Vilniaus privačios gimnazijos įkūrėja T. Liubertienė: „Mes tarnaujame vaikams, čia negali būti žingsnio atgal“

Visada pasipuošusi ir pasitempusi Vilniaus privačios gimnazijos įkūrėja ir vadovė Tatjana Liubertienė ne tik nuolat gyvena švietimo aktualijomis, bet randa laiko ir ramiam kavos puodeliui. Būtinai – su šokolado gabaliuku. Kasdieniais mokyklos rūpesčiais su dukterimi Agne besidalijanti moteris atvira: „Tam, kad iš tikrųjų turėtume gerą mokyklą, suprastume savo misiją, kaip ji veikia, reikia bent dviejų dešimtmečių. Šiandien jau galiu įvardyti, dėl ko pas mus ateina vaikai ir kodėl mums visiems čia gera.“

 Pirmosios Lietuvoje privačios mokyklos steigėja, ilgametė gimnazijos vadovė, filantropė ir švietimo lyderė, prieš metus prezidento apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, atvira – per tris dešimtmečius mokykla užaugo tiek, kad dabar ji daugiau laiko gali skirti sau ir savo pomėgiams.<br> L.Griciaus nuotr.
 Pirmosios Lietuvoje privačios mokyklos steigėja, ilgametė gimnazijos vadovė, filantropė ir švietimo lyderė, prieš metus prezidento apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, atvira – per tris dešimtmečius mokykla užaugo tiek, kad dabar ji daugiau laiko gali skirti sau ir savo pomėgiams.<br> L.Griciaus nuotr.
 Tatjana Liubertienė.<br> L.Griciaus nuotr., E.Marcinkevičiūtės įvaizdis.
 Tatjana Liubertienė.<br> L.Griciaus nuotr., E.Marcinkevičiūtės įvaizdis.
 Tatjana Liubertienė.<br> L.Griciaus nuotr., E.Marcinkevičiūtės įvaizdis.
 Tatjana Liubertienė.<br> L.Griciaus nuotr., E.Marcinkevičiūtės įvaizdis.
  Pirmosios Lietuvoje privačios mokyklos steigėja, ilgametė gimnazijos vadovė, filantropė ir švietimo lyderė, prieš metus prezidento apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, atvira – per tris dešimtmečius mokykla užaugo tiek, kad dabar ji daugiau laiko gali skirti sau ir savo pomėgiams.<br> LGriciaus nuotr.
  Pirmosios Lietuvoje privačios mokyklos steigėja, ilgametė gimnazijos vadovė, filantropė ir švietimo lyderė, prieš metus prezidento apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, atvira – per tris dešimtmečius mokykla užaugo tiek, kad dabar ji daugiau laiko gali skirti sau ir savo pomėgiams.<br> LGriciaus nuotr.
 Tatjana Liubertienė pasišventusi darbui mokykloje.<br> V.Skaraičio nuotr.
 Tatjana Liubertienė pasišventusi darbui mokykloje.<br> V.Skaraičio nuotr.
 Tatjana Liubertienė pasišventusi darbui mokykloje.<br> V.Skaraičio nuotr.
 Tatjana Liubertienė pasišventusi darbui mokykloje.<br> V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2023-02-05 15:42, atnaujinta 2023-02-05 21:05

Vos tik įžengęs į Vilniaus privačią gimnaziją net užrištomis akimis nesuklysi spėdamas, kur esi, – girdėti vaikų klegesys, nosį kutena ruošiamų pietų kvapas, šypsodamiesi zuja mokytojai. Gyvenimas čia verda kasdien, ir intensyvus.

Mokyklos įkūrėja ir vadovė T.Liubertienė pasitinka ne tik su šypsena, bet ir su kavos puodeliu bei pačios itin mėgstamais migdolais, aplietais šokoladu. „Prie kavutės turi būti ir skanus kąsnelis, o kaip kitaip“, – juokiasi ji.

Pirmosios Lietuvoje privačios mokyklos steigėja, ilgametė gimnazijos vadovė, filantropė ir švietimo lyderė, prieš metus prezidento apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, atvira – per tris dešimtmečius mokykla užaugo tiek, kad dabar ji daugiau laiko gali skirti sau ir savo pomėgiams.

