Keleivinio lėktuvo pilotai tarsi išprotėjo: skrydžio metu staiga ėmė muštis, čiupo vienas kitam už kaklo

Prancūzijos nacionalinės oro vežėjos „Air France“ pilotai atsidūrė po padidinamuoju stiklu po kelių incidentų, įskaitant muštynes pilotų kabinoje ir nuotėkį iš lėktuvo variklio skrydžio virš Afrikos metu, paskatinusius prancūzų tyrėjus paraginti sugriežtinti saugos protokolus.

Avialinijos „AirFrance“.<br>DPA/Scanpix nuotr.
Avialinijos „AirFrance“.<br>DPA/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 29, 2022, 11:39 AM, atnaujinta Aug 29, 2022, 11:47 AM

Du „Air France“ lakūnai buvo laikinai nušalinti nuo pareigų dėl to, kad birželį per skrydį iš Ženevos į Paryžių jie susimušė pilotų kabinoje, sekmadienį pranešė oro vežėjos pareigūnas.

Muštynės nepaveikė skrydžio ir orlaivis, pasiekęs kelionės tikslą, buvo saugiai nutupdytas, sakė pareigūnas, pabrėždamas oro bendrovės įsipareigojimą užtikrinti saugumą.

Šveicarijos laikraštis „La Tribune“ pranešė, kad orlaivio vadas ir antrasis pilotas susiginčijo vos pakilus lėktuvui. Pasak leidinio, pilotai čiupo vienas kitam už kaklo, kai vienas jų, regis, smogė kolegai. Konfliktą nutraukė kiti įgulos nariai, o vienas jų likusį skrydžio laiką praleido pilotų kabinoje kartu su peštukais.

Apie šį incidentą pranešta Prancūzijos nacionalinei aviacijos katastrofų tyrimų agentūrai BEA. Pastaroji trečiadienį paskelbė ataskaitą, kurioje teigiama, kad kai kurie „Air France“ pilotai nepakankamai griežtai laikosi numatytų procedūrų saugos incidentų metu.

Ataskaitoje daugiausiai dėmesio skiriama degalų nuotėkiui, įvykusiam per „Air France“ orlaivio skrydį iš Kongo Respublikos sostinės Brazavilio į Paryžių 2020 metų gruodį. Tąsyk pilotai pakeitė skrydžio maršrutą, tačiau degalų tiekimo varikliui, taip pat nesiėmė priemonių kuo greičiau nutupdyti orlaivį, kaip numato tokių incidentų protokolai.

Lėktuvas saugiai nutūpė Čade, tačiau BEA ataskaitoje pabrėžiama, kad variklis galėjo užsidegti.

Ataskaitoje minimi trys panašūs incidentai, įvykę nuo 2017 metų, ir teigiama, jog kai kurie pilotai tokiais atvejais veikia remdamiesi savo pačių atlikta situacijos analize, užuot vadovavęsi saugos protokolais.

„Air France“ pranešė, kad reaguodama į ataskaitą atlieka saugos auditą. Ji pažadėjo laikytis BEA rekomendacijų, įskaitant raginimą leisti pilotams po skrydžio išnagrinėti jo duomenis, taip pat pasirūpinti, kad mokymo vadovuose būtų numatytas griežtesnis procedūrų laikymasis.

Oro vežėja pažymėjo, kad kasdien vykdo tūkstančius skrydžių, o ataskaitoje minimi tik keturi tokie saugos incidentai.

„Air France“ pilotų profsąjungos tvirtino, kad visiems pilotams svarbiausia yra saugumas, ir gynė pilotų veiksmus avarinių situacijų metu.

BEA taip pat tyrė balandžio mėnesį per „Air France“ orlaivio skrydį iš Niujorko Johno F. Kennedy (Džono F. Kenedžio, JFK) oro uosto įvykusį incidentą. Tąsyk lėktuvui ruošiantis tūpti Paryžiuje kilo skrydžio valdymo problemų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.