Floridoje laineris „Boeing 737 MAX“ turėjo nusileisti avariniu režimu

JAV oro bendrovės „Southwest Airlines“ laineris „Boeing 737 MAX“ antradienį buvo priverstas nusileisti avariniu režimu dėl variklio gedimo, kai buvo perskraidinamas iš Floridos į Kaliforniją, pranešė Federalinė aviacijos agentūra (FAA).

 „Southwest Airlines“ informavo, kad „tuojau po pakilimo“ sutriko vieno variklio darbas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 „Southwest Airlines“ informavo, kad „tuojau po pakilimo“ sutriko vieno variklio darbas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 27, 2019, 7:36 AM, atnaujinta Mar 27, 2019, 8:19 AM

„Orlaivis sugrįžo ir saugiai nusileido Orlande“, – sakoma FAA pranešime. Agentūra nurodė, kad lėktuve, kurį ketinta perskraidinti į Viktorvilį Kalifornijoje, keleivių nebuvo.

„FAA tiria padėtį“, – pridūrė agentūra.

FAA kovo 13-ąją nurodė nutupdyti visus „Boeing 737 MAX“ modelio lėktuvus po dviejų pražūtingų katastrofų, susijusių su oro bendrovėmis „Ethiopian Airlines“ ir „Lion Air“, bet lainerius vis dar galima perkelti iš vieno oro uosto į kitą.

„Southwest Airlines“ informavo, kad „tuojau po pakilimo“ sutriko vieno variklio darbas.

„Įgula veikė pagal taisykles ir saugiai sugrįžo į oro uostą“ apie 15 val. vietos (21 val. Lietuvos) laiku, sakė bendrovės atstovas Chrisas Mainzas.

„Šis „Boeing 737 MAX 8“ bus perkeltas į mūsų priežiūros centrą Orlande, kur bus patikrintas“, – pridūrė jis.

Spalį Indonezijoje įvykusi šio tipo „Boeing“ lėktuvo katastrofa ir anksčiau šį mėnesį Etiopijoje nutikusi panaši nelaimė pareikalavo iš viso 346 žmonių gyvybių.

Abi katastrofos, įvykusios panašiomis aplinkybėmis, privertė tarnybas visame pasaulyje sustabdyti šio modelio „Boeing“ lėktuvų skrydžius.

Vėliau „Boeing“ atliko „737 MAX“ bandomųjų skrydžių, kad įvertintų nuo orlaivio smukos turinčios apsaugoti sistemos MCAS, galbūt tapusios minėtų dviejų katastrofų priežastimi, atnaujinimą, sakė du apie padėtį informuoti šaltiniai.

Ši sistema buvo kritikuojama, nes gali veikti netinkamai, o tuomet pilotams lėktuvą sunku suvaldyti. Abi pastarosios katastrofos įvyko tuojau po lainerių pakilimo.

JAV Senato prekybos komitetas trečiadienį apklausa FAA administratoriaus pareigas einantį Danielį Elwellą ir Susisiekimo departamento generalinį inspektorių Calviną Scovelą.

Numatoma, kad įstatymų leidėjai užduos šiems pareigūnams klausimų, kaip FAA suteikė sertifikatą „737 MAX“ modelio laineriams, taip pat aiškinsis, ar priežiūros tarnybos vertino „Boeing“ pernelyg atlaidžiai ir paspartinta tvarka suteikdavo kai kuriuos leidimus.

Po šių klausymų vėliau turėtų įvykti susitikimas su „Boeing“ atstovais, oro bendrovių pilotais ir kitais suinteresuotais asmenimis, nurodė komitetas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.