Atskleidė naujų faktų apie povandeninį „Titan“ laivą: reikiamą gylį pasiekė tik per 13 iš 90 bandymų

Kaip buvo nurodyta viename iš bendrovės teisinių dokumentų, „OceanGate“ povandeninis laivas „Titan“ pasiekė „Titaniko“ nuolaužų gylį tik per 13 iš 90 nėrimų.

„Titan“ povandeninis laivas ir bendrovė „OceanGate“.<br>lrytas.lt koliažas.
„Titan“ povandeninis laivas ir bendrovė „OceanGate“.<br>lrytas.lt koliažas.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>ZumaPress.com/Scanpix nuotr.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>ZumaPress.com/Scanpix nuotr.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
„Titan“ povandeninis laivas.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 14, 2023, 8:50 AM

Povandeninis laivas sėkmingai atliko vos 13 panėrimų į „Titaniko“ 3 800 metrų gylį, sakoma vieno keleivio pasirašytame dokumente, kurį peržiūrėjo „The Insider“.

Keturių puslapių teisiniame dokumente, kuriame bendrovė atsisako atsakomybės į gyvybės rizikas, „Titan“ povandeninio laivo ekspedicija tris kartus buvo pavadinta „eksperimentine“. Bendrovės nėrimų į „Titaniko“ gylį sėkmės rodiklis galėjo būti tik apie 14 proc., skelbia "The Insider".

„OceanGate“ nurodė, kad bendrovė, naudodama du povandeninius laivus, Ramiojo vandenyno, Atlanto vandenyno ir Meksikos įlankos vandenyse įvykdė daugiau kaip 14 ekspedicijų ir 200 nėrimų, rašoma jos svetainės archyve.

Pirmasis sėkmingas nėrimas link „Titaniko“ nuolaužų įvyko 2021 m., rašo „Forbes“.

Tačiau po birželio 18 d. įvykusios katastrofiškos povandeninio laivo implozijos, per kurią žuvo visi penki jame buvę žmonės, ekspertai aptarė daugybę problemų, susijusių su šio laivo konstrukcija.

Robas McCallumas, 2009 m. teikęs konsultavimo paslaugas bendrovei „OceanGate“, dar 2018 m. jos generaliniam direktoriui Stocktonui Rushui išsakė susirūpinimą dėl saugos.

R.McCallumas „The Insider“ portalui atskleidė, kad bendrovės požiūris į inžineriją buvo ganėtinai atmestinas ir netinkamas. S.Rusho bendrovė elektroniniuose laiškuose atmetė R.McCallumo iškeltas saugumo rizikas, kurios buvo nukreiptos tiesiai į įmonės generalinio direktoriaus elektroninį paštą.

Vienas iš didžiausių povandeninio laivo eksperto nuogąstavimų buvo tai, kad jokia reguliavimo institucija nesertifikavo ir nepatvirtino povandeninio laivo, kaip atskleidė teisinis dokumentas dėl atsakomybės atsisakymo.

Dokumente taip pat teigiama, kad „Titan“ povandeninis laivas „pagamintas iš medžiagų, kurios nebuvo plačiai naudojamos pilotuojamiems povandeniniams laivams“.

Guillermo Söhnleinas, kuris kartu su S.Rushu įkūrė bendrovę „OceanGate“, „BBC News“ pasakojo, kad povandeninis laivas praėjo „griežtą bandymų programą“, buvo kuriamas 14 metų ir yra „labai tvirtas“.

Tačiau buvęs keleivis Brianas Weedas „The Insider“ atskleidė, kad 2021 m. povandeniniam laivui nepavyko atlikti bandomojo nėrimo, kadangi nustojo veikti jo varomieji varikliai. Jo teigimu, laivas sustojo vandenyje daugiau nei dvi valandas, taip ir nepasiekdamas žemesnio nei 30 metrų gylio.

Atlikus povandeninio laivo bandymus JAV karinio jūrų laivyno akademijai priklausančioje giluminio vandenyno bandymų bazėje, taip pat nustatyta, kad žemesniame gylyje laivo anglies pluošto korpuse „pastebėta ciklinio nusidėvėjimo požymių“, rašo „GeekWire“.

Tuomet „OceanGate“ turėjo atsisakyti 2018, 2019 ir 2020 m. suplanuotų nėrimų į „Titaniką“, sakoma pranešime.

Parengta pagal „The Insider“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.