Brangiausių pasaulio rankinių kaina prilygsta prabangiam butui

Ar norėtumėte rankinės, kainuojančios tiek, kiek butas? O tokios, kurios tektų laukti kelerius metus? Tai svajonių prekės, turinčios savas legendas. Tad ne veltui dėl jų dūsauja daugybė moterų.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 5, 2013, 4:36 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 11:19 PM

Rankinė „Hermes Birkin“ pavadinta modelio, aktorės ir dainininkės britės Jane Birkin (66 m.) vardu. Tai – svajonių daiktas, kurio turtingos moterys negali įsigyti tiesiog parduotuvėje ir yra priverstos laukti eilėje, kol rankinė bus pagaminta.

Amerikietėms ir prancūzėms gali tekti apsišarvuoti kantrybe pusmetį ar metus, o gyvenančioms ne tokiose madingose šalyse – net visus trejus.

Iš pradžių atliekamas specialus užsakymas, rankinė gaminama rankomis, per savaitę dienos šviesą išvysta apie penkis egzempliorius, visi jos parametrai griežtai protokoluojami ir patvirtinama, jog atitinka nustatytus standartus.

Žinoma, „Hermes Birkin“, kaip ir kiti prabangos daiktai, būna klastojama. Todėl gamintojai turi keletą savų gudrybių, kurios garantuoja, kad rankinė yra originali.

Pirmiausia tai užpatentuotos ir kopijuotojų neperkandamos specialios siūlės eglute.

Antra, taisyklingos rankinės šonų proporcijos yra 1:2.

Trečia, 35 centimetrų rankinės svoris turėtų būti apie 1100 gramų.

Dar vienas svarbus aspektas – miniatiūrinės, bet stabilios kojelės. Dizaineriai jas sugalvojo, kad rankinė nesusiteptų. Pastatyta ant lygaus paviršiaus tikroji rankinė stovi tik ant šių kojelių ir niekada jos dugnas neliečia paviršiaus.

„Hermes Birkin“ rankenos yra idealiai simetriškos, be to, meistrai jas daro gana tvirtas ir storas, kad rankinė išlaikytų bet kokį svorį. Bet svarbiausias skiriamasis bruožas – rankenų pritvirtinimas.

Nors „Birkin“ rankinių šeimininkas – mados namai „Hermes“, tai visiškai savarankiškas prekės ženklas, savo sėkmės istoriją skaičiuojantis nuo 1984 metų ir nuo to laiko nė per nago juodymą nesusvyravęs populiarumo varžybose. Ir čia neapsieita be istorijos, dar tiksliau – be legendos.

Gerai įsižiūrėję į „Hermes“ mados namų firminį ženklą pamatysite žirgų kinkinio siluetą. Iš pirmo žvilgsnio kas gali būti bendra tarp aukštuomenės aksesuarų ir žirgų kinkinio? Bet būtent žirgams, tiksliau – odinininkų, gaminančių pakinktus žirgų kinkiniams, meistriškumui šie mados namai ir turi būti dėkingi.

Jų steigėjas buvo talentingas ir darbštus emigrantas iš Vokietijos Thierry Hermes, kuris sugebėjo svečioje šalyje – Prancūzijoje – savo mažytes dirbtuves su keliais pagalbiniais darbininkais paversti monopoline kompanija, gaunančia užsakymų gaminti pakinktus ne tik Europos, bet ir Japonijos bei Rusijos karališkiesiems rūmams.

XIX amžiuje šeimos verslą pratęsė Th.Hermes anūkas. Jam teko nelengva užduotis keisti kompanijos veiklos kryptį – juk prasidėjo automobilių era, žirgų miestų gatvėse liko vis mažiau.

Lemtinga istorija nutiko lėktuve. JAV išgarsėjusi aktorė ir dainininkė Jane Birkin gimė ir užaugo Londone, Anglijos aristokratų šeimoje. Įkvėpta minties užkariauti Holivudą jaunoji gražuolė leidosi į visų svajonių išsipildymo kraštą Ameriką, tačiau dažnai skraidydavo namo aplankyti savo šeimos.

Pasakojama, kad vieno tokio skrydžio metu jai niekaip nepavyko sutalpinti savo didelės šiaudinės rankinės į bagažo lentyną – jai triukšmingai nukritus, aplink pažiro visas turinys.

Greta aktorės sėdėjęs vyriškis puolė rinkti išbarstytų daiktų, bendrakeleiviai pradėjo bendrauti, mergina pasiskundė, kad per visą savo gyvenimą taip ir nerado tikros svajonių rankinės – visos jos turinčios rimtų trūkumų. O svarbiausia šioje istorijoje buvo tai, kad J.Birkin bendrakeleivis buvo „Hermes“ mados namų valdybos direktorius Jeanas Louis Diumas.

