Tiesos baimė: Kinija blokavo prieigą prie „Wikipedia“ versijų visomis kalbomis

Kinija sugriežtino interneto enciklopedijos „Wikipedia“ blokavimą ir užkirto prieigą prie jos versijų visomis kalbomis, šaliai rengiantis 30-osioms Tiananmenio aikštės protestų metinėms, pranešė cenzūrą internete tirianti organizacija.

Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

May 15, 2019, 4:21 PM, atnaujinta May 15, 2019, 4:22 PM

Organizacija „Open Observatory of Network Interference“ (OONI) nurodė, kad Kinija praėjusį mėnesį pradėjo blokuoti prieigą prie „Wikipedia“ versijų visomis kalbomis.

Anksčiau dauguma šios interneto enciklopedijos versijų, išskyrus versiją kinų kalba, kuri blokuota 2015 metais, buvo prieinamos, rašoma OONI ataskaitoje.

Naujienų agentūrai AFP trečiadienį Kinijoje nepavyko užeiti į „Wikipedia“ svetainę.

„Juk galiausiai iš tiesų svarbus yra turinys kinų kalba“, – sakė Charlie Smithas. Šiuo pseudonimu prisistato vienas iš organizacijos „Greatfire.org“, renkančios duomenis apie interneto cenzūrą Kinijoje, įkūrėjų.

„Prieigos prie „Wikipedia“ versijų visomis kalbomis blokavimas interneto vartotojams Kinijoje tėra simbolinis žingsnis, – sakė jis naujienų agentūrai AFP. – Jis simbolizuoja Kinijos valdžios tiesos baimę.“

Ne pelno organizacija „Wikimedia Foundation“ kol kas neatsakė į AFP prašymą pateikti komentarą.

Kinija taiko įvairias interneto cenzūros priemones, bendrai vadinamas „Didžiąja ugniasiene“. Jos blokuoja prieigą prie įvairių užsienio tinklalapių, įskaitant „Google“, „Facebook“ ir „The New York Times“.

Taip pat šalinama bet kokia medžiaga „jautriomis temomis“, pavyzdžiui, apie kruvinus 1989-ųjų įvykius Tiananmenio aikštėje, kai buvo susidorota su demokratijos reikalavusiais protestuotojais. Birželio 4 dieną bus minimos 30-osios šių žudynių metinės.

Wikipedia“ blokada buvo išplėsta Kinijos valdžiai interneto kontrolę ir imantis priemonių prieš tokias technologijas, kaip VPN (virtualieji privatūs tinklai), kuriais naudojamasi norint apeiti „Didžiąja ugniasienę“.

Pernai lapkritį už elektroninę erdvę atsakinga Kinijos institucija pranešė šalies socialiniuose tinkluose „WeChat“ ir „Weibo“ „sutvarkiusi“ 9 800 paskyrų, kuriose esą buvo skleidžiama „politiškai žalinga informacija“ ir gandai.

„Twitter“ vartotojai Kinijoje AFP sakė, kad dėl savo žinučių patyrė bauginimų iš vietos valdžios pareigūnų ar betgi buvo sulaikyti.

Pastarasis sprendimas blokuoti prieigą prie „Wikipedia“ versijų visomis kalbomis gali būti susijęs su interneto vertimo programomis, padedančiomis vartotojams kinams skaityti bet kokį „Wikipedia“ turinį, sakė Ch.Smithas.

Anot jo, tabu gali būti laikomi ir vaizdai.

„Nuotrauka gali būti iškalbingesnė už tūkstantį žodžių, o „Wikipedia“ svetainėje tikrai nestinga su Tianamenio įvykiais susijusios vaizdo medžiagos“, – pažymėjo Ch. Smithas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl TS-LKD meta M. Majauską iš partijos?