Po to, kai lapkričio 17-ąją mirė Salvatore Riina, pramintas Toto, jo duktė Concetta sukūrė internetinę kavos parduotuvę, kurią pavadino tėvo, kaltinamo 150 žmonių nužudymu, garbei – „Dėdė Toto“.
Buvo sukurtas ir kavos parduotuvės profilis socialiniame tinkle „Facebook“. Moteris teigė priimanti išankstinius kavos pupelių užsakymus, kad užsidirbtų pinigų po to, kai visos šeimos santaupos buvo areštuotos.
Beje, kavos pupelių parduotuvė internete prapuolė, vos tik ja ėmė domėtis Italijos žiniasklaida. Tačiau mafijos ekspertai sako, kad prekyba vis tiek vyks, o kavą, kaip pasipelnymo šaltinį, mafijos bosų boso duktė pasirinko ne šiaip sau.
Kava – ne tik itališkos kultūros pažiba, bet ir geras būdas Italijos mafiozams lupikauti.
„Kava tapo naująja reketo preke, – pasakojo vienas žymiausių mafijos ekspertų Antonio Nicaso, dėstantis Kanados ir JAV universitetuose. – Barų ir kavinių savininkai sutinka mokėti didesnę kainą, nes bijo pasekmių. Tai – daug subtilesnis būdas reketuoti pinigus. Toks reketas daug sunkiau užfiksuojamas policijos.“
Tai vyksta ne tik Sicilijoje, bet ir Kalabrijoje, Kampanijoje ir kituose regionuose.
Antai visai neseniai maždaug penkiasdešimties žmonių grupuotė Neapolyje, susijusi su mafijos šeima „Camorra“, privertė pirkti jos kavą grasindama smurtu.
O kitas Neapolio mafiozų klanas – Vollaro šeima – privertė kavos barus užsisakyti pupelių mažiausiai už 20 tūkst. eurų, antraip grasino atimti iš jų verslą.
Italijoje viena labiausiai vertinamų su mafija kovojančių prokurorių Nicola Gratteri pasakojo, kad tokia kavos reketo forma tampa vis dažnesnė.