Krito paskutinė tvirtovė: kompiuteris žmogų aplošia visur

[[ge:lrytas:lrytas:237111]]

Lee Se-dolis nuliūdo.<br>AP nuotr.
Lee Se-dolis nuliūdo.<br>AP nuotr.
Go buvo paskutinis žaidimas, kuriame žmogaus nebuvo įveikęs dirbtinis intelektas.<br>AP nuotr.
Go buvo paskutinis žaidimas, kuriame žmogaus nebuvo įveikęs dirbtinis intelektas.<br>AP nuotr.
AP nuotr.
AP nuotr.
Go meistras susikrimto.<br>AP nuotr.
Go meistras susikrimto.<br>AP nuotr.
AP nuotr.
AP nuotr.
AP nuotr.
AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Mar 15, 2016, 2:46 PM, atnaujinta Jun 1, 2017, 4:04 PM

Po to, kai Lee Se-dolis sugebėjo apginti žmonijos reputaciją ketvirtojoje partijoje, „AlphaGo“ grįžo prie savo pavojingiausio žaidimo stiliaus, išnaudodamas savo „intuityvaus“ dirbtinio intelekto (Artificial Intelligence, AI) programas ir galingus dirbtinius neuroninius tinklus, kad pergudrautų 33 metų didmeistrį.

Pastebimai susikrimtęs Lee Se-dolis sėdėjo susiėmęs rankomis galvą prie žaidimo stalo, kai pasidavė po penkias valandas trukusios kovos.

Toks finalas buvo nuviliantis pietų korėjiečiui, tapusiam 18-os tarptautinių turnyrų čempionu ir laikomam vienu iškiliausių go žaidėjų mūsų laikais.

Žmogaus ir mašinos dvikova, kurią vietos žiniasklaida vadino šimtmečio turnyru, buvo atidžiai stebima dešimčių milijonų šio senovinio žaidimo gerbėjų, taip pat AI mokslininkų.

Faktas, kad kompiuteris įveikė žmogų, taip pat buvo paskelbtas tarptautinės žiniasklaidos pirmuosiuose puslapiuose, o „AlphaGo“ triuškinamas pasirodymas ekspertų buvo įvardijamas kaip svarbi gairė kelyje į naujos kartos dirbtinio intelekto sukūrimą.

Iki šiol garsiausia AI pergalė buvo iškovota 1997 metais, kai bendrovės IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ įveikė tuometį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.

Vis dėlto go, sukurtas prieš maždaug 4 tūkst. metų ir žaidžiamas daugiausiai Rytų Azijos šalyse, ilgą laiką buvo itin kietas riešutėlis AI kūrėjams, nes žaidimo taisyklės gana sudėtingos, o jo potencialių konfigūracijų skaičius yra beveik begalinis.

„AlphaGo“ naudoja dviejų giliųjų neuroninių tinklų (Deep Neural Network, DNN) sistemą, apdorojančią duomenis panašiai, kaip šis procesas vyksta žmogaus smegenyse – atmetant milijonus potencialių ėjimų, kurie, kaip žmonės žaidėjai instinktyviai nujaučia, būtų beprasmiški.

Superkompiuteris taip pat naudoja algoritmus, kurie leidžia mokytis iš sužaistų partijų, tokiu būdu didinant patirtį ir įgūdžius.

„AlphaGo“ sukūrusi grupė „Google DeepMind“ nurodė, kad naujoji technologija gali būti plačiai pritaikyta – pavyzdžiui, naujos kartos išmaniuosiuose telefonuose arba sveikatos apsaugoje.

Prieš paskutinę partiją Pietų Korėjos go asociacija paskelbė suteikianti „AlphaGo“ šio žaidimo aukščiausią meistriškumo titulą – 9-ąjį daną, kurį paprastai įgyja tik tie žaidėjai, kurių įgūdžiai yra beveik „dieviški“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.