M. Majauskas vėl pagrasino LFF: neatsikračius kriminalinio pasaulio grįšime prie tiesioginio valdymo įstatymo

Lietuvos futbolo federacijai (LFF) pranešus, kad dėl nepriekaištingos reputacijos sąvokos ir jos pritaikymo įstatuose UEFA atstovai dar prašys išaiškinimo, kreipdamiesi į nepriklausomą teisinę kontorą, Seimo Biudžeto ir finansų (BFK) komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas tvirtina, kad išsivalymas nuo kriminalinio pasaulio šleifo yra esminė sąlyga LFF valdyme ir jos neįgyvendinus Seimo nariai grįš prie federacijos tiesioginio valdymo įstatymo.

Lietuvos futbolo federacija,LFF,būstinė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos futbolo federacija,LFF,būstinė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mykolas Majauskas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Mykolas Majauskas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 6, 2022, 9:39 AM, atnaujinta Dec 6, 2022, 10:42 AM

„Išsivalymas nuo kriminalinio pasaulio šleifo futbolo federacijos valdyme yra esminė sąlyga, kurios neįgyvendinus grįšime prie tiesioginio valdymo įstatymo.

Jokie tarpiniai ar kompromisiniai LFF vadovybės sprendimai neatkurs visuomenės pasitikėjimo. Tuo pačiu ir nesudarys pagrindo didinti finansavimo. O tai reiškia ir nebus realių pokyčių ir rezultatų“, – Eltai teigė M. Majauskas.

„Todėl mano subjektyvia nuomone, tik nauji visuotiniai LFF rinkimai be kriminalinio pasaulio atstovų su reikšmingu klubų dalyvavimu valdyme gali kažką realiai ir negrįžtamai pakeisti“, – pridūrė jis.

Politikas pažymėjo, kad Seimo narių inicijavusių LFF tiesioginio valdymo įstatymą tikslas yra skaidrus ir demokratiškas LFF valdymas bei nesuteikiama galimybė LFF valdymo organų rinkimuose dalyvauti asmenimis, padariusiems tyčinį nusikaltimą.

„Mūsų tikslas skaidrus ir demokratiškas Lietuvos futbolo federacijos valdymas. Remiantis pavyzdiniais FIFA įstatais turėtų būti įgyvendinti keli esminiai pokyčiai: visuotiniame susirinkime suteikta vienoda balso teisė visiems futbolo bendruomenės nariams, pagrindiniai valdymo organai renkami tiesiogiai slaptu balsavimu visuotiniame susirinkime ir rinkimuose negalėtų dalyvauti asmenys pripažinti padarę tyčinį nusikaltimą“, – tvirtino BFK pirmininkas.

„Šiandien matome, jog procesas šiek tiek stringa, iškelti tikslai gali būti neįgyvendinti. Jei taip atsitiks, panašu, kad UEFA reikės sėsti ant atsarginių suolelio ir iniciatyvos imtis Seimui, – sakė M. Majauskas. – Jei nebus įgyvendinti iškelti tikslai, grįšime prie tiesioginio valdymo įgyvendinimo įstatymo.“

Nepriekaištinga reputacija

Pasak Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininko, Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nario Lauryno Kasčiūno, parlamentarus „pasiekė įvairios prieštaringos žinios, (...) kad bandoma kažkokiu būdu apeiti tuos prašymus ir reikalavimus, kurie leistų demokratizuoti ir skaidrinti Lietuvos futbolo valdymą“.

Jo teigimu, UEFA siekis dėl nepriekaištingos reputacijos sąvokos kreiptis į nepriklausomus teisininkus yra perteklinis.

„Išgirdęs, kad kažkas kažko užklaus, aš padariau tą patį. Praėjusią savaitę užklausiau (Seimo) Teisės departamento, ar LFF, formuodama savo naujus įstatus, galėtų įrašyti punktą, kad negalėtų būti valdymo organų nariais pripažinti kaltais dėl nusikalstamos veiklos ir turėti nepriekaištinga reputaciją“, – sakė parlamentaras.

Teisės departamentas atsakyme nurodė, kad „nei Asociacijų įstatymas, nei kiti galiojantys įstatymai nenustato jokių nepriekaištingos reputacijos reikalavimų asociacijos valdymo organų nariams. Tai reiškia, kad asociacija turi laisvę nusistatyti tokio turinio nepriekaištingos reputacijos reikalavimus valdymo organų nariams, kokius ji laiko būtinus ir pakankamus“.

Praėjusią savaitę LFF pranešė siekianti į įstatų projektą įtraukti nepriekaištingos reputacijos kriterijų apibrėžiančią formuluotę, tačiau UEFA dar ją ketina aptarti su nepriklausomais teisininkais. Taip siekiama išaiškinti, ar ji atitinka Lietuvoje galiojančius teisės aktus.

Dabartiniai reputacijos reikalavimai LFF vadovybei kelia daugiausiai klausimų tarp federacijos kritikų, nes organizacijos įstatai leidžia valdymo organuose dalyvauti už nesunkius arba apysunkius nusikaltimus nuteistiems asmenims, jeigu jų teistumas yra išnykęs.

