EUROLYGA 2023

Lemtingos K. Bryanto žūties detalės: pilotas dėl tiršto rūko galimai prarado orientaciją

„Kai tu prarandi orientaciją, tavo kūno pojūčiai gali suklaidinti. Tu nesupranti kurioje pusėje yra viršus arba apačia“, – apie lemtingą sraigtasparnio avariją teigė patyręs instruktorius iš Los Andželo Randy Waldmanas.

Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>AP/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>AP/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kobe Bryantas sausio 26 dieną žuvo sraigtasparnio avarijoje.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Jan 28, 2020, 5:38 PM

AP naujienų agentūrai jis teigė, kad Kobe Brayntą ir kitus keleivius skraidinęs pilotas orientaciją galėjo prarasti dėl tiršto rūko. Sekmadienį visą pasaulį apskriejo tragiškos ir netikėtos žinios. 41-erių K. Bryantas kartu su 13-mete dukterimi Gianna ir šešiais kitais keleiviais bei pilotu skrido sraigtasparniu „Sikorsky S-76“.

Tvyrant tirštam rūkui, orlaivis įsirėžė į kalvos šlaitą Kalabasase, į šiaurės vakarus nuo Los Andželo. Per katastrofą žuvo visi devyni sraigtasparnyje buvę žmonės.

R.Waldmanas peržvelgęs skrydžio duomenis iš flightradar24.com tinklalapio teigė, kad sraigtasparnis prieš smūgį buvo nekontroliuojamas ir krito žemyn. Tai signalizuoja jo greitis prieš dingstant iš radarų. Todėl specialistas mano, kad pilotas prarado orientaciją tirštame rūke ir pradėjo smigti žemyn.

Sudužusį orlaivį pilotavo Ara Zobyanas. Jis buvo patyręs pilotas, pats mokė kitus skraidyti ir skrydžiuose turėjęs virš 8000 valandų. Jis jau buvo skraidinęs keletą kitų JAV garsenybių.

Skrydžio eiga

K.Bryantas ir kiti skrido sraigtasparniu „Sikorsky S-76“, kuris buvo pagamintas 1991 metais. Jie 9 val. 6 min. vietos laiku pakilo iš Johno Wayno oro uosto, esančio pietryčių kryptimi už Los Andželo.

Pranešama, kad sudužusio sraigtasparnio pilotas susidūrė su bėdomis virš Los Andželo miesto zoologijos sodo ir šiam teko sukti ratus žemame aukštyje. Spėjama, kad pilotas laukė, kol prasisklaidys rūkas ir matomumas bus geresnis.

9 val. 30 min. pilotas buvo susisiekęs su Burbanko oro uostu ir vėliau pasuko šiaurės-vakarų kryptimi.

9 val. 40 min. sraigtasparnis susidūrė su dar prastesnėmis oro sąlygomis ir pasuko pietų link. Manoma, kad būtent šis manevras tapo lemtingu, nes buvo pasukta kalnuotos vietovės link. Buvo staigiai kylama į viršų – nuo 365 metrų iki 609 metrų.

9 val. 45 min. sraigtasparnis trenkėsi į kalno šlaitą 520 metrų aukštyje Calabaso miestelyje. Pasak buvusio piloto Kurto Deetzo, sraigtasparnis smūgio metu skriejo dideliu greičiu, apie 160 mylių per valandą.

Be to, praėjus tik 40 minučių po skrydžio bake turėjo likti pakankamai didelis kiekis degalų.

„Užtektų didelio gaisro pradžiai“, – sakė pilotas.

Tirštas rūkas

Kiek vėliau buvo paviešintas sudužusio sraigtasparnio piloto ir skrydžių valdymo centro pokalbis. Jame girdima, kaip žuvęs pilotas A.Zobayanas nuolat informavo apie savo judėjimo kryptį. Įrašo pabaigoje girdima, kaip operatorė pilotą perspėja, kad jie skrenda pernelyg žemai, jog juos susektų radarai.

Sraigtasparnis po kelių sekundžių dingsta iš radarų, nes atsitrenkė į kalno šlaitą.

Liudininkų teigimų avarijos metu tvyrojo labai tirštas rūkas.

„Ryte buvo rūkas, matomumas nesiekė 60-ies pėdų (18,3 metro). Pasižiūrėjau per savo langą ir išgirdau didžiulį trenksmą, kurį sekė kelios sekundės tylos. Vėliau pakilo gaisro kamuolys kalno šlaite. Aš negalėjau žinoti, kad tame sraigtasparnyje skrido K.Bryantas ir jo dukra, dėl kurių dabar gedi visa tauta. Buvo 9 val. 52 min. vietos laiku ir aš išbėgau į gatvę. Matomumas buvo labai prastas.

Per žiūronus pamačiau, kad sraigtasparnis buvo subyrėjęs dalimis ir degė. Kelių minučių bėgyje atvyko ugniagesiai ir suvaldė ugnį. Per tą laiką aš priėjau arčiau ir pamačiau visur besimėtančias nuolaužas. Atėjus arčiau avarijos vietos pamačiau, kad yra ir daugiau katastrofos liudininkų“, – pasakojo įvykių sūkuryje atsidūręs amerikietis.

Tuo metu tvyrojęs tirštas rūkas Los Andželo miesto pareigūnų sraigtasparnius privertė tūpti ir šie dėl saugumo sekmadienio rytą buvo palikti ant žemės.

„Jeigu skrendi tik pagal tai, ką matai, tai tokiose situacijose, kuomet nieko nebematai per priekinius stiklus turi 10-15 sekundžių sureaguoti iki pražūtingos lemties. Jis galėjo apsisukti ir saugiai grįžti, tačiau privačiuose orlaiviuose kartais jaučiamas spaudimas pristatyti klientą į reikiamą vietą. Kartais būna rizikuojam ten, kur nereikėtų“, teigė R.Waldmanas.

Dėl piloto orientacijos praradimo jam antrino ir JAV armijos veteranas Jerry Kidrickas, skraidęs su sraigtasparniais Irake, o dabar dėstantis aeronautikos universitete Arizonoje.

„Orientaciją praradę pilotai privalo iškarto nustoti skristi pagal vizualų vaizdą ir vadovautis prietaisais. Tai viena iš pavojingiausių situacijų, kurioje pilotas gali atsidurti. Labai dažnai tavo organizmas praradęs orientaciją liepia elgtis priešingai nei sako prietaisai“, – teigė J.Kidrickas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.