Praėjusią savaitę į šiaurę nuo Maskvos sudužus Brazilijoje pagamintam lėktuvui „Embraer“, žuvo samdinių lyderis, du jo vyriausieji leitenantai, keturi asmens sargybiniai ir trys įgulos nariai.
Brazilijos aviacijos avarijų tyrimų ir prevencijos centras (CENIPA) pareiškė, kad jis prisijungtų prie Rusijos vadovaujamo tyrimo, jei tyrimas vyktų pagal tarptautines taisykles. Tačiau Rusija „šiuo metu“ atsisako tokių sąlygų, sakė centras.
„Jie neprivalo, tik yra rekomenduojami tai daryti, – sakė CENIPA vadovas brigados generolas Marcelo Moreno. – Bet jei jie pasakys, kad pradės tyrimą ir pakvies Braziliją, mes dalyvausime iš tolo.“
JAV aviacijos saugos konsultantas ir buvęs tyrėjas Johnas Coxas teigė, kad Rusijos vidaus tyrimas būtų abejotinas, jei jame nedalyvautų Brazilija – šalis, kurioje buvo pagamintas lėktuvas.
„Manau, kad tai labai liūdna, – sakė J. Coxas. – Manau, kad tai kenkia Rusijos tyrimo skaidrumui.“
Tačiau Jungtinių Tautų Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija teigė, kad skrydis iš Maskvos į Sankt Peterburgą buvo vidaus skrydis, todėl jam netaikomos tarptautinės taisyklės.
Atlikdami aviakatastrofų tyrimus, ekspertai stengiasi pagerinti aviacijos saugą, nepriskirdami kaltų, tačiau tyrimus dažnai temdo politiniai interesai.
CENIPA ir „Embraer“ teigė norinčios užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams ateityje, tačiau dėl Rusijai taikomų sankcijų ir Maskvos nenoro leisti, kad tyrimas būtų atliekamas iš išorės, susidūrė su sunkumais gaunant informaciją.
Kremlius neigia, kad yra kaip nors susijęs su lėktuvo katastrofa.