Rusijos valdžia panoro stebėti kiekvieną interneto vartotojų žingsnį

Rusijos valdžia užsimojo žinoti, ką jos gyventojai žiūri internete. Planuojama sukurti valstybinę internetinių peržiūrų ir reklamų sistemą. Tiesa, kol kas nėra aišku, kokius duomenis ketinama rinkti.

Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies  interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos  daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
V.Putino administracija jau atliko pirmąsias konsultacijas su kompanijomis.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
V.Putino administracija jau atliko pirmąsias konsultacijas su kompanijomis.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies  interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos  daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies  interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos  daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies  interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos  daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.<br>Sputnik/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2019-09-06 23:48

Rusijos valstybinės įstaigos valdoma kompanija „Mediascope“ jau seniai renka duomenis apie rusų žiūrimas televizijos laidas ir reklamas. Ši kompanija taip pat skaičiuoja „Runeto“ (svetainės, esančios rusiškuose domenuose, dažniausiai pritaikytos Rusijos vartotojams. – Red.) ir didžiausių interneto portalų vartotojus.

Tačiau norėdama sužinoti apie reklaminių juostų ir vaizdo medžiagų peržiūras kompanija turi dažniausiai naudotis „Yandex“ ar „Google“ paslaugomis.

Rusijos prezidento Vladimiro Putino administracija nusprendė tam padėti tašką ir sukurti sistemą, kuriai nereikėtų tarpininkų pagalbos, – visus duomenis apie peržiūras rinktų valstybinė sistema.

Jau įvyko ir pirmosios konsultacijos su kompanijomis dėl tokios sistemos sukūrimo. Tačiau kol kas nėra iki galo žinoma, kokie duomenys apie interneto vartotojus bus renkami.

Rusijos susisiekimo viceministras Aleksejus Volinas tikino, kad sukurti bendrą valstybinę sistemą, kuri rinktų duomenis apie vartotojų elgseną internete, būtina, nes tai suteiktų reikiamos informacijos tiek reklamos, tiek ir turinio kūrėjams.

Rusijos federalinės ryšių, informacinių technologijų ir žiniasklaidos priežiūros tarnybos vadovas Aleksandras Žarovas teigė, kad dabar reklamos kūrėjai negauna tikslių duomenų apie jų peržiūras, todėl esą reikia valstybės įsikišimo.

Kitas tokio „skaitiklio“ tikslas – internetinių reklamų stebėjimas siekiant surinkti mokesčius.

Rusijos federalinė mokesčių tarnyba nori surinkti duomenis apie pajamas iš reklamos, gaunamas ne tiktai Rusijos, bet ir užsienio įmonių.

Tačiau kitas Rusijos valdžios tikslas – žinoti, kokį turinį apskritai stebi šalies interneto vartotojai. Jai svarbu žinoti, kokios internetinės platformos daro didžiausią įtaką visuomenės nuomonei.

Sukurti tokią bendrą sistemą nebus taip paprasta nei techniniu, nei organizaciniu požiūriu.

Pirmiausia lieka neaišku, kaip didžiausios interneto kompanijos, tarp jų ir užsienio, sureaguos į siūlymą įsidiegti savo internetinėse platformose tokius „skaitiklius“.

Imtis grasinimų: „Uždarysime, jei jūs neleisite mums sekti“ – būtų gana neprotinga.

Svarstoma ir galimybė įtikinti kompanijas savanoriškai perduoti informaciją apie vartotojų elgseną įmonei „Mediascope“.

Bet neabejojama, kad interneto kompanijos tokius siūlymus priims priešiškai.

Tačiau Rusijos susisiekimo viceministras A.Volinas įsitikinęs: jei „skaitiklį“ įsidiegs kelios didelės kompanijos, tai taps standartu. O esą tos, kurios jo nenorės, nukentės pačios. Jo teigimu, reklamos kūrėjai mažiau pasitikės kompanijomis, neturinčiomis tokio „skaitiklio“.

Tačiau interneto vartotojai tokiais valdžios siūlymais nėra patenkinti. Vieni tikino, kad valdžia nori taip stebėti kiekvieną žmogaus žingsnį. Kiti tuo metu stebėjosi, kam kurti valstybinę sistemą, jei duomenis apie peržiūras galima surinkti ir dabar. Jiems valstybės sumanymas panašus į lėšų švaistymą.

Parengta pagal „Vedomosti“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.