Lietuviams apkarto kruizas: uostai neįsileidžia, keleiviai jaučiasi lyg mafijos laive

Lietuviai svajojo apie nepamirštamą kelionę kruiziniu laivu, bet dėl koronaviruso atostogos Azijoje apkarto. Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia, įgula nepateikia informacijos, ką ruošiasi daryti toliau. Kyla nerimas, ar galutinėje stotelėje pavyks laiku išlipti ir suspėti į lėktuvą, skraidinantį atgal į Lietuvą.

 Nors koronavirusu užsikrėtusių žmonių laive nėra, jie neįsileid-iami į kai kurias valstybes.<br> Lrytas.lt koliažas
 Nors koronavirusu užsikrėtusių žmonių laive nėra, jie neįsileid-iami į kai kurias valstybes.<br> Lrytas.lt koliažas
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kai kurie uostai „MSC Cruises“ laivo „Splendida“ neįsileidžia.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Kelionių organizatorius R.Širvinkas.<br>LR archyvo nuotr.
Kelionių organizatorius R.Širvinkas.<br>LR archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Mar 6, 2020, 5:40 AM, atnaujinta Mar 6, 2020, 2:51 PM

Apie tokią situaciją portalui lrytas.lt pasakojo vilnietė Gabrielė Klevinskytė. Mergina su draugu į kruizinį laivą vasario 27-ąją įlipo Singapūre. Pasak lietuvės, tame pačiame laive plaukia dar bent 16 lietuvių.

„Kelialapį pirkome iš Makaliaus dar prieš pasirodant pranešimams apie į uostus dėl koronaviruso grėsmės neįleidžiamus kruizinius laivus, – pasakojo G.Klevinskytė. – Prieš kelionę susisiekėme su Makaliaus vadybininke ir ji patikino, kad iš kelionių organizatoriaus „MSC Cruises“ nesulaukė jokių žinių dėl pasikeitimų.

Vadybininkė teigė, kad mes ne pirmieji kurie skambinome ir teiravomės, tačiau jokių pakeitimų „MSC Cruises“ nepraneša, tad viskas galioja pagal mūsų pasirašytą sutartį. Pinigų grąžinimo galimybė ar kelionės keitimo data mums buvo nepasiūlyta, todėl su vaikinu išvykome.“

Lietuvė pasakojo, kad dar prieš įlipant į laivą kompanija „MSC Cruises“ turėjo pranešti, jog laivo sustojimas Indijoje bus atšauktas.

„Taip neįvyko – kad nestosime Indijoje mums pasakė restorane dirbantys žmonės. Apie tai, kad stotelė Indijoje atšaukiama, jie neinformavo net kelionės pardavėjo, mūsų atveju – Makaliaus“, – teigė lietuvė.

Kruizas pirmiausia plaukė į Tailandą, apsilankė Puketo saloje.

„Kai po apsilankymo Tailande grįžome į laivą, plaukėme link Šri Lankos. Likus 12 val. iki išsilaipinimo Kolombo uoste mums per garsiakalbius pranešė, kad ten mūsų niekas nepriims, nes laive – per daug tarptautinių keleivių. Taigi, jau antra stotelė praleista. Manau, kad apie Kolombo uostą jie žinojo jau anksčiau, bet tylėjo, kad nesukeltų panikos laive“, – pasakojo moteris.

Vietoje to keliautojams buvo pranešta, kad įtraukta papildoma stotelė – Omano sostinė Muskatas, tačiau Gabrielė nerimavo, kad ir ten kruizinio laivo gali neįsileisti.

„Liūdna, tikėjomės visai ne tokios kelionės. Tai tik noriu kitiems keliautojams pasakyti, kad tai, jog kelionių organizatorius ramina, jog viskas bus gerai, dar nereiškia, kad taip būtinai bus“, – apgailestavo lietuvė.

Jaučiasi lyg mafijos laive

Jau šešta diena iš eilės keliautojai plaukia pramoginiu laivu niekur neišlipdami.

„Leidžiame dieną valgydami restoranuose, gulėdami prie baseino. Bet juk ne dėl to rinkomės šią kelionę, – sakė lietuvė. – Žmonės nepatenkinti. Šešias dienas leidžiame vandenyje, o jei mūsų neįsileis ir Omanas – plauksime dar keturias.“

Lietuviai taip pat nerimauja dėl galutinio kelionės tikslo – Dubajaus. Iš čia lėktuvu turėtų sugrįžti atgal į Lietuvą.

„Jei Dubajus neįsileis, veltui nueis mūsų bilietai namo. Kol kas Dubajus vienintelis neatšaukė stotelės. Apie Omaną galima rasti informacijos internete anglų kalba, kad nebepriima laivų. Tačiau „MSC Cruises“ tyli, mums nieko nesako – gal bijo panikos“, – teigė G.Klevinskytė.