Gimnazijos vairą ji dalijasi su dukra Agne Liubertaite-Amšieje (33 m.) – ta maža mergaite, kuriai motina ir kūrė mokyklą. Šiandien Agnė jau edukologijos mokslų daktarė ir puikiai išmano ne tik administracinius, bet ir ugdymo klausimus. Čia pat sukiojasi ir sūnus Tomas (44 m.) – šalia mokyklos veikiančio sveikatingumo ir sporto klubo „G7“ vadovas.

„Nors dabar galiu leisti sau nebelėkti į mokyklą iš pat ankstyvo ryto, tačiau visai čia nebūti? Nenoriu nė pagalvoti. Juk ji – mano trečiasis vaikas, ką jau kalbėti apie tai, kad čia ne tik galiu pabendrauti su mokytojais, bet ir sutinku vaikus, anūkus.

Tiesa, vyresnėliai Tomo vaikai Petras (15 m.) ir Ieva (13 m.) į mano kabinetą užsuka kur kas rečiau nei Agnės dukra mažoji Liza (5 m.). Ką jau kalbėti apie mūsų pagranduką – Tomo trijų mėnesių sūnelį Tomuką – kiek džiaugsmo jis suteikia mums visiems.

O jau mokiniai! Matydama, kaip jie čia jaučiasi, girdėdama jų klegesį, juoką kasdien ir pati jaučiuosi puikiai.

Šiandien jau ramia širdimi dėl mokyklos ateities galiu pasidžiaugti savo trisdešimties metų darbo rezultatais ir sau leisti tuo pasimėgauti, o dirbti, susižinoti galiu ir nuotoliniu būdu – nuotolinis mokymas mums visiems buvo didžiulis iššūkis, bet dabar turime ir šią puikią darbo, bendravimo ir mokymo galimybę“, – šypsojosi moteris.

– Jūsų įkurta mokykla vasarį švenčia 30 metų jubiliejų. Daug čia ar mažai?

– Ir daug, ir mažai. Visa, kas mus supa, turi gyvenimo ciklą. Strategija, sistema, programos jau sustyguotos, mokykla dirba tiksliai kaip metodologinė laboratorija. Tai didžiulis turtas, niekam jau nebereikia aiškinti, įrodinėti. Projektai, mintys, siekiai įgyvendinami žaibiškai, ramiai, protingai ir naudingai. Pirmiausia, žinoma, vaikams.

30 metų – ilgas, sunkus, bet be galo įdomus kelias. Mokyklą kuriame, į priekį einame su tais, kam įdomu. Šiemet į gyvenimą išleisime jau 23-ią abiturientų kartą!

– Kaip jūs pati jautėtės tuomet ir kaip – šiandien? Juk žengiant pirmuosius žingsnius natūralu, matyt, jausti nerimą, baimę, nežinomybę, nebūti užtikrintam, ar pavyks ir kaip pavyks?

– Kai įkūriau mokyklą, jau buvau peržengusi 40-mečio slenkstį. Iki tol buvau paragavusi visko – ir labai puikių mokslų (tuo metu turėjau iš tiesų gerą išsilavinimą, palyginti su kitais mokyklų vadovais), pamačiusi pasaulio ir įvairiausių pavyzdžių.

Esu be galo atsakingas žmogus, reikėjo sukurti tokį modelį, kuris būtų skirtas vaikui. Ta galimybė atsirado tik tada, kai mes tapome laisvi. Man nepriklausomybė telpa į šiuos žodžius – jei norime, galime viską.

Pasenusi tų laikų ugdymo sistema griuvo, mačiau, kad jai reikia pagalbos. Iššūkis buvo milžiniškas, čia reikėjo sukurti viską nuo idėjos iki jos įgyvendinimo. Klaidų dirbant su vaikais – mūsų ateitimi – būti negali.

Man, muzikei, dirigentei, reikėjo susidraugauti ir su finansais, ir su juridine puse, emocine ir socialine, būti kūrėja ir vadove. Buvau atsakinga už viską. Tikrai šiek tiek sutrikau. Bet gavau ir neįkainojamą pamoką – nepasiduoti ir eiti tolyn.

