„CR7" turtus krauna futbolas, apatiniai ir socialiniai tinklai

Cristiano Ronaldo vieną po kito gerina rekordus ne tik futbolo stadionuose. Geriausiu 2014 metų pasaulio futbolininku išrinktas trisdešimtmetis portugalas pasiekė neregėtų aukštumų ir verslo pasaulyje.

C.Ronaldo imperija.<br>AFP, Reuters nuotr.
C.Ronaldo imperija.<br>AFP, Reuters nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

2015-02-23 11:58, atnaujinta 2018-01-12 14:10

Caroline Wozniacki nebuvo nei jo širdies draugė, nei mūza. Bet vieną dieną stebint, kaip Danijos tenisininkė giria savo apatinio trikotažo privalumus, C.Ronaldo kilo dar viena idėja.

Futbolininkas nusprendė taip pat turėti savo vyriško apatinio trikotažo liniją bendradarbiaudamas su Danijos bendrove JBS – kaip ir buvusi geriausia pasaulio tenisininkė.

Jau dvejus metus už JBS slepiasi „CR7 Underwear“ prekės ženklas – vienas iš septyniolikos, kuriems šiuo metu atstovauja Madrido „Real“ žvaigždė.

„Kas galėtų geriau atskleisti trumpikių kokybę?“ – bendru verslu su C.Ronaldo džiaugėsi šios danų tekstilės bendrovės savininkas Clausas Bjergas Sorensenas.

Gal tiksliau derėtų klausti – kas geriau negu ryškiausia dabarties futbolo žvaigždė sugebėtų pritraukti tiek žiniasklaidos dėmesio ir sukurti dar didesnę ekonominę prekės ženklo vertę?

Apskaičiuoti visas C.Ronaldo pajamas, uždirbamas ne futbolo aikštėje, labai sudėtinga, nes jo verslo partnerių skaičius auga kasdien.

Bet vienas naujausių rinkos tyrimų teigia, kad geriausiu pasaulio futbolininku trečiąsyk per karjerą išrinktas portugalas per metus uždirbo apie 40 mln. eurų, iš jų 8,5 mln. eurų jam garantavo vien sutartis su „Nike“ bendrove.

C.Ronaldo jau aplenkė golfo meistrą Tigerį Woodsą, tenisininką Roger Federerį ir krepšininką LeBroną Jamesą, o savo honorarais pasivijo Michaelą Jordaną, kuris karjeros viršūnėje per metus iš reklamos sutarčių gaudavo 42 mln. eurų.

Socialinių tinklų žvaigždė

XX a. pabaigoje dominavęs geriausias visų laikų pasaulio krepšininkas, norėdamas reklamuoti savo partnerius, turėjo vienintelį vizualų klasikinį kanalą – televiziją.

C.Ronaldo dabar puikiai naudojasi naujausiomis technologijomis ir socialinių tinklų įtaka, taip sukurdamas pridėtinę vertę prekybos ženklams pasaulio rinkose.

2014-ųjų spalį jis tapo pirmuoju sportininku (ir antra asmenybe planetoje po dainininkės Shakiros), kurio paskyros sekėjų skaičius „Facebook“ perkopė 100 milijonų.

„Twitter“ paskyroje portugalas dabar turi 33 mln. sekėjų – tai absoliutus šio tinklo rekordas.

Antrąją vietą užimantis brazilas futbolininkas Kaká (21,8 mln.) ir trečioje esantis krepšininkas L.Jamesas (17,8 mln.) yra beviltiškai atsilikę, jau nekalbant apie T.Woodsą (4,1 mln.), R.Federerį (3,7 mln.) ar sprinterį jamaikietį Usainą Boltą (3,6 mln.).

„Būtina gerai suvokti socialinių tinklų svarbą šiuolaikiniame pasaulyje, norint įvertinti tokio atleto kaip C.Ronaldo ekonominę įtaką.

Pavyzdžiui, per pastarąją „TAG Heuer“ (Šveicarijos laikrodžių bendrovė. – Red.) reklamos kampaniją vos šešios Cristiano žinutės „Facebook“ paskyroje per dvi dienas priviliojo 34,9 mln. lankytojų ir sulaukė net 2,4 mln. „aš tave myliu“ patvirtinimų, – „France Football“ sakė Emmanuelis Davinas, pasaulinės rinkodaros studijų lyderės „Repucom“ bendrovės Prancūzijos filialo direktorius. – Vien šios žinutės „TAG Heuer“ atnešė 300 tūkst. eurų.“

Tapo D.Beckhamo įpėdiniu

C.Ronaldo dar nesukūrė savos viskio rūšies kaip Davidas Beckhamas.

Karjerą jau baigęs britų futbolininkas ilgus metus idealiai įkūnijo metroseksualo atleto tipą.

Reklamos rinkoje jis paliko laisvą nišą, kurioje kartu su amerikietiškojo futbolo žaidėju Tomu Brady dabar geriausiai jaučiasi būtent portugalas.

C.Ronaldo sirgaliams tapo jaunystės ir sėkmės etalonu, įkūnydamas prabangos svajones. Jau kitą mėnesį prasidės „CR7 Footwear“ – avalynės prekės ženklo reklamos kampanija. Ji taip pat akcentuoja prabangų, bet kartu ir lengvai atpažįstamą futbolo žvaigždės stilių.

Išskyrus greitojo maisto tinklą „Kentucky Fried Chicken“ (KFC), C.Ronaldo įvaizdis susijęs tik su sveikos gyvensenos, sėkmės ir išskirtinės kokybės prekių ženklais.