Paklausta, ar „MSC Cruises“ kažkaip bando kompensuoti keleiviams dėl susiklosčiusios situacijos, lietuvė pasakoja, kad pasijuto, lyg iš jų būtų šaipomasi: „Kol kas pasiūlė 10 nemokamų filmų ir gėrimą.“

Pasak lietuvės, labiausiai nuvilia nežinomybė – įgula, kurią daugiausia sudaro italai, nieko nepraneša.

„Jaučiamės kaip italų mafijos laive“, – karčiai juokavo lietuvė, keliaujanti 1989 m. Neapolyje įkurtos įmonės „MSC Cruises“ laivu.

Nuo maršruto pokyčių neapsaugoti

Portalui lrytas.lt kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas-Makalius teigė, kad apsisaugoti nuo tokios rizikos, kad tam tikros kruizo stotelės atšaukiamos ir keičiamos kitomis, yra praktiškai neįmanoma. Tiesa, tokios situacijos pasitaiko labai retai.

„Jeigu kruizo rengėjai nutaria kokią stotelę atšaukti, tai įvyksta dėl labai svarių priežasčių. Man pačiam per šventes teko keliauti Karibų kruizu ir man taip pat pasitaikė atšauktų uostų, bet jie buvo pakeisti kitais, – pasakojo R.Širvinskas-Makalius. – Ši lietuvių kelionė, kuri vyksta iš Singapūro į Dubajų, trunka beveik dvi savaites.

Pirmasis pasikeitimas buvo toks, kad Indijoje jie negalėjo sustoti, nes Indija visų laivų prašo pateikti keleivių medicinines ataskaitas – nors tai yra visiškai nelogiška. Todėl laivas nusprendė nestoti Indijoje, vietoje to bus papildomas sustojimas Omane. Keleiviai kaip ir nenukenčia: vietoje 8 valandų sustojimo Indijoje jie turės tiek pat ar net daugiau valandų Omane.

Antras dalykas, kuris paaiškėjo jau kelionės metu, buvo toks, kad jie negalės sustoti Šri Lankoje, Kolombe. Tai ir man buvo naujiena. Tačiau taip nutiko, nes pačios kelionės metu paaiškėjo, kad Šri Lanka sugriežtino sąlygas ir neįsileidžia kruizinių laivų.“

Pasak kelionių organizatoriaus R.Širvinsko, jei jau vykstant kruizui valstybė keičia savo priėmimo politiką, niekas negali prisiimti dėl to atsakomybės. Tačiau kruizus vykdanti kompanija, nenorėdama atbaidyti nuo tolesnių kelionių, įprastai sugalvoja, kaip pamaloninti keliautojus.

„Atsitiko nenumatyta situacija. Bus matyti, kaip laivas tai spręs. Jei pokyčiai yra kompanijos atsakomybė, ji suteikia kažkokių papildomų paslaugų laive ar kažkokį kreditą. Jeigu pokyčiai įvyko ne dėl jos kaltės, viskas priklausys nuo kompanijos geranoriškumo, – teigė R.Širvinskas-Makalius. – Kol kas keleivių kelionės trukmė išlieka tokia pati, tačiau viena diena ilgiau jie praleis jūroje. Tiek pramogos, tiek maitinimas, šou kiekvieną vakarą, barai – viskas veikia.“

Padės keliautojams ieškoti teisybės

Kol kas nei viename „MSC Cruises“ laive nebuvo užfiksuotas koronaviruso atvejis.

„Viskas yra sugriežtinta. Aš vasario viduryje taip pat plaukiu tuo pačiu „Splendida“ laivu iš Singapūro, jis dar suko ratus Azijoje. Man pasirodė, kad labai rūpinasi keleivių saugumu. Ir jei dėl to nukenčia keleivių apsilankymas viename ar kitame uoste ir jis pakeičiamas kitu, manau, kad viskas dėl keliautojų gerovės“, – teigė lietuvis kelionių organizatorius.

R.Širvinkas pasakojo, kad savo keliautojais, plaukiančiais „MSC Cruises“ laivu „Splendida“ stengsis pasirūpinti, jei reikės, padės jiems prašyti kompensacijos.

„Tai darome jau dabar. Rūpinamės būtent tais, kurie pirko kelionę iš mūsų, nes tame laive yra ir kitų lietuvių, kurie pirko kelionę iš kitų organizatorių. Intensyviai bendravau su lietuviais, esančiais šiame laive, kreipėmės į „MSC Cruises“ prašydami pateikti oficialų paaiškinimą, kodėl viskas įvyko, – pasakojo R.Širvinskas. – Tiesiog noriu, kad ateities keliautojai žinotų, jog taip nutinka. Pasitaiko retai, išimtiniais atvejais, bet taip pasitaiko.

Labai tikiuosi, kad noras keliauti nedings. Šį kartą atsitiko taip, ateityje tokių dalykų būti neturėtų – ypač prasiautus virusui.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.