Mano didysis motyvas buvo tai, kad mokyklą kūriau savo vaikui – Agnei. Tiesiog nebuvo kur trauktis. Našta sunki, dabar Agnė man kartais pasako: „Mama, kaip tu galėjai viena ryžtis tokiam iššūkiui?“ Atsakau, kad mes nežinome, kiek galime, kol nebandome.

Taip, tuomet iš muzikos pasaulio nėriau į nežinomus, kitus vandenis. Juolab kad buvau moteris vyrų pasaulyje, bet neturėjau laiko į tai kreipti dėmesio.

Pirma krizė buvo po pusmečio – rytoj turime mokėti algas, o mūsų bankas uždarytas. Bet tai buvo gera pamoka. Buvau buhalterė, valytoja, mokytoja – kuo tik nebuvau. Neskubėjome, nesistengėme pritraukti daug vaikų – juk pradžioje buvo vos kelios klasės.

Tada apie verslumą čia nė kalbos negalėjo būti – tik turinys, tik ugdymas, tik kokybė. Ilgainiui mokykla pradėjo didėti, vaikų tėvai patys mus susirasdavo. Taip vis kūrėsi naujos klasės, o šiandien mokykloje mokosi daugiau nei 500 vaikų.

Pradžia buvo sunki. Kad vaikui būtų gera, turėjome pakeisti ir tėvų, ir mokytojų požiūrį. Dabar visi nori leisti vaikus į privačias mokyklas, gerai, kad jų jau yra nemažai, o tuomet tai buvo švietimo revoliucija. Tokios mokyklos – be galo didelė pagalba valstybei.

Juk valstybė taip pat stengiasi, bet jei šiandien mes turime itin gerą mokymo modelį, kol jis pereina visas biurokratijas, jis pasensta. Privati mokykla stengiasi kasmet, o mes, privačios mokyklos, verčiame juos pasitempti. Prašom, ateikite, mes visada parodysime ir patarsime.

– Kaip sekasi dirbti kartu su šeimos nariais – dukra Agne ir sūnumi Tomu? Padeda ar trukdo tai, kad ir darbuose esate šeima?

– Dabar Agnė pati eina mano pramintu keliu – kuria mokyklą savo vaikui: kaip ji mato, kaip nori. Nevadovauju jai, tegul kuria savo viziją. Patirties ji turi, yra be galo brandi, mato ir emociškai, ir akademiškai. Esu visai rami. Tariamės, kalbamės, ji klausia mano patarimų, bet ja tikiu visa savo esybe. Žinau, kad pagrindinė vertybė – vaikas svarbiausia – niekur nedings. Tai yra nekintantis mokyklos pamatas.

Prie nuotolinio mokymo perėjo jau pati Agnė, aš čia galėjau tik šiek tiek patarti. Ji atėjo su nauju mąstymu, technologijomis, šiuolaikišku požiūriu. Tačiau kaip mama kasdien pagalvoju, kiek tam reikia stiprybės ir sveikatos.

Labai daug padėjo ir sūnus Tomas, juokiamės, kad dukrą užauginome kartu. 11 metų vyresnis už Agnę, jis turėjo nemažai vertingos patirties: mokyklos ženklą sukūrė jis, sporto sales įrengė jis, ką jau kalbėti apie tai, kad visąlaik buvo kartu ir dalijosi savo žiniomis bei patirtimi. Tomas buvo mano patarėjas, didžioji pagalba. Nuoširdžiai, negalvojant apie pinigus, kaip šeimoje.

Sūnus sukūrė ir išlaiko nuostabią sporto salę, jis – mokslininkas, sukūręs sveikos gyvensenos filosofiją.

Kartu mums gera, malonu. Vaikai yra vaikai – kartais jiems patariu, kartais reikia jų paklausyti.

– Kokia esate direktorė, mama, močiutė?

– Anksčiau, kai būdavau čia kasdien, daugelis vyresnių klasių mokinių mane laikė drauge ir vadindavo vardu. Žinoma, buvo visko. Socialinio emocinio intelekto pagrindai mus įpareigoja būti gerai nusiteikusius, padedančius, empatiškus. Kalbu ne tik apie save – ir apie mokytojus, administracijos darbuotojus.

