompanija“, – rašo Svetlana Plukina.

Rusų nuomone, atsakomybę už katastrofą turėtų prisiimti visi, kurie leido techniškai netvarkingam lėktuvui pakilti, o metalo laužo prisipirkusios bendrovės valdžia, jų teigimu, turėtų atsidurti teisiamųjų suole.

Šeštadienio rytą Egipte sudužęs „Airbus A321“, kaip praneša Rusijos žiniasklaida, jau kartą buvo patekęs į tragedija galėjusį pasibaigti įvykį.

2001 metais leisdamasis Kairo oro uoste, lėktuvas uodega trenkėsi į nusileidimo taką. Smūgio būta stipraus, tačiau tada žmonės nenukentėjo. Lėktuvą teko remontuoti.

Tiesa, tuo metu jis priklausė Libano oro linijų bendrovei „Middle East Airlines“.

Praėjus dviem metams po nesėkmingo nusileidimo Egipte, „Middle East Airlines“ nusprendė daugiau šio lėktuvo neeksploatuoti ir 2003 metais jį pardavė rusams.

 Teigiama, kad dar visai neseniai šio „Airbus A321“ įgula skundėsi, kad genda vienas lėktuvo variklių, tačiau jį apžiūrėję mechanikai jokių gedimų nepastebėjo ir leido šiuo lėktuvu skraidyti toliau.

Tai, kad katastrofos priežastimi galėjo būti variklio gedimas rodo ir tai, kad prieš dingdamas iš dispečerių radarų lėktuvas staigiai ir reikšmingai sumažino greitį. Užfiksuota, kad po piloto pranešimo apie techninius nesklandumus laineris ėmė labai staigiai žemėti – po 1500 metrų per minutę. Iš radarų jis dingo prajus 22 minutėms nuo skrydžio pradžios.

„Tai tik verslas, nieko asmeniško. Štai, kur kapitalizmas“, – ironizuoja Valentinas Demyčevas.

„Visos pigių skrydžių bendrovės yra vienodos“, – išvadas padarė Lena Kazakova.

Nors daugiausia socialinių tinklų vartotojai dėl katastrofos kaltina tik oro linijų vadovus ir rusų verslininkų įpročius bet kokiu būdu gauti kuo daugiau pinigų, nekreipiant jokio dėmesio į žmonių saugumą, atsiranda ir sąmokslo teorijų kūrėjų, kurie mano, kad lėktuvas galėjo būti numuštas.

„Panašu į teroristinį aktą – vienas ar keli sprogimai 10 kilometrų aukštyje. Jei tai terorizmas, už tai atsakomybę turi prisiimti botoksinis nykštukas (Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas – Red.), kuris savo tautiečius pavertė islamistų keršto įrankiais“, – rašo Egoras Sokolovas.

Ukrainiečiai ir sirai rusų lėktuvo katastrofą traktuoja kitaip. Ukrainiečiai mano, kad tai – Dievo kerštas rusams už pernai liepos 17 dieną virš Ukrainos numuštą Malaizijos „Boeingą“, o sirai teigia, kad taip rusams atlyginama už Sirijos bombardavimą.

„O kas bombarduoja Siriją? Dievas jus už tai nubaudė ir tai tik pradžia. Dievas jus dar stipriau baus. Čia jums už tuos 190 žmones, moteris ir vaikus, kurie vakar žuvo Sirijoje“, – piktinasi Imadas Kaledas Tatouras, siras gyvenantis Maskvoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.