„Aš jums sukursiu tokią rankinę, kurios niekada nenorėsite paleisti iš rankų“, – esą ištarė vyriškis ir ši frazė tapo legendinės rankinės atsiradimo ir sėkmės epopėjos pradžia.

Yra ir antroji legendos versija: tarp iškritusių daiktų, kuriuos Jane padėjo surinkti J.L.Diumas, buvo rankinės eskizas, kuriuo profesionalus dizaineris kaipmat susidomėjo.

Vienaip ar kitaip, kelis dešimtmečius moterų vaizduotę kaitinantis aksesuaras auksinėmis raidėmis įrašė J.Birkin vardą į mados istoriją.

Mados namai „Hermes“ turi ir dar vieną legendą – rankinę „Kelly Bag“.

Jos mūza – nuostabioji Monako kunigaikštienė ir Holivudo gražuolė Grace Kelly (1929–1982). Pasakojama, jog ji buvo tokia atsidavusi šių mados namų kuriamų aksesuarų gerbėja, kad net lūžusią ranką pasirišdavo „Hermes“ skarele.

Rankinė „Kelly“ iš pradžių vadinosi „Sac á depâches“ ir tai yra antrasis pagal populiarumą „Hermes“ modelis, nusileidžiantis tik „Birkin“. Ji dienos šviesą išvydo dar 1892 metais. 1935-aisiais buvo patobulinta, nors dar kelis dešimtmečius išliko „tik“ stilingu ir brangiu aksesuaru.

Viskas pasikeitė 1956 metais, kai Monako kunigaikštienė G.Kelly nusprendė nuo paparacų nuslėpti savo nėštumą, pridengdama pilvą „Hermes“ rankine.

Grace nuotraukos, kuriose ji dangstosi rankine, akimirksniu atsidūrė ant pasaulio žiniasklaidos priemonių viršelių, o dalykiškasis „Hermes“ mados namų vadovas tuoj pat tuo pasinaudojo ir nusprendė oficialiai šiai rankinei priskirti Kelly vardą.

„Hermes Kelly“ – elegantiška klasikinė stačiakampio formos, griežto karkaso rankinė, tinkanti prie bet kokio drabužių stiliaus.

Vienai tokiai rankinei pasiūti skiriama 18 valandų, visi darbai atliekami rankomis – būtent tuo paaiškinama fantastiška gaminio kaina, kartais siekianti net 50 tūkstančių JAV dolerių (apie 125 tūkstančius litų).

Nepaisant kainos, kai kurios įžymybės susirenka ištisas „Hermes“ rankinių kolekcijas. Viena didžiausių jų gerbėjų – britų dainininkė ir dizainerė Victoria Beckham, kurios kolekcijoje, kalbama, yra net kelios dešimtys „Hermes“.

Savo vardu pavadintą rankinę turi ir žmonių širdžių princesė, stiliaus dievaitė ir bene labiausiai visais laikais fotografuota įžymybė princesė Diana (1961–1997).

Rankinė „Lady Dior“ – vienas žinomiausių „Dior“ mados namų kūrinių, tapusių elegancijos ir moteriškumo simboliu. Šis modelis buvo sukurtas 1995 metais, kai mados namams vadovavo dizaineris Gianfranco Ferre.

Princesei Dianai šią rankinę per vieną aukštuomenės priėmimą padovanojo pirmoji Prancūzijos ponia Bernadette Chirac – nuo to laiko Ledi Di su ja faktiškai nesiskyrė.

Rankinė žaibiškai išpopuliarėjo, bet ją įsigyti taip pat galėjo toli gražu ne kiekviena ponia – tuo metu „Dior“ mados namai masiniu būdu jos negamino. O deficitas – geriausia geidžiamo daikto reklama.

Bėgant metams „Lady Dior“ beveik nepakito – klasikinė kvadratinė forma, trumpos rankenos ir firminis įsiuvas, primenantis Napoleono III laikų kėdžių apmušalus. Pasakojama, kad būtent tokie baldai puošė dizainerio Christiano Dioro dirbtuves.

Sukurti vardinę rankinę buvo įkvėpti ir mados namai „Alexander McQueen“ – jų mūza tapo garsioji amerikiečių kino dievaitė Kim Novak (80 m.).

Skirtingai nuo „Hermes“ ar „Gucci“ rankinių, kurios kantriai laukė savo šlovės akimirkos, „Novak by McQueen“ tapo populiari iš karto.

Pirmąsyk publikai ji pristatyta 2005 metų kolekcijoje ir nuo to laiko ne kartą elegantiškai pakito.