Pasak M. Majausko, nepriekaištingos reputacijos klausimas yra „raudona linija“.

Šakinės asociacijos

Kaip praėjusią savaitę pranešė LFF, planuojama, kad Vykdomasis komitetas bus renkamas tiesiogiai per Konferenciją. Jo sudėtis – 16 narių.

Į Vykdomąjį komitetą pateks aštuonių šalies apskričių futbolo organizacijų atstovai, taip pat Lietuvos moterų futbolo, Lietuvos paplūdimio ir salės futbolo bei Vaikų ir jaunių ugdymo futbolo asociacija, A lygos, Pirmosios lygos atstovai bei A lygos klubas.

Naujų įstatų projektas taip pat numato kad be šių narių LFF Vykdomojo komiteto sudėtyje bus pats LFF prezidentas ir „nepriklausoma moteris“.

Tuo metu LFF Konferenciją sudarytų 32 nariai: dešimt apskričių, pirmas–aštuntas vietas per sezoną užėmę A lygoje klubai, pirmas–šeštas vietas užėmę Pirmosios lygos klubai, aštuonios šakinės asociacijos.

L. Kasčiūno teigimu, parlamentarams klausimų kelia ir kiti niuansai, tačiau „juos sunku dar aptarinėti, kol nematai įstatų“.

Vis dėlto jis pabrėžė, kad tai susiję su šakinėmis asociacijomis.

„Jų buvimas kaip atskirų, o ne integruotų į departamentus, na, yra absurdas. Jos turėtų būti LFF departamentų dalimi“, – sakė parlamentaras.

Naujus įstatus LFF ketina patvirtinti gruodžio 21 dieną.

ELTA primena, kad ketvirtadienį LFF prezidentas Tomas Danilevičius pristatė naujų LFF įstatų projektą. Jame numatoma ir nepriekaištinga LFF Vykdomojo komiteto (VK) narių reputacija, tačiau dėl pačios sąvokos ir jos pritaikymo įstatuose UEFA atstovai dar prašys išaiškinimo, kreipdamiesi į nepriklausomą teisinę kontorą.

Liepos pabaigoje politikai iškėlė tiesioginio LFF valdymo klausimą, jungtinio Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo LFF atstovai.

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas tuomet tvirtino, kad politikams prakalbus apie tiesioginį LFF valdymą, jie turi aiškų planą, kaip spręsti suformuotą problemą – LFF uždarumą ir nesąžiningas procedūras, renkant atstovus į VK.

Rugpjūčio 3 d. LFF gavo jungtinį FIFA ir UEFA atsakymą, kuriame teigiama, jog LFF įstatai, kurie buvo priimti šių metų balandžio 30 d. vykusioje Konferencijoje, atitinka FIFA ir UEFA įstatuose numatytus reikalavimus. Šie įstatai buvo priimti siekiant juos suderinti su pakeistu Sporto įstatymu. UEFA ir FIFA tvirtino, kad LFF įstatai iš esmės atitinka nurodytas gaires bei pasiūlė pagalbą federacijai kuriant darbo grupę, kuri svarstytų galimus pokyčius dėl LFF valdymo gerinimo.

Tarptautinių futbolo organizacijų, kurių narė yra Lietuvos futbolo federacija, vertinimu, tokio įstatymo priėmimas yra FIFA ir UEFA statuto nuostatų pažeidimas, už kurį Lietuvos futbolui gresia tiesioginės pasekmės: nacionalinių rinktinių ir klubų dalyvavimo FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose suspendavimas, finansinės pagalbos Lietuvos futbolui nutraukimas.

Tačiau, rugsėjo viduryje pranešta, kad LFF Specialioji darbo grupė darbinio posėdžio metu nutarė aukščiausiam LFF valdymo organui – visuotinei narių konferencijai – teikti įstatų pakeitimo projektą.

Vis tik, paskelbus apie planuojamą teikti federacijos įstatų pakeitimo projektą, Seimo nariai išliko griežti – LFF tiesioginio valdymo įstatymo likimas priklauso nuo to, ar jame įrašytos nuostatos bus pilnai įgyvendintos. Seimo narys M. Majauskas tvirtino, kad kompromisiniai LFF sprendimai neatkurs visuomenės pasitikėjimo. Jam pritarė ir L. Kasčiūnas, tikinęs, kad LFF sprendimai nereiškia, jog politikai sėdės sudėję rankas.

Rugsėjo pabaigoje Seimas po pateikimo pritarė laikinojo įstatymo „Dėl Lietuvos futbolo federacijos tiesioginio valdymo“ projekto įgyvendinimui. Juo, pasak įstatymo iniciatorių, siekiama skaidraus ir demokratiško Lietuvos futbolo federacijos (LFF) valdymo, kuriame nebūtų kriminalinio pasaulio atstovų.

Tačiau spalio pradžioje Seimo BFK vykusiame įstatymo projekto „Dėl Lietuvos futbolo federacijos tiesioginio valdymo“ svarstyme, kuriame taip pat dalyvavo ir UEFA atstovai, nuspręsta atidėti klausimo svarstymą ir LFF duoti laiko priimti sprendimus, kurių reikalauja parlamentarai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.