Nauja profesija internete leidžia be vargo užsidirbti milijonus

Šio mados tendencijų žurnalo „Stilius plius“ viršelio veidas Karolina Meschino įkėlė vaizdo įrašą, kaip sugarbanoti plaukus tualetiniu popieriumi. Per savaitę sulaukė šimtų sekėjų nuotraukų su pilnomis galvomis tualetinio popieriaus suktukų. Afrikietiško stiliaus šukuosena staiga ėmė puošti jaunų merginų galvas, nors iki tol joms galbūt niekada net nekilo minties tokią susikurti.

 Mados tendencijų žurnalo „Stilius plius“ viršelis.<br> L.Griciaus nuotr.
 Mados tendencijų žurnalo „Stilius plius“ viršelis.<br> L.Griciaus nuotr.
 Mados tendencijų žurnalo „Stilius plius“ viršelis.<br> L.Griciaus nuotr.
 Mados tendencijų žurnalo „Stilius plius“ viršelis.<br> L.Griciaus nuotr.
 L.Vainauskienė.<br> J.Stacevičiaus nuotr.
 L.Vainauskienė.<br> J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 12, 2017, 10:52 AM

Tai kuklus pavyzdys, kaip socialinių tinklų žvaigždės daro įtaką madai. Ir kartais tokią stiprią, kad priverčia mados grandus gatvės perliukus užkelti ant podiumo. Štai kad ir vyriško tipo per dideli džinsiniai švarkai. Pamėgti instagramo žvaigždžių jie tapo must have, jų galima rasti ir garsiausių dizainerių parduotuvėse. Todėl pirmosiose eilėse tie patys dizaineriai mielai sodina daugiausia sekėjų ar didžiausią įtaką sekėjams turinčias socialinių tinklų žvaigždes. Tas, kurios po to milijoninėms savo auditorijoms reklamuoja jų drabužius.

Taip pasaulyje atsirado nuomonės formuotojai, vadinamieji influenceriai. Ir daugiausia jų mados srityje, nes čia geriausiai susigeria ta laikina emocija, kurią sukuria iš pirmo žvilgsnio eilinės merginos įdėta nuotrauka. Socialinių tinklų nuomonių lyderiai – tarsi nauja profesija, kurios kol kas nemokoma aukštojoje mokykloje. Ir gana pelninga, fortūnos numylėtiniams sukraunanti net milijonus.

Štai trisdešimtmetė italė Chiara Ferragni, patenkanti į įtakingiausių socialinių tinklų asmenybių dešimtuką, turtus pradėjo krautis savo paskyroje reklamuodama kosmetiką, drabužius, viešbučius, o dabar pati turi savo drabužių ir batų linijas, tinklaraštį, yra  „Guess“ modelis bei atstovė spaudai, parašė pirmąją savo knygą ir sėkmingai plėtoja elektroninę savo drabužių parduotuvę. Ši nauja verslo šaka, nereikalaujanti jokių investicijų, pastaraisiais metais pasidarė itin populiari. Susikuri instagrame ir feisbuke paskyrą, stilingai rengiesi ir dedi gražias nuotraukas – ir viskas, verslas užsuktas. Tu pats sau viršininkas, o tavo prekė – kuo patrauklesnė tavo nuotrauka. Per dieną milijonų sekėjų nesukaupsi, tačiau po poros metų jau gali tikėtis, kad tavo išskirtinės nuotraukos virtualioje erdvėje bus pastebėtos ir į kišenę pradės kapsėti pinigai.

Skamba viliojamai? Bet ir čia yra trūkumų. Štai mūsų viršelio herojė keletą metų kruopščiai dirbo – kasdien dalijosi savo gyvenimo akimirkomis, sukaupė dešimtis tūkstančių sekėjų feisbuke ir artėja prie 100 tūkstančių instagrame. Tačiau per dvejus metus jau du kartus iš feisbuko ji buvo tiesiog ištrinta. Piktavaliai kreipėsi į feisbuko administratorius dėl neva netinkamo anketos turinio, ir vieną vakarą K.Meschino feisbuke tiesiog neliko – ją užblokavo. Taip nutikus pirmą kartą, jai viską reikėjo pradėti nuo pradžių, nes galingasis feisbukas nereagavo į bandymą įrodyti savo tiesą. Visai neseniai situacijai pasikartojus, po keleto dienų neteisybė buvo atitaisyta, ir Karolina vėl džiaugėsi savo sekėjų dėmesiu.

Taigi socialiniuose tinkluose kuriamas verslas gali būti labai trapus. Ne tik dėl vis atsirandančių ir greitai į užmarštį nueinančių žvaigždučių. Turtas virtualioje erdvėje kol kas labai menkai apsaugotas. Ir kaip laukinio kapitalizmo laikais vieną dieną gali jo tiesiog netekti.

Iš tiesų sunku suvokti, kad milijonieriumi gali tapti bet kuris jaunuolis, kuriam turtus krauna ne gaminama produkcija, o virtualus pasaulis. Ar šis burbulas sprogs? O gal pakeis pasaulį taip, kad visi kelsimės į skaitmeninę erdvę? 

Naujausios mados tendencijos, ryškiausios mados asmenybės ir labiausiai žibančios interneto žvaigždės – naujame „Stilius plius“ žurnale.

@liuminata

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.