Pandemija sugrąžino populiarumą: telenovelės vėl karaliauja ekranuose

Melodramos jau buvo nurašytos kaip senamadiškos ir nebegalinčios konkuruoti su įvairiomis internetinėmis transliacijomis. Tačiau per pandemiją meksikiečiai vėl grįžo prie senų serialų.

Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> AP/Scanpix nuotr.
Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> AP/Scanpix nuotr.
Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
Telenovelių kūrybinis procesas šiuo metu stringa. Veikėjams negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje. Privalu laikytis socialinio atstumo taisyklių.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 20, 2020, 6:27 PM

Atrodo, jog Meksikos ir melodramų romanas jau buvo pasibaigęs. Kadaise šalyje telenovelės bei ikoniškos muilo operos dominavo ir buvo rodomos geriausiomis valandomis, bet tai žmonėms galiausiai atsibodo.

Televizijų vadovai paskelbė jas atgyvenusiomis ir negalinčiomis konkuruoti su aukštesnio lygio ir biudžetų projektais.

Tačiau dabar, per pandemiją, telenovelės sugrįžo ir karaliauja televizorių ekranuose. Užsidarę namuose milijonai meksikiečių vėl atsigręžė į tradicines melodramas ir kitus kičo pilnus kūrinius.

Šalyje, kurioje koronavirusas nusinešė mažiausiai 50,5 tūkstančio gyvybių, o milijonai žmonių liko be darbo, laiminga pabaiga žiūrovams suteikia itin trūkstamą ramybės pojūtį.

„Ten nėra baimės, nėra skausmo, nėra kančių.

Galiu nujausti, kas įvyks kiekvienos serijos pabaigoje, ir tai man nekelia jokio streso“, – „The New York Times“ teigė 75 metų Enrique Millanas.

Reitingai sparčiai kyla

Pastaraisiais metais įvairių telenovelių reitingai Meksikoje sparčiai pakilo. Kartu su telenovelėmis užaugo ne viena Meksikos gyventojų karta, o šie serialai tapo pagrindiniu šalies kultūriniu eksportu.

Telenoveles transliuoja paprasti nemokami kanalai, tad pandemijos metu jos tapo labiau prieinamos vidurinės klasės šeimoms, kurios negali sau leisti naudotis kabelinės televizijos ar „Netflix“ platformos paslaugomis.

Žmonių dėmesį pritraukia nesudėtingų istorijų pasakojimas, kuris numalšina nuobodulį karantino metu. Muilo operos išvaiko žmonių baimes ir suteikia emocinį prisirišimą, kurio pandemijos metu žiūrovams labai trūksta.

„Įsijungiu televizorių, laikas prabėga greitai ir nesijauti, lyg būtum nieko nepadaręs. Jaučiuosi ramiai ir labai mėgstu žiūrėti meilės scenas, nes esu romantikė“, – tvirtino Minerva Becerril, kuri melodramas kas vakarą žiūri su 90-mete motina.

M.Becerril vakarą pradeda telenovele „Aš daviau tau gyvenimą“ („Te Doy La Vida“), kurios veiksmas sukasi aplink meilės trikampį. Toliau moteris žiūri „Gvadalupės rožę“ („La Rosa de Guadalupe“) – šioje dramoje gausu religinių atspalvių.

Kartais moteris pasileidžia ir trečią telenovelę „Tikroji meilė“ („Destilando Amor“).

„Televisa“ džiūgauja

Melodramų renesansas yra tikra palaima kompanijai „Televisa“, kuri anksčiau dominavo telenovelių rinkoje, bet pastaruoju metu buvo bepralaiminti kovą dėl rinkos kitiems žaidėjams.

Antrąjį šių metų ketvirtį „Televisa“ kanale noveles kiekvieną vakarą vidutiniškai žiūrėjo 6,6 mln. žmonių. Tuo pačiu laikotarpiu pernai kanalas sulaukė 5 mln. žiūrovų dėmesio.