Tiesa, savimi nuolat besigėrintis portugalas nelinkęs užmiršti ir savo šaknų. Ir avalynė („CR7“ ženklas yra išgraviruotas ant kiekvieno bato pado), ir kostiumai (juos kurianti bendrovė yra naujausia, 17-oji futbolininko partnerė) gaminami Portugalijoje.

„Jis pats jau sugebėjo tapti atskiru prekės ženklu, kuris dabar traukia kitus. Pasauliniu ženklu, kuris jau peržengė tik sporto, vieno klubo ar vienos šalies ribas, – „France Football" teigė E.Davinas. – C.Ronaldo atpažįstamas ir mylimas visame pasaulyje.

Per vieną rinkos tyrimą net 92 proc. apklaustųjų žinojo jo vardą.

86 proc. iš jų yra įsitikinę, kad Cristiano yra puikus ženklo atstovas.

C.Ronaldo įvaizdžio vertė dabar tiesiog neapskaičiuojama. Jo verslo partneriai iš karto gauna tiesioginį ryšį su 107 mln. žmonių „Facebook" tinkle. Tai tiesiog fenomenali vartotojų bazė ir neįtikėtinos galios ginklas.

O kiekviena C.Ronaldo žinutė „Facebook" tinkle dabar verta apie 115 tūkst. eurų.“

Tapo daugiau nei žaidėju

Pasak JAV leidžiamo žurnalo „Forbes“, 2014 metais C.Ronaldo užėmė antrąją vietą tarp daugiausia uždirbusių pasaulio sportininkų.

Sudėjus algą ir reklamos sutartis, jis nusileido tik JAV boksininkui Floydui Meaweatheriui.

Kaip mėgsta sakyti portugalo nekenčiantys katalonai, C.Ronaldo jau tapo „mas que un jugador“ – daugiau negu žaidėju.

Dabar jis yra ne tik geriausias prekių ženklų ambasadorius, bet ir savotiškas „žmogus sumuštinis“, kurį po visą pasaulį blaško ne tik futbolo, bet ir verslo reikalai.

Pasibaigus rungtynėms Madride jis iš karto gali sėstis į privatų lėktuvą, kad suspėtų į arbatos gėrimo ceremoniją, pakviestas savo verslo partnerių Japonijoje.

Visus Cristiano reikalus iki šiol akylai prižiūri jo agentas Jorge Mendesas, kuris vadovauja bendrovei, valdančiai „CR7“ kapitalą. Šiandien jo vertė siekia daugiau kaip 200 mln. eurų.

C.Ronaldo bendrovė aktyviai dirba kartu su asmeniniu futbolininko draugu reperiu Lilu Wayne’u, kuris „Real“ žvaigždę siekia vis labiau reklamuoti JAV rinkoje.

„C.Ronaldo – tai šiuolaikinė „Beckhamas 2.0“ versija, – teigė E.Davinas. – Dabar portugalas – viena populiariausių pasaulio įžymybių. Jeigu jis tampa tavo verslo partneriu, tavo įvaizdis akimirksniu pakyla į kitą lygį.“

Kai pernai buvo paskelbta, kad C.Ronaldo laimėjo antrąjį FIFA Aukso kamuolį, vien „Twitter" tinkle ši žinia pritraukė daugiau kaip milijoną vartotojų.

Nenuostabu, kad po iškilmių Ciuriche CR7 verslo patneriai dar labiau iš džiaugsmo trynė rankas.

115 000

Tiek eurų vertinama kiekviena C.Ronaldo žinutė socialiniuose tinkluose.

Dalis kolekcijos siuvama Kazlų Rūdoje

Skandinavijoje pirmaujanti danų įmonė „JBS Textile Group“ yra pagrindinė Kazlų Rūdoje esančios siuvyklos VIP užsakovė. Čia jau antrus metus siuvami C.Ronaldo kolekcijos „CR7“ apatiniai ir marškiniai.

„CR7“ prekės ženklą sudaro keturios apatinio trikotažo ir kojinių kolekcijos – „Luxury“, „Fashion“ ir „Basic“ vyrams bei kolekcija berniukams. Vėliau ją dar papildė vyriškų marškinių linija.

„JBS siuvyklas dar turi Indijoje ir Turkijoje, bet Kazlų Rūdos meistrės taip kokybiškai siuva, kad užsienio pardavėjai iš karto atpažįsta, jog apatiniai pagaminti Lietuvoje“, – pasididžiavimo neslėpė siuvyklos vadovas Tomas Tumynas.

VIP siuvykloje per metus pagaminama daugiau kaip 3 milijonai vienetų įvairių siuvinių.

T.Tumynas kurį laiką puoselėjo mintį sukurti kurios nors Lietuvos sporto žvaigždės vardinę drabužių liniją. Pigesnę nei C.Ronaldo – tokią, kokią būtų galima siūlyti pardavinėti prekybos centrams. Buvo svarstomos Jono Valančiūno, Rūtos Meilutytės kandidatūros, bet kol kas šios idėjos atsisakyta.

„Lietuvos rinka maža, o į pasaulio rinką galima išeiti tik su labai gerai žinomais vardais. Nei Jonas, nei Rūta dar nėra tokie populiarūs, kad galėčiau paskambinti į Prancūziją arba Jungtinius Arabų Emyratus ir pasakyti, jog turiu jų vardu pavadintų apatinių. O kur tik paskambinu dėl Ronaldo „CR7“ linijos, nebuvo tokių, kurie nežinotų“, – „Lietuvos rytui“ sakė T.Tumynas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.