Kaip rašo „Kommersant“, mokytojams nurodyta organizuoti pamokas 5-11 klasių mokiniams, kuriose būtų kalbama apie „anti-rusiškas sankcijas ir jų įtaką vietinei ekonomikai“.
Rusijos švietimo ministerija patvirtino, kad mokykloms išdalinta informacija, kurią ruošė Švietimo vystymo strategijos institutas.
Instrukcijoje mokytojams nurodyta „parodyti Rusijos galimybes įveikti neigiamas Vakarų pasaulio rusų visuomenei skirtas sankcijas bei paaiškinti pagrindinę anti-sankcijų politikos kryptį Rusijoje.“
Mokytojai vaikams turi paaiškinti, kas yra sankcijos ir kokios sankcijos skirtos. Taip pat mokytojai turi paaiškinti, kodėl buvo skirtos sankcijos, rašo meduza.io.
Instrukcijoje nurodyta, kad turi būti paaiškinta, jog tai dėl „Ukrainoje Rusijoje vykdomos specialios karinės operacijos, kurią lėmė būtinybė apginti Donbaso žmones.“
Ministerija taip pat paruošė vaizdo įrašą, kuriame paaiškinama sankcijų nauda. Čia pabrėžiama, kad vietoje vakarietiškų produktų atsiranda rusiški.
Aiškinama, kad praeityje buvo sukurta „bet kokių importinių produktų pranašumo ir Rusijos gamintojų negebėjimo sukurti analogų idėja.“
Mokytojai turi pabrėžti, kad dabar situacija dramatiškai pasikeitė, o rusiškų produktų kiekiai išaugo daugybę kartų.
„Mokytojas kartu su mokiniais padaro išvadą, kad pastaraisiais metais ekonominė politika buvo nukreipta į vietinių produktų gamintojų saugumą, taip sukuriant stabilumą išorinių krizių metu“, – rašoma pamokos scenarijuje.
Po tokios pamokos mokiniams reikės užpildyti klausimų-atsakymų anketą. Tarp jų – ir klausimas, ar „sankcijos prieš Rusiją teisingos?“
Rusijoje jau kurį laiką į švietimo sistemą įtraukiamos propagandinės pamokos, kuriose aiškinama sava invazijos į Ukrainą istorija.
Nuo Rusijos pradėto karo pradžios Švietimo ministerija jau įvykdė keletą privalomų pamokų mokyklose. Viena iš pamokų buvo skirta suformuoti „adekvačią poziciją apie taikią misiją-operaciją Ukrainoje.“
Kita buvo sutelkta į neva „melagingus pranešimus“ apie „specialią operaciją“.
Rusijos mokyklose vyko ir pamoka apie „broliškus slavus“. Čia mokiniams buvo aiškinam apie neva labai artimą Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos ryšį bei kultūrą.
Pamokose buvo pabrėžiama, kad šios šalys „turi likti vienu žmogumi, o ne pasiduoti juos norinčių išskirti provokacijoms.“
Pranešama, kad Rusijoje ne visi mokytojai sutiko dėstyti tokią medžiagą.