Pastaruoju metu kanalo reitingai padvigubėjo. Žiūrimumo statistiką skaičiuojanti kompanija „Nielsen“ paskelbė, kad „ Aš daviau tau gyvenimą“ paskutinę seriją karantino metu žiūrėjo 10 mln. žmonių. Pastarąjį kartą tokią auditoriją vienu metu kanalas buvo sutraukęs tik 2016 metais.

„Staiga reitingai pradėjo kilti. Niekas nežino, ar tai yra laikina, ar telenovelės vėl karaliaus ekranuose“, – tvirtino buvęs „Televisa“ turinio vadovas Isaacas Lee.

Kai 2017 metais jis pradėjo eiti šias pareigas, „Televisa“ kanalą buvo apėmusi krizė.

Kylant žmonių pajamoms ir didėjant prieigai prie interneto žmonės pamiršo ikoniškas melodramas, kurios pusę amžiaus buvo „Televisa“ duona ir sviestas.

Industrijos vadovai norėjo daugiau veiksmo, smurto ir didesnių biudžetų. Šie ingredientai atnešė sėkmę „Telemundo“ tinklui, sukūrusiam serialą apie narkotikų prekeivius.

Temą sėkmingai panaudojo ir „Netflix“ platforma seriale „Narkotikų prekeiviai“ („Narcos“).

I.Lee pradėjo žiūrėti kompanijos produkciją ir suprato, kad nei jis, nei bendrovės savininkai nėra tikslinė serialų auditorija.

„Nusprendžiau serialų daugiau nebežiūrėti, nes žinojau, kad galiu tik dar labiau sugadinti situaciją“, – pasakojo I.Lee.

Po daugybės susitikimų su žiūrovais buvo nuspręsta, kad melodramoms reikia pokyčių. „Televisa“ kuriamose telenovelėse buvo rečiau dalijami antausiai, o personažai pradėjo kalbėti apie paprastų žmonių problemas.

Rūpi kasdienės problemos

Tinklui kelią parodžiusia šiaurine žvaigžde tapo prieš dešimtmetį kurti pradėta „Gvadalupės rožė“, kurios nebevertino netgi tinklo savininkai.

„Gvadalupės rožė“ nėra telenovelė su tais pačiais veikėjais ir įsišaknijusiais konfliktais.

Šioje valandą trunkančioje dramoje kiekvieną kartą pasakojama pagal tą pačią struktūrą pastatyta vis kita istorija.

Seriale žmonės susiduria su problemomis ir tada Gvadalupės Mergelę meldžia pagalbos.

Staiga atsiranda balta rožė, o sukilęs vėjas nupučia visas žmonių bėdas.

Dažnai šioje melodramoje aptariamos temos yra paimamos iš pirmų laikraščių puslapių.

Vienoje serijoje buvo pasakojama deportacijos iš Jungtinių Valstijų atskirtos šeimos istorija. Kitoje – apie paauglius, žaidusius su alkoholiu, ištikusią tragediją.

Dramą žiūri ir jauni meksikiečiai. Dauguma jų tikina, kad tai daro ironiškai ir neseka savo močiučių pėdomis.

Socialiniuose tinkluose jaunimas pašaipiai atsiliepia apie seriale rodomas istorijas.

„Mes manome, kad tai yra absurdiška. Mano kartos žmonės nėra tikslinė tokio serialo rinka“, – teigė 22-ejų Hectoras Ortega.

Tačiau dauguma kritikų tapo ir lojaliais serialo žiūrovais.

„Gvadalupės rožės“ populiarumas 13–31 metų vyrų kategorijoje, lyginant su praėjusiais metais, išaugo 40 proc.

Kūrybinis procesas stringa

Netgi ir „Televisa“ vadovai nežino, ar telenovelių sėkmė tęsis pasibaigus pandemijai. Kūrybinis procesas stringa ir dabar.

„Negalima bučiuotis, apsikabinti, filmuoti scenas lovoje“, – „The New York Times“ sakė „Gvadalupės rožės“ vykdomasis prodiuseris Miguelis Angelis Herrosas.

