Tilto statybas vykdys trys Italijos įmonės: statybų bendrovė „Salini Impregilo“, valstybinės laivų statyklos „Fincantieri“ infrastruktūros padalinys ir šalies geležinkelių bendrovės „Italferr“ antrinė įmonė, kuri rūpinsis inžineriniais aspektais.
Genujos mero Marco Bucci teigimu, užtruks metus, kol senojo tilto vietoje stovės naujintelis.
Bet pirmieji automobiliai juo ims važiuoti truputėlį vėliau – kai bus atliktos visos saugumo patikros.
Tiltas nebesivadins Morandi – jį projektavusio architekto Riccardo Morandi – garbei, tačiau naujasis jo pavadinimas kol kas neišrinktas.
Naują konstrukciją suprojektavo šiame mieste gimęs vienas žymiausių Italijos architektų R.Piano. 80-metis R.Piano pastaruoju metu buvo kiek sulėtinęs tempą, tačiau pamatęs, kas ištiko jo gimtąją Genują, negalėjo ramiai į tai žiūrėti ir pasisiūlė sukurti naują tiltą.
Šio architekto galvoje kilo Londono dangoraižio, praminto šuke, idėja. Kartu su architektu Richardu Rogersu jis sukūrė Paryžiaus moderniojo meno muziejaus Pompidou centro projektą, taip pat suprojektavo Ušibukos tiltą, jungiantį tris salas Japonijoje.
Genujos tilto projektas turėtų priminti laivo priekį. Jį apšvies 43 šviestuvai, kurių skleidžiami spinduliai sudarys iliuziją, lyg tiltas būtų išskleidęs bures.
Šviestuvų skaičius pasirinktas neatsitiktinai – būtent tiek žmonių žuvo per tragediją.
R.Piano taip pat bus projekto techninis vadovas.
Tiltas kerta tankiai apgyvendintą teritoriją, per jį ėjo viena pagrindinių transporto arterijų Šiaurės Italijoje. Juo važiuodavo krovininiai automobiliai iš Genujos uosto, Ligūrijos pajūrio ir Pietų Prancūzijos.
Rugpjūčio 14-ąją įvykusios tragedijos priežastis iki šiol nenustatyta.
Tačiau prokurorai byloje įvardija prastą 51 metų konstrukcijos priežiūrą arba jos trūkumus, galimai ir lėmusius nelaimę.
Parengta pagal AP ir ANSA.