Kodėl garsių moterų vardais pavadintos rankinės tokios populiarios ir brangios? Mat jų nori, jas nešioja gražiausios ir žinomiausios pasaulio moterys. Jos prie visko dera, jos moterį priverčia jaustis geriau. Bet vien to neužtenka. Tikru svajonių objektu daiktas tampa tada, kai į jį įdedama nemažai širdies.

Kalbant apie mados dievaites būtina paminėti buvusią JAV pirmąją ponią garsiąją Jacqueline Kennedy (1929–1994). Tai moteris, kuri savo laiko madai padarė stulbinamą įtaką.

Pirmoji JAV ponia labai kruopščiai apgalvodavo kiekvieną pasirodymą viešumoje, ypač atidžiai rinkdavosi aksesuarus ir diktuodavo madas. Todėl visai nenuostabu, kad garsūs mados namai jai dedikavo savo gaminį.

Taip atsirado „Gucci Jackie“, nuostabi rankinė, pagaminta praėjusio amžiaus penktojo dešimtmečio pabaigoje, tačiau tikrąją savo šlovę pelniusi tik po dvidešimties metų.

Istorija byloja, kad į rankinę dėmesį atkreipė pati J.Kennedy, – tokios reklamos, be jokios abejonės, nenusipirksi už jokius pinigus. Kai pasipylė nuotraukos, kuriose ant Jacqueline peties puikuojasi „Gucci“ rankinė, gaminys iškart buvo pradėtas sieti tik su ponia Kennedy.

Mados namai „Gucci“ tuoj pat reagavo ir rankinę pavadino Jackie vardu. Šis prekės ženklas iki šiol puoselėjamas su meile ir atidumu.

2009-aisiais „Gucci“ kūrybos direktorė Frida Giannini sukūrė naują kolekciją, pavadintą „New Jackie“, tačiau jos motyvas ir toliau išliko senoji geroji „Gucci Jackie“. Naujasis modelis išlaikė apvalainą formą ir plokščią rankeną, bet tapo didesnis ir praktiškesnis nei 1947-ųjų prototipas.

Ypatingos rankinės mūza tapo ir garsioji prancūzų aktorė Brigitte Bardot (79 m.) – jai savo gaminį dedikavo Prancūzijos kompanija „Lancel“.

Garsioji ir nepakartojama Brigitte aktorės karjerą nusprendė baigti dar nesulaukusi keturiasdešimties metų – norėjo savo gerbėjų akyse išlikti jauna ir graži. Tad ir „BB by Lancel“ rankinės reklamose naudojamos išskirtinai jaunos B.Bardot nuotraukos.

„Lancel“ visų laikų nuostabiausiai prancūzei nusprendė nusilenkti 2010 metais – specialiai jai buvo sukurtas rankinės modelis, kuris atspindi aktorės charakterį ir pažiūras.

Turint omenyje, kad B.Bardot yra užkietėjusi gyvūnų teisių gynėja ir nenešioja drabužių, avalynės bei aksesuarų iš natūralios odos, „Lancel“ rankinę pagamino iš tvido ir odos pakaitalo.

Kaip ir pridera visiems „Lancel“ gaminiams, minkštos konstrukcijos „BB by Lancel“ puošia kutai ir specialūs pakabučiai, bet šįkart – su BB inicialais. Pamušalas – balti ir rožiniai langučiai – taip pat atspindi B.Bardot individualybę, nes būtent ji išpopuliarino tokį derinį.

Kaip skelbia gamintojai, dizainerių sumanymu rankinės linkiai simbolizuoja aktorės figūros moteriškumą, o neįprastas dizainas – jos koketiškumą ir žaismingumą.

Vardinių rankinių kolekcijoje – ir „Louis Vuitton“ bei dizainerio Marco Jacobso mūza Sofia Coppola (42 m.).

Talentinga amerikiečių režisierė, scenaristė ir prodiuserė garsėja minimalistiniu ir inteligentišku stiliumi. Skirtingai nei kiti garsių tėvų vaikai, ji nesilankė triukšminguose vakarėliuose ir nedraskė akių visuomenei savo išsišokimais.

2008 metais M.Jacobsas pasiūlė jai dalyvauti naujojo jo prekės ženklo reklamos kampanijoje. Ir abu taip įkvėpė bendras darbas, kad nusprendė tuo neapsiriboti.

Sofia dalyvavo kuriant naują rankinės modelį, gavusį SC vardą. Tai talpi praktiškos formos rankinė. Pirmaisiais metais buvo išleisti keli skirtingi variantai: odinė mėlynos ir rožinės spalvos, pilkos verstos odos ir rudos su firminėmis monogramomis LV.

Dabar SC gaminama kelių dešimčių spalvų iš įvairiausių medžiagų.

Parengė Kornelija BRADAITĖ

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.