Kalbamės, jei kyla kokių nors sunkumų, sprendžiame juos. Mokykloje mes visi dirbame, vyresnieji mano anūkai darbo metu neužsuka į mano kabinetą. O vakare, namuose aš jau esu močiutė, kuriai kartais ir ant galvos galima užlipti! (Juokiasi.)

– Jūsų įkurta mokykla – pirma privati švietimo įstaiga Lietuvoje. Nebuvo iš ko mokytis. Tais laikais tėvai nebuvo pratę mokėti už vaikų mokslą. Iš kur sėmėtės tikėjimo? Atsakomybė juk buvo milžiniška ne tik sau, bet ir kitiems – žmonėms, kurie jums patikėjo savo vaikus, mokytojus?

– Esu labai dėkinga ir savo išsilavinimui, teko nemažai dirbti ir stažuotis užsienyje. Prieš keturiasdešimt metų nė nesvajojau apie galimybę turėti mokyklą. Tačiau gavau daug žinių, panoraminio matymo ir prisiminiau, kad pasaulyje protingi ir labai išsilavinę žmonės visada žino, jog vaikas – pagrindinė vertybė, o didysis tikslas – duoti vaikui kuo geresnį išsilavinimą, vertybes, kultūrą.

Įgalintas vaikas galės, mokės, norės, nepasiduos, viską sukurs. Kad pasaulis būtų toks, ir kuriamos tokios mokyklos.

Mintis čia paprasta: sudaryti tinkamą mikroklimatą, sukurti tinkamą aplinką, kurioje vaikus ugdo geriausi iš geriausių. Vis pateikiu pavyzdžių: jei į raugintų agurkų statinę įdėsime vieną šviežią, kas jam nutiks po kelių dienų?

Aplinka be galo svarbi ir žmogui, ypač augančiam pasauliui imliam vaikui. Visi nuoširdūs, kūrybingi, nori padėti, tad ir mokytojams neišeina čia dirbti kitaip.

– Kai įkūrėte mokyklą, dukrai buvo treji, sūnui – 13 metų. Pati paauglystė su visais savo džiaugsmais ir iššūkiais. O jūs – paskendusi naujuose projektuose, darbuose ir rūpesčiuose. Ar šeimai kasdieniame buvime jūsų nepritrūko?

– Matyt, buvau jauna ir mokėjau viską suderinti. Man visi sakė, kad niekada manęs nematė be vaikų, – visur ir visada būdavome kartu. Ėjau su jais į renginius, susitikimus, jiems to reikėjo. Su Tomu mes mokėjome susitarti, jis labai savarankiškas. Jis mokėjo suprasti, padėti.

Vyras taip pat kūrė savo verslą, buvo be galo užsiėmęs. Mes abu sąžiningai ir atsakingai netrukdėme vienas kitam, niekada nekritikavome ir nesikišome.

Būsiu atvira: nemoku uždaryti mokyklos durų ir galvoje nesinešti darbo į namus. Bet laiko pasikalbėti, pagaminti vaikams vakarienę rasdavau visada, jie to nepajuto.

– Per trisdešimt metų daug kas keitėsi – ne tik mokymo programos, bet ir esminis požiūris į vaiką. Anksčiau retai kas rūpinosi dvasine sveikata, emociniu intelektu ir panašiais dalykais, o šiandien tai bene svarbiausi uždaviniai ne tik mokykloms, bet ir tėvams. Kas prieš 30 metų buvo neįmanoma, o šiandien – būtinybė?

– Šiandien jau daugelis švietimo atstovų kalba apie holistinį, vadinamąjį panoraminį, mąstymą. O mūsų mokykloje jis įgyvendinamas nuo pirmųjų dienų. Tik taip galima sustiprinti, išjudinti, įgalinti vaiką. Metodikos čia skirtingas, bet principai vienodi.

Vaikas pas mus išbūna visą dieną ir tas laikas panaudotas protingai. Nors vaikas pasakys, kad jis pusę dienos žaidė, tėvai žinos – visos veiklos susijusios tarpusavyje, visos suderintos. Daugelis dalykų – ne tik žaidimas. Gamtos mokslai, fizika, chemija, matematika – visi mūsų mokytojai bendrauja, kuria bendras metodikas. Jei vaikui aišku – jam įdomu, ir atvirkščiai. Viskas, kas genialu, paprasta, bet surasti tą siūlo galą, tą paprastumą nėra lengva.

