Paaiškino, kodėl po valgio pučia pilvą ir kaip to atsikratyti

Natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė lrytas.tv laidose „Sveiki įpročiai“ kalba apie tai, kokius produktus pasirinkti, ką valgyti, o ko atsisakyti, jei norime būti sveiki. 

Pilvo pūtimas dažnai kamuoja dėl to, kad maistas nepakankamai sukramtomas.<br> 123rf nuotr.
Pilvo pūtimas dažnai kamuoja dėl to, kad maistas nepakankamai sukramtomas.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 28, 2019, 9:42 AM

Šį kartą ji kalbėjo apie tai, ką daryti jeigu kamuoja pilvo pūtimas

Norintiems išvengti šios problemos pirmasis jos patarimas – tinkamai sukramtyti maistą. 

„Ar žinojote, kad vieną kąsnį reikėtų sukramtyti net 32 kartus? Pripažinkime – nė vienas iš mūsų tiek kartų nekramtome, ir net nekramtome dešimties kartų.

Labai siūlyčiau valgant skirti keletą minučių ir paskaičiuoti, kiek kartų sukramtote vieną kąsnį. Ir jei pastebėsite, kad kramtote tris kartus, padidinkite tą skaičių keletą kartų – iki 5, 10 ar 15 kartų. 

Labai dažnai pastebėjau, kad rekomendacija sukramtyti 32 kartus gąsdina, to išsigandę  žmonės net nesistengia daugiau kramtyti.

O juk dantys mums duoti ne tik dėl gražios šypsenos, bet ir tam, kad atliktume pradinę virškinimo sistemos funkciją. Dantys labai svarbūs, kad gerai sukramtytume maistą, kad jį galėtų įsisavinti žarnynas“, – laidoje kalbėjo Tautvilė. 

Antrasis jos patarimas – iš raciono išbraukti tam tikrus maisto produktus ir kenksmingus įpročius. Pavyzdžiui, gumos kramtymas nėra pats geriausias dalykas, jeigu kamuoja pilvo pūtimas – kramtydami gumą praryjame daug oro. Taip pilvo pūtimas dar labiau suaktyvinamas. 

Panašiai veikia ir gazuoti gėrimai. Jeigu dažnai kamuoja pilvo pūtimas, gazuotas mineralinis vanduo netiks. 

Trečiasis T.Šliažaitės patarimas – valgant reikėtų negerti skysčių. 

„Labai dažnai mes visą dieną bėgame ir atsisėdę valgyti prisimename, kad šiandien nieko negėrėme. Kai mes geriame skysčius su maistu, praskiedžiame virškinimo fermentų sultis ir nebegalime gerai suvirškinti maisto. Bendra rekomendacija – gerti skysčius apie 30 minučių iki valgio ir palaukti bent 30-45 minučių po valgio. 

Padarykite didesnes pertraukas, jeigu valgėte kiaušinių, riebios žuvies, riebios mėsos. Tuomet virškinimo sistema veiks efektyviau, virškinimo fermentų bus daugiau“, – patikino natūropatinės mitybos specialistė.

Pasak jos, labai svarbu ir kaip ruošiamas maistas. 

„Labai dažnai skundžiamasi, kad ankštiniai produktai sukelia pilvo pūtimą. Tai įvyksta ne dėl to, kad jie mums netinka – tiesiog juos netinkamai paruošiame. Labai svarbu ankštinius produktus mirkyti per naktį ir virti, kol suminkštės. 

Pavyzdžiui, avinžirniai - puikus produktas, bet juos reikia virti mažiausiai 40 minučių. Jeigu ankštinio produkto gerai neišverdame, jame lieka lektino baltymas, kuris sukelia pilvo pūtimą. Ar pastebėjote, kaip kyla burbulai verdant žirnius, lęšius, avinžirnius? Tie burbulai ir kelia pilvo pūtimą“, – kalbėjo T.Šliažaitė. 

Svarbu ir tarp valgymų daryti pakankamas pertraukas. 

Daugelis nuolat užkandžiauja, su savimi visuomet turi bananą ar riešutų, bet iš tiesų Tautvilė rekomenduoja daryti 3-4 valandų pertraukas tarp valgymų. Kodėl? 

„Tuomet leidžiame savo virškinimo sistemai pailsėti. O dar geriau - pabandykime trumpalaikį badavimą. Arba mitybos modelį 8-16 valandų. 8 valandas valgome, o 16 – badaujame. Tai nereiškia, kad 8 valandas be perstojo valgysime, tai tiesiog vadinamasis langas, kurio metu galime valgyti. 

Stenkitės pavėlinti savo pusryčius ir paankstinti vakarienę, jei jus kamuoja virškinimo sistemos problemos, kad jūsų virškinimo sistema galėtų per naktį pailsėti. 

Labai svarbu atsiminti, kad dažnai, kai kamuoja virškinimo sistemos problemos, neužtenka pakeisti tik vieną dalyką – labai svarbu, kad visi šie patarimai taptų jūsų kasdienybės dalis, ir patikėkite – tikrai pamatysite teigiamus rezultatus“, – pažadėjo Tautvilė. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.