„OceanGate“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu

Bendrovės generalinis direktorius ne kartą atmetė įspėjimus dėl „OceanGate“ povandeninio laivo „Titanas“ saugumo.

Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br> Lrytas.lt koliažas
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br> Lrytas.lt koliažas
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AP/Scanpix nuotr.
 Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br> Zumapress/Scanpix nuotr.
 Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br> Zumapress/Scanpix nuotr.
  Žuvęs „OceanGate“ generaliniam direktoriui Stocktonas Rushas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
  Žuvęs „OceanGate“ generaliniam direktoriui Stocktonas Rushas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>EPA-ELTA nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>EPA-ELTA nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Soc. tinklų nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Soc. tinklų nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Wikimedia commons.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Wikimedia commons.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Lrytas.lt koliažas.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Lrytas.lt koliažas.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Wikimedia commons.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>Wikimedia commons.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP / AP / Scanpix nuotr., lrytas.lt mont.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP / AP / Scanpix nuotr., lrytas.lt mont.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP / Scanpix nuotr., lrytas.lt mont.
Paviešinti įrodymai, kad „Titano“ generalinis direktorius ignoravo saugos įspėjimus: niekas neturėjo plaukti tuo povandeniniu laivu.<br>AFP / Scanpix nuotr., lrytas.lt mont.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Jun 23, 2023, 8:21 PM

BBC peržiūrėtuose pranešimuose Robas McCallumas sakė „OceanGate“ generaliniam direktoriui Stocktonui Rushui, kad jis potencialiai kelia pavojų savo klientams, ir paragino jį nebenaudoti povandeninio laivo, kol jo neištirs nepriklausoma institucija.

S. Rushas atsakė, kad yra „pavargęs nuo pramonės žaidėjų, kurie bando panaudoti saugumo argumentus, kad sustabdytų naujoves“.

Įtempti pokalbiai baigėsi po to, kai „OceanGate“ advokatai pagrasino teisiniais veiksmais, sakė R. McCallumas.

„Manau, kad jūs potencialiai įtraukiate save ir savo klientus į pavojų, – 2018 m. kovą jis rašė „OceanGate“ bosui. – Skubėdami leistis į „Titaniką“ jūs pamėgdžiojate garsųjį pareiškimą: „Ji nepaskandinama“.

Pranešimuose S. Rushas, ​​kuris buvo tarp penkių keleivių, žuvusių, kai „Titanas“ sekmadienį patyrė, pareigūnų nuomone, „katastrofišką sprogimą“, išreiškia nusivylimą dėl kritikos „Titano“ saugumo priemonėms.

„Per dažnai girdėjome nepagrįstus pareiškimus „tu ką nors nužudysi, – rašė jis. – Priimu tai kaip rimtą asmeninį įžeidimą“.

R. McCallumas BBC sakė, kad jis ne kartą ragino bendrovę gauti „Titanui“ sertifikatą prieš naudojant jį komercinėms kelionėms. Laivas niekada nebuvo sertifikuotas ar klasifikuotas.

„Kol povandeninis laivas nėra klasifikuojamas, išbandytas ir neįrodyta, jis neturėtų būti naudojamas komercinėms giluminio nardymo operacijoms, prašau jūsų būti labai atsargiems atliekant bandymus jūroje ir būti labai, labai konservatyviems, – rašė jis viename elektroniniame laiške. – Kad ir kaip vertinu verslumą ir naujoves, jūs rizikuojate visai pramonės šaka.

Savo atsakyme po kelių dienų S. Rushas gynė savo verslą ir patikimumą.

Jis sakė, kad „OceanGate“ „inžinerinis, novatoriškas požiūris... susiduria su povandenine ortodoksija, bet tokia yra naujovių prigimtis“.

Viso susirašinėjimo metu S. Rushas gynė savo pasiekimus ir abejojo ​​esama giliavandenių ekspedicijų sistema.

Jis sakė, kad „pramonės žaidėjai“ bando neleisti „naujiems rinkos dalyviams patekti į jų mažą rinką“.

„Esu gerai kvalifikuotas, kad suprasčiau riziką ir problemas, susijusias su povandeniniu tyrinėjimu naujoje transporto priemonėje“, – rašė jis.

R. McCallumas tada atsakė griežtai ir parašė: „Būs bandymai jūroje, kurie lems, ar transporto priemonė atlaikys tai, ką ketinate su ja daryti, todėl būkite atsargūs ir saugokitės“.

„Šioje situcijoje yra pastatyta daug daugiau nei „Titanas“ ir „Titanikas“, – sakė jis.

S. Rushas įkūrė „OceanGate“ 2009 m., o bendrovė klientams pasiūlė galimybę patirti giliavandenes keliones, įskaitant „Titaniko“ nuolaužų tyrinėjimą „Titane“ už 250 000 JAV dolerių (195 600 Didžiosios Britanijos svarų sterlingų).

Bendrovė nekomentavo paviešinto susirašinėjimo el. paštu.

Po tragedijos ekspertai suabejojo „​​Titano“ saugumu ir tuo, kaip reguliuojamos privataus sektoriaus giliavandenės ekspedicijos. Susirūpinimą kelia eksperimentinis „Titano“ dizainas ir jo gamybai naudota anglies pluošto medžiaga.

R. McCallumas buvo tarp daugiau nei trijų dešimčių pramonės lyderių ir ekspertų, kurie 2018 metais pasirašė laišką S. Rushui, kuriame perspėjo, kad „OceanGate“ požiūris gali sukelti „katastrofiškų“ problemų.

„Pramonė jau keletą metų bandė priversti Stocktoną Rushą sustabdyti savo programą dėl dviejų priežasčių“, – penktadienį BBC sakė R. McCallumas, specialistas, vadovaujantis nuosavai ekspedicijų į vandenyną bendrovei.

„Viena yra ta, kad anglies pluoštas nėra priimtina medžiaga, – sakė jis. – Kita yra tai, kad tai buvo vienintelis pasaulyje komercinį darbą atliekantis povandeninis laivas, kuris buvo neklasifikuotas. Jis nebuvo sertifikuotas nepriklausomos agentūros.“

Povandeninius laivus gali sertifikuoti arba „klasifikuoti“ jūrų organizacijos, pavyzdžiui, Amerikos laivybos biuras (ABS) arba DNV (pasaulinė akreditavimo organizacija, įsikūrusi Norvegijoje) arba „Lloyd's Register“.

Tai iš esmės reiškia, kad transporto priemonė turi atitikti tam tikrus standartus, įskaitant stabilumą, stiprumą, saugumą ir našumą. Tačiau šis procesas nėra privalomas.

2019 m. bendrovė teigė, kad jos sukūrimo būdas neatitinka priimtos sistemos, tačiau tai „nereiškia, kad „OceanGate“ neatitinka standartų ten, kur jie taikomi“.

„Stocktonas įsivaizdavo, kad jis yra šiek tiek beprotiškas verslininkas, – sakė R. McCallumas. – Jis mėgo mąstyti už langelio ribų, nemėgo, kad jį reglamentuotų taisyklės. Tačiau yra taisyklės ir yra patikimi inžinerijos principai ir fizikos dėsniai.“

R. McCallumas tvirtina, kad niekas neturėjo keliauti povandeniniu laivu „Titanas“.

„Jei vengiate patikimų inžinerijos principų, kurie visi yra pagrįsti sunkiai įgyta patirtimi, reikia mokėti, ir tai yra baisi kaina, – sakė jis. – Taigi niekada neturėtų būti leista, kad tai pasikartotų. Neturėjo būti leista to daryti ir šį kartą.“

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.