Genujoje nugriautos tragedija paženklinto tilto liekanos

Italijos šiauriniame Genujos mieste buvusio didelio viaduko, kurio griūtis praeitais metais pareikalavo 43 gyvybių, išlikę tarpatramiai ir atraminės kolonos penktadienį ryte buvo nugriauti per įspūdingą valdomą sprogimą, siekiant atlaisvinti vietą naujam statiniui, pranešė pareigūnai

 Pernai Italijos Genujos mieste sugriuvusio ir 43 gyvybes nusinešusio tilto liekanos – tarpatramiai ir atraminės kolonos – penktadienį ryte buvo nugriautos per įspūdingą kontroliuojamą sprogimą.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Pernai Italijos Genujos mieste sugriuvusio ir 43 gyvybes nusinešusio tilto liekanos – tarpatramiai ir atraminės kolonos – penktadienį ryte buvo nugriautos per įspūdingą kontroliuojamą sprogimą.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Pernai Italijos Genujos mieste sugriuvusio ir 43 gyvybes nusinešusio tilto liekanos – tarpatramiai ir atraminės kolonos – penktadienį ryte buvo nugriautos per įspūdingą kontroliuojamą sprogimą.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Pernai Italijos Genujos mieste sugriuvusio ir 43 gyvybes nusinešusio tilto liekanos – tarpatramiai ir atraminės kolonos – penktadienį ryte buvo nugriautos per įspūdingą kontroliuojamą sprogimą.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 28, 2019, 1:08 PM, atnaujinta Jun 28, 2019, 3:41 PM

Prieš sprogimą maždaug 3,5 tūkst. netoliese gyvenančių žmonių buvo evakuoti. Galutinis perspėjimas buvo paskelbtas sirenomis.

Tiesiai po Morandžio tiltu stovinčių namų gyventojai buvo evakuoti iškart po 2018 metų rugpjūčio 14 dienos tragedijos, įvykusios per intensyvų atostogų eismą. Tąsyk per smarkią liūtį kartu su nuolaužomis iš 45 metrų aukščio ant apačioje esančių geležinkelio bėgių nukrito apie 35 lengvieji automobiliai ir keletas sunkvežimių.

Po sprogimo, nugriaudėjusio penktadienį 9 val. 37 min. vietos (10 val. 37 min. Lietuvos) laiku, pakilo didžiulis dulkių debesis. Jis buvo sklaidomas vandeniu iš ugnies gesinimo žarnų, bet vis tiek buvo užtemdęs saulėtą dangų.

Nuo kurtinamo trenksmo įsijungė netoliese stovėjusių automobilių signalizacijos.

Griovimo operaciją prižiūrėjo apie 400 saugumo tarnybų pareigūnų.

Sprogdinimą tiesiogiai stebėjo vietos gyventojai ir pareigūnai, įskaitant premjero pavaduotojus Matteo Salvini ir Luigi Di Maio.

Jiedu iškart po viaduko griūties praleido kelias dienas nelaimės vietoje, reiškė pasipiktinimą dėl šios tragedijos, taip pat siūlė, kokių veiksmų reikėtų imtis.

Ši nelaimė atkreipė dėmesį į prastą Italijos infrastruktūros būklę. Ultradešiniųjų lyderis M. Salvini tvirtino, kad ją tvarkyti trukdo Briuselio primesti Europos Sąjungos biudžeto išlaidų reikalavimai.

Prokurorai, aiškindamiesi viaduko sugriuvimo priežastis, ieško galimų projekto trūkumų ar prastos priežiūros įrodymų.

Viaduko liekanas pradėta ardyti vasarį. Garsus Genujos architektas Renzo Piano toje vietoje suprojektavo naują tiltą.

Prieš griovimo operaciją gyventojai džiaugėsi, kad griuvėsiai pagaliau nebegadins vaizdo, bet taip pat reiškė nuogąstavimus dėl galimų sprogdinimo padarinių.

Tiltas „yra aukštas, didelis, pilnas geležies, nepaprastai sunkus... Nežinu, kas nutiks, kai jis nukris. Be dulkių, kurias jis sukels, man nerimą kelia smūgis“, – ketvirtadienį naujienų agentūrai AFP sakė vietos gyventojas Francesco Russo.

Baigus griovimo darbus pareigūnai laukia atplaukiant laivo, atgabensiančio naujojo tilto pirmąsias dalis. Statybos turėtų prasidėti kitais metais.

Vyriausybė pažadėjo, kad R. Piano naujasis plieno ir betono viadukas bus atidarytas jau 2020 metų balandį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.