Ar lėktuvuose reikia specialių zonų, kur neklyktų vaikai?

Kelios pigių skrydžių bendrovės Azijoje jau paskelbė, kad keleiviams nuo šiol siūlys įsigyti bilietus į specialią orlaivio zoną, kurioje nesigirdėtų dažnam iki skausmo pažįstamo garso – klykiančių kūdikių. BBC klausia, ar tokia paslauga gali išpopuliarėti ir Vakaruose, ar suaugusiesieji turėtų priprasti keliauti šalia vaikų?

Ar klykiantys vaikai – tikrai neišvengiama kelionės lėktuvu dalis?<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Ar klykiantys vaikai – tikrai neišvengiama kelionės lėktuvu dalis?<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2012-10-01 08:21, atnaujinta 2018-03-16 11:17

Išsigandusio mažamečio klyksmas dažniausiai užtrunka visą skrydį. Keliautojams, ir taip išvargintiems netrumpų saugumo patikrų, ankštų sėdynių bei paties fakto, kad jie – taip toli nuo žemės, tokia papildoma „paslauga“ prilygsta košmarui. Dažnas kone pasiruošęs tuojau pat iššokti iš lėktuvo.

Tai – papildomas stresas ir tokių rėkiančių vaikų tėvams, kurie desperatiškai bando nuraminti savąsias atžalas deginami nepatenkintų aplinkinių žvilgsnių.

Ar klykiantys vaikai – tikrai neišvengiama kelionės lėktuvu dalis? Pigių skrydžių bendrovė „Air Asia“ nesutinka ir teigia radusi sprendimą.

„Air Asia“ nuo 2013 metų vasario keleiviams siūlys įsigyti bilietus į vadinamąją „tylos zoną“, kurioje nebus galima keliauti jaunesniems nei 12 metų keleiviams. Tokia paslauga netgi nekainuos papildomai.

Kaip skelbia bendrovė, septynios vietų eilės ekonominėje klasėje nuo kitų bus atskirtos specialiomis sienomis ir tualetais, tad šioje zonoje nebus girdimos mažamečių arijos.

„Air Asia“ seka Malaizijos skrydžių bendrovės „Malaysia Airlines“ pavyzdžiu. Ši kompanija dar balandį paskelbė, kad ribos bilietų skaičių šeimoms su mažais vaikais skrydžiams iš Kvala Lumpūro į Londoną.

Žinoma, vaikų neturintiems žmonėms ir keleiviams, kurie apskritai linkę greitai susinervinti, tokios naujienos – ypač džiugios.

Savo ruožtu jauniems tėvams vargu ar patiks tai, kad jie bus atskiriami nuo kitų keleivių tarsi antrarūšiai. Tiesa, skrydžių bendrovių planus supranta ir dažnas vaikų turintis ir su jais skrendantis keliautojas.

Pavyzdžiui, 35 metų britė Cathy Winston, auginanti 10 savaičių dukrytę, ryžtingai aiškina, kad jos teisė keliauti neturėtų būti apribota. Bet moteris įsitikinusi, kad atskiros vietos netgi labiau reikalingos jauniems tėvams – „kad jie išvengtų priekaištingų žvilgsnių“.

„Žinau tą jausmą, kai bandai nusnūsti, o kažkur šalia klykia kūdikis. Jei žinočiau, kad visi aplinkiniai keleiviai patys pasirinko sėdėti čia, man tikrai palengvėtų“, - teigė C. Winston.

Iki šiol triukšmaujančius ar verkiančius vaikus turėdavo toleruoti visi keleiviai – tiek lėktuvuose, tiek traukiniuose, tiek autobusuose.

Štai Jungtinės Karalystės traukinių „tyliuosiuose vagonuose“ privalo būti išjungti mobilieji telefonai, o muzika ausinėse skambėti taip, kad jos negirdėtų kiti keleiviai. Tačiau apie kūdikių skleidžiamą tylos taršą taisyklėse neužsimenama.

Visuomenės balsas pasiskirstęs nevienodai. Tačiau bent jau Jungtinėje Karalystėje viena apklausa balandį parodė, kad tėvų su mažais vaikais atskyrimą nuo kitų keleivių remia 53 proc. britų. Trečdalis apklaustųjų netgi sutiktų papildomai sumokėti už ramybę skrydžio metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.