Už tragedijos Italijoje kyšo italų mafijos nagai

Statybų bumas 7-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje paskatino į šį sektorių įsitraukti ir Italijos mafiją. Gaujos statyboms užsakinėjo pigiausias medžiagas. Būtent tai galėjo lemti Genujos tilto tragediją.

Dešimčių gyvybių pareikalavusi nelaimė Genujoje – ilgalaikių Italijos infrastruktūros problemų įrodymas.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Dešimčių gyvybių pareikalavusi nelaimė Genujoje – ilgalaikių Italijos infrastruktūros problemų įrodymas.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>AP nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>AP nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>Imago/Scanpix nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>Imago/Scanpix nuotr.
Sugriuvęs tiltas Genujoje pražudė mažiausiai 39 žmones.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Sugriuvęs tiltas Genujoje pražudė mažiausiai 39 žmones.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>AP nuotr.
Italijoje kritikuojamas vidaus reikalų ministro Matteo Salvini elgesys viaduko griūties Genujoje dieną<br>AP nuotr.
Italijoje nugriuvo viadukas, ant kurio buvo bent de<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Italijoje nugriuvo viadukas, ant kurio buvo bent de<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gedinti Italija laidoja viaduko griūties Genujoje aukas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nors nėra ai<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

„The Guardian“ ir „Lietuvos ryto“ inf.

Aug 18, 2018, 5:09 PM, atnaujinta Aug 18, 2018, 5:55 PM

Antradienį įvykusi Morandi tilto griūtis Genujoje pražudė 39 žmones ir tapo skaudžiu įrodymu, kokia problemiška Italijos infrastruktūra.

Daugiau nei 2 mln. namų yra pavojingos būklės, nestabilūs. O per penkerius metus lubos mokyklose nukrito 156 kartus.

Morandi tiltas, kuris buvo atvertas 1967-aisiais ir tuo metu laikytas inžinerijos brangakmeniu, yra jau 12 tiltas, kuris Italijoje sugriuvo nuo 2004-ųjų. Penki iš jų nugarmėjo vos per 5 pastaruosius metus.

Daugumos šių nelaimių priežasčių galima ieškoti ne priežiūros tarnybų dokumentuose, o atsigręžus į praėjusio amžiaus septintąjį dešimtmetį, kai šalyje vienas po kito buvo tiesiami tiltai, keliai, stiebėsi nauji pastatai ir mokyklos.

Pigios medžiagos lemdavo didesnį pelną, kuriuo buvo suinteresuotos mafijos gaujos, susidomėjusios statybų verslu.

„Nėra jokių abejonių, kad statybų bumas sukūrė tokią situaciją. Tuo metu vienas po kito kilo infrastruktūros objektai, kurie neatitiko saugumo standartų, – teigė miestų planavimo profesorius Maurizio Carta iš Palermo universiteto. – Namai buvo statomi nestabiliose vietose, prie pat upių vagų, teritorijose, kuriose didelė purvo nuošliaužų grėsmė, prie pat uolų. Žmonės apsigyveno dideliuose pastatuose seisminėse zonose, kur statyba apskritai turėtų būti uždrausta.“

Tiltai dabar bus tikrinami

Gyvenamųjų namų buvo ir po Morandi tiltu. Dabar visi šie žmonės privalės nedelsdami išsikelti iš savo būsto, nes jiems gresia pavojus.

Laimė, jie tam turi laiko. Antraip nei žmonės, kurie važiavo Morandi tiltu, ar tie, kurie gyveno Mesinos provincijoje, o jų namus vieną naktį nušlavė purvo nuošliaužos – 2009-aisiais žuvo 37 žmonės, 95 buvo sužeisti.

Pavojingų kelių ir pastatų yra visoje Pietų Italijoje. Čia statybų bendrovės, kurios kaip subrangovės dirbo mafijos projektuose, naudojo nesutvirtintą betoną – daugiau smėlio ir vandens, per mažai cemento.

Iš 12 tiltų, kurie sugriuvo per pastaruosius 14 metų, keturi buvo Sicilijoje, dėl dviejų buvo iškeltos bylos, nes jų statybai naudotas nesutvirtintas betonas.

„Dešimtys tiltų Kalabrijos regione dabar tiriami ir tikrinami. Išsiaiškinome, kad kai kurių jų konstrukcija yra tris kartus silpnesnė, nei numato standartai, – pasakojo prokuroras Nicola Gratteri. – Šiuose valstybiniuose konkursuose dalyvavo ir juos laimėjo mafijos „’Ndrangheta“ statybų įmonės.

Nuo XX amžiaus 7-ojo dešimtmečio šie mafiozai pradėjo kontroliuoti statybų sektorių, o dabar jau ir visą betonavimo verslą.

Statybos – antras pagal pelningumą mafijos verslas po narkotikų prekybos.“

Skaičiuojama, kad maždaug 300 tiltų Italijoje gresia griūtis.

Visų jų priežiūrai reikia didelės pinigų sumos, tačiau ir ji nėra ilgalaikis problemos sprendimas.

Nelaimės buvo galima tikėtis

Genujos mieste, kur sugriuvus dideliam greitkelio viadukui žuvo mažiausiai 39 žmonės, buvo paskelbta 12 mėnesių nepaprastoji padėtis. Tarp nelaimės aukų – trys vaikai.

Paaiškėjo, kad prieš pusę amžiaus statytas gigantiškas viadukas, vingiuojantis virš Genujos, niekada nebuvo kapitališkai suremontuotas. Kad jo būklė kritinė, inžinieriai kalbėjo dar prieš kelerius metus. Esą nelaimė anksčiau ar vėliau vis tiek būtų įvykusi.

Politikai tikino, kad atsakyti už nelaimę turės autostradas prižiūrinti privati įmonė, kuri rinko didžiausius Europoje greitkelių mokesčius ir uždirbo milijardus eurų, tačiau į saugumą neinvestavo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.