Kad iš tikrųjų turėtume gerą mokyklą, suprastume savo misiją, kaip ji veikia, reikia bent dviejų dešimtmečių. Šiandien jau galiu įvardyti, dėl ko pas mus ateina vaikai, – pirmiausia dėl labai aukštos kultūros, kurią kuriame kartu su bendruomene. Pati sau pavydžiu tų be galo inteligentiškų žmonių, kurie čia – iš kartos į kartą. Jie žino, ko ateina ir ką gaus. Mūsų užauginti vaikai jau politikai, mokslininkai, menininkai, gydytojai – daugybė jų gyvenime pasiekė labai daug.

Antra, mūsų visų saugumas. Minty turiu stabilumą visame kame: mokytojų, vaikų, tėvų, moralinės, etinės ir finansinės pusės.

Trečia – mes atsakingi už žinių kokybę. Mūsų vaikų prašo užsienio universitetai. Jiems rūpi ne tik pelnyti šimtukus per egzaminus, bet ir mąstyti, suvokti.

– Kokia ta jūsų bendruomenė?

– Labai džiuginanti. Tam tikru laiku ateina tam tikri žmonės, tarsi patys atsiranda tada, kada jų labiausiai reikia. Kalbu apie mokytojus, kurie labai reikalingi, kurie čia tinka, su kuriais malonu dirbti. Traukos centras tikrai sukurtas.

Iki pandemijos gyvenome kitaip – artimiau. Dabar didelė bendra šventė mūsų bendruomenės laukia vasarį – švęsime mokyklos 30-metį. Susitiksime, pasidžiaugsime, pabūsime – tai didžiulis turtas. Viskas, ką sukūrėme, yra tikra, jau niekam nieko nebereikia aiškinti ir įrodinėti.

Pozityvi šiuolaikinė klasika – tokia mūsų mokykla, tokia ir bendruomenė.

– Kaip pasikeitė vaikai per trisdešimt metų? Juk dabar atsiradę ir visai kitokių problemų, dėl kurių skauda galvą ne tik mokytojams, bet ir tėvams, – turiu mintyje patyčias, narkotikus...

– Taip, negaliu nesutikti, kad vaikai keičiasi. Ir mes per tą laiką išgyvenome tikrai visko, bet išmokome spręsti tas situacijas. Dabar dažniausiai mums pavyksta užbėgti už akių, suvaldyti. Talentingas žmogus, mano nuomone, savo talentą gali panaudoti skirtingai – ir į gerą, ir į prastą pusę.

Esu įsitikinusi, kad labai užsiėmęs vaikas rečiau pasiduos tokiai neigiamai įtakai. Mes aiškiname, jie žino, kad kiekviena laisvė turi atsakomybę, kiekvienas žmogus – pareigas. Kad to išmoktume, ir reikėjo tų 30 metų.

Mane labiausiai jaudina tas momentas, kai abiturientui įteikiame diplomą. Tada ir vaikai, ir tėvai būna atviri, padėkoja, kad padėjome išgyventi paauglystę, susitarti. Tai vyksta natūraliai, mokinys tikrai nėra visada teisus. Čia svarbiausia – pagarba vienas kitam, supratimas, bendrų kelių ieškojimas. Vertybės, pareigos, požiūris – į tai einame visi kartu.

– O mokytojas? Koks jis buvo tada ir koks turi būti, yra dabar?

– Yra mokytojų, čia dirbančių jau 20 ar 15 metų, – jaunas, bet brandus kolektyvas. Įsivaizduojate, yra mokytojų, kurie buvo mūsų mokiniai. Štai viena mūsų mergina baigė universitetą ir dabar yra fantastiška mokytoja. Tėvai norėjo, kad ji studijuotų teisę, o ji, kaip ir jos močiutė, – puiki pedagogė.

Nuo mokytojo priklauso viskas – ar jis įgalins vaiką, ar nuslopins, įvarys kompleksų. Viskas čia itin trapu ir reikia ypatingo talento žmogaus.

Mes labai daug draugiškai dirbame su kiekvienu mokytoju. Svarbiausia žinoti, ar mokytojui sunku dirbti, ar įdomu, – jei įdomu, viskas įmanoma. Per „negaliu“ pas mus nedirba nė vienas, tokių žmonių kelias – ne mokykla. Vaikai tą sunkumą jaučia ir sugeba įvertinti.