Veikėjai šiuo metu filmuojamose serijose gali liestis tiktai rankomis, o jų pokalbis turi vykti laikantis socialinio atstumo taisyklių.

Filmavimai dabar vyksta kur kas trumpiau, o aikštelėse turi būti daugiau vietos. Kasdien matuojama aktorių temperatūra, repeticijos vyksta su veidą dengiančiomis kaukėmis ar skydais.

Viena „Aš daviau tau gyvenimą“ aktorė užsikrėtė koronavirusu, tad turėjo karantinuotis.

Tačiau M.A.Herrosas pandemijos nelaiko didele grėsme industrijai. „Gvadalupės rožės“ filmavimas pandemijos metu buvo sustojęs tik trumpam.

„Į biurą atvykstu kiekvieną dieną. Mes savo veiklos nesustabdėme“, – kalbėjo M.A.Herrosas.

Turi svarbų pranašumą

Šiuo metu „Televisa“ turi pranašumą prieš įvairias transliacijų platformas. Kompanijai Meksike priklauso 93 tūkst. kvadratinių metrų siekianti teritorija.

Čia aktoriai ir filmavimo komandos gali visada būti kontroliuojamoje aplinkoje ir suvaldyti vos pradėjusį plisti koronavirusą.

Tuo metu kitoms kompanijoms ir platformoms visus reikalavimus užtikrinti sudėtingiau.

O konservatyviai auditorijai besitęsiančios sveikatos krizės metu nėra nieko geriau už senoviškas melodramas.

„Auditorijai suteikiame užtikrintumą. Žmonės žino, ką gali išvysti „Gvadalupės rožėje“, net jeigu iš to ir šaiposi“, – teigė dramos kūrėjas Carlosas Mercado.

Meksikietiškos telenovelės lietuviams pabodo

LNK kanalų grupės programų direktorius Jurgis Jefremovas „Lietuvos rytui“ tvirtino, kad šiuo metu darbo dienomis LNK kanale yra rodomos dvi valandos turkiškų dramų. „Pastaruoju metu tokios produkcijos žiūrimumas LNK ūgtelėjo ir pranoksta konkurentų siūlomas alternatyvas“, – kalbėjo J.Jefremovas.

Anot pašnekovo, karantino metu pastebėta, kad išaugo televizijos žiūrimumas – tiek melodramų, tiek ir viso kito siūlomo turinio, tačiau esminio persirikiavimo reitingų lenktynėse nebuvo.

J.Jefremovas pasakojo, kad meksikietiškos ir kitų Lotynų Amerikos šalių telenovelės LNK kanalų grupėje nebėra rodomos. „Priežastis paprasčiausia – viskas anksčiau ar vėliau atsibosta ir tai liudijo reitingai. Gal keletą metų leidę žiūrovams atsipūsti nuo lotyniškų aistrų, kada nors bandysime vėl už Atlanto atrasti naujų meksikietiškų, venesuelietiškų ar kolumbietiškų perlų“, – tvirtino J.Jefremovas.

Pašnekovas pridėjo, kad finansai šiuo klausimu yra antrinis dalykas, nes, pavyzdžiui, turkų produkcija yra brangi, bet kainos ir kokybės santykis yra labai geras. „Mano nuomone, turkai ir indai išstūmė meksikiečius todėl, kad patobulino telenovelių žanrą, tiesa, skirtingomis kryptimis. Indai jį dar labiau supaprastino, sutirštino emocijas, spalvas ir prisodrino charakterius, o turkai, atvirkščiai, pasuko labiau į draminio kino pusę. To, ką rodome dabar, net nepavadinčiau telenovelėmis, labiau daugiaserijiniais draminiais filmais. Būtent todėl vakarėjantys turkai, mano manymu, eteryje gyvuos ilgiau, o indiški serialai jau turbūt skaičiuoja paskutinius triumfo metus. Kas toliau? Galbūt Kinija ar Pietų Korėja, kuri su savo telenovelėmis jau sėkmingai užkariavo daugybę rinkų. Kartais juos prisijaukinti bandome ir mes“, – kalbėjo LNK programų direktorius J.Jefremovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.