7 milijardų eurų vertės projektas po Baltijos jūra turėtų būti baigtas iki 2029 m.
„Fehmarno sąsiaurio pavadinimą gavęs projektas sutrumpins kelionės traukiniu tarp Hamburgo ir Danijos sostinės Kopenhagos laiką iki mažiau nei trijų valandų.
Danijos pusėje darbai jau pradėti, tačiau tik šiandien buvo pradėtos statybos Vokietijos pusėje esančiame Putgardeno uoste.
Danijos įmonė Femern A/S teigia, kad tai bus ilgiausias pasaulyje kelių ir geležinkelių tunelis.
„Fehmarno jungtis yra nepaprastai svarbus statybos projektas tiek Danijai, tiek Vokietijai, iš tikrųjų visai Europai, – įsitkinęs Danijos transporto ministras Benny Engelbrechtas. – Tai yra svarbus įvykis ilgoje Fehmarno istorijoje, ir aš džiaugiuosi, kad šiandien Putgardeno mieste įsmeigėme kastuvą į žemę, dabar darbai pradėti abiejose pusėse siekiant bendro tikslo.“
Numatoma, kad 18 kilometrų ilgio tuneliu nuvažiuoti automobiliu užtruks 10 minučių, o traukiniu vos septynias minutes.
„Tai vienas didžiausių ir svarbiausių transporto infrastruktūros projektų Europoje per šį dešimtmetį, – teigė Vokietijos transporto ministerijos parlamentinis valstybės sekretorius Enakas Ferlemannas. – Tai padeda Europai suartėti ir skatina verslo, mokslo ir turizmo plėtrą bei mainus.“
Parengta pagal „Euronews“ inf.