Per šį laiką mes paruošėme daugybę nuostabių mokytojų. Net tie, kurie vėliau pakeitė darbą, man sako, kad iki šiol negali dirbti kitaip – jie mato vaiką. Koks turtas tai yra!

Mokytojas turi būti labai pasikeitęs per tiek metų. Protingas žino ir jaučia, kaip kalbėti su kiekvienu vaiku. Vieniems reikia loginio mąstymo, kitiems – nuoširdžios emocijos. Mokytojas ir pats nuolat mokosi.

Pati mokiausi jau įkūrusi mokyklą – verslumo, karjeros, lyderio žinių. Ryte pasiėmiau savo diplomą, vakare jau teikiau juos mokyklos abiturientams. Čia tai, ką išmokai vakar, rytoj jau gali būti nebe taip aktualu.

– Koks vaikas gali būti jūsų mokyklos mokinys? Ne vienas mano, kad privačios mokyklos – tik turtingųjų privilegija.

– Dirbame su labai ištobulintomis programomis, tad svarbiausia – kad vaikas galėtų tose programose dalyvauti. Tėvai, kurie atveda čia savo vaikus, jau žino, ko jie atėjo, – kokybiškų žinių. O mes žiūrime, kaip vaikui tai pateikti. Taip pat esame pirmoji nevalstybinė nuotolinė mokykla Lietuvoje, mokytis gali net vaikai iš tolimiausių provincijų ar tie, kurie yra išvykę iš Lietuvos. Visi.

Mes išjudiname ir tą, kuriam reikia pasitempti, ir tą, kuris yra itin gabus, talentingas. Visada padedame vaikui, mūsų vaikams samdyti korepetitorių nebereikia – viską gauna mokykloje. Kiekvienas ateinantis mokinys atlieka keturis testus – psichologinį, matematikos, lietuvių ir anglų kalbų. Žiūrima koreliacija tarp psichologinių ir akademinių savybių ir pritaikomas mokymo planas, vaikas integruojamas ten, kur jam bus palankiausia aplinka ir mokymas.

– Kokia jūsų misija, esminis, didysis tikslas?

– Manau, kad buvau labai drąsi žengusi pirmą žingsnį, parodydama, kokia gali būti mokykla. Lietuvai kurti geresnę ateitį kasdien – tokia mano misija, kuri jau sava ir nebeskamba kaip lozungas.

Didžiuojuosi daugybe mūsų mokinių, kuriuos šiandien matome tarp politikų, daug pasiekusių mokslininkų. Visi mūsų užauginti vaikai – sėkmės lydimi.

Noriu, kad mokykla ir toliau būtų šiuolaikiška, pozityvi ir labai kokybiška.

– Ar buvo koks momentas, akimirka, kai pasigailėjote, kad ėmėtės šios veiklos?

– Tiek intensyviai dirbau, kad net neturėjau laiko apie tai pagalvoti. Jaučiau be galo didelę atsakomybę. Mes tarnaujame vaikams, čia negali būti žingsnio atgal.

Manimi patikėjo, negalėjau išduoti, palūžti ar galvoti, kad noriu pasitraukti.

– Kokia jūs uždariusi mokyklos duris? Ką mėgstate veikti, kaip ilsitės?

– Pats geriausias poilsis ir palaima – būti visiems kartu. Nesvarbu, ar tai atostogos užsienyje, ar paprasti sekmadienio pietūs, kai susirenka visa šeima. Mano vyras labai skaniai gamina, kai daro pietus ar vakarienę, būname skaniai laimingi. Mokame pasidžiaugti, mokame mylėti, palaikyti. Tai man – pačios laimingiausios akimirkos.

Žinoma, patinka ir SPA malonumai, ir kelionės, skaitau knygas, žiūriu filmus, dievinu koncertus, gerą muziką. Nesu išimtis, matyt, kaip ir daugelis moterų, mėgstu apsipirkinėti, puoštis, mano silpnybė – rankinės ir papuošalai. Stebiu madų pasirodymus, važiuoju į parodas, kolekcijų pristatymus.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.