Garsiausios pastarojo penkmečio Lietuvos manekenės

Svetlana Griaznova, Aistė Jasaitytė, Vaida Židonytė, Renata Mikailionytė, Meda Jonaitytė, Aistė Fominaitė. Šie manekeni ų vardai prieš daugiau nei dešimtmetį buvo garsiai linksniuojami pasaulyje. Bet manekenių „galiojimo laikas“ labai jau trumpas. Vos vienai kitai pasiseka ryškiai žibėti ilgiau nei metus. Taigi kas iš lietuvių žibėjo pastaruosius penketą metų?

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 7, 2014, 10:10 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 2:44 PM

Ryškiausia pastarųjų metų žvaigždė – Edita Vilkevičiūtė (24 m.). Šiuo metu ji – vienintelė lietuvė, patenkanti į geriausių pasaulio modelių penkiasdešimtuką. 2013 metais Edita modelių darbus vertinančios svetainės models.com geriausiųjų reitinge užėmė 21 vietą. Lietuvė patenka ir į seksualiausiųjų 25-uką – jai skirta 19-oji vieta. Tiesa, tai ne geriausias šios manekenės laimėjimas. E.Vilkevičiūtė prieš trejus metus geriausiųjų reitinge buvo septyniolikta, o seksualiausiųjų – penkiolikta. Editą pastaruoju metu vis rečiau išvystame mados savaitėse. Gražuolei iš Kauno tai – praėjęs etapas. Tačiau dar visai neseniai ji pristatinėjo „Victoria’s Secret“, „Chanel“, „Louis Vuitton“, „Hermes“, „Balenciaga“, „Dries van Noten“, „Miu Miu“, „Roberto Cavalli“, „Etro“ kolekcijas.

Dabar jos dienotvarkė pripildyta pelningesniais darbais. Ji fotografuojasi mados žurnalams, tokiems kaip „Vogue“ ar „Numero“, šypsosi iš „Iceberg“, „Blumarine“, „Giorgio Armani“, „Calvin Klein“, „Hugo Boss“ reklamų. Vienos seksualiausių pasaulio manekenių vardą jai padėjo pelnyti drąsios fotosesijos. Apsinuoginusi (kai kur ir visiškai nuoga) ji pozavo žurnalams „Interview“, „Industrie“, „Numero“. Ypač daug dėmesio mergina sulaukė nusifotografavusi pusnuogė su amerikiečių aktoriumi Zacu Efronu žurnalui „Interview“. Užsienio spaudoje pasipylė straipsniai su antraštėmis: „Tobulo grožio modelis ir Holivudo gražuoliukas ritinėjosi smėlio dėžėje“. Dirbti į užsienį Edita išvyko būdama septyniolikos.

„Mane tėvas nuvedė į modelių agentūrą Lietuvoje. Pasirašiau kontraktą, nusifotografavau. Jau po savaitės mano nuotraukas pastebėjo viena Barselonos modelių agentūra. Jos vadovai pakvietė atvykti dirbti į Ispaniją. Lietuvoje teko nutraukti kontraktą, bet tai nebuvo draugiškas išsiskyrimas, nes agentūra mėgino per teismą uždrausti dirbti su kitomis. Bylinėjomės metus. Teismas baigėsi mano naudai“, – apie karjeros svetur pradžią pasakojo modelis. Editai Ispanijoje sekėsi nuo pirmųjų dienų: ji demonstravo dizainerių kolekcijas, fotografavosi reklamoms. Po metų buvo pakviesta dirbti į Paryžių. Su modelių agentūra „Viva Models“ E.Vilkevičiūtė darbo sutartį pasirašė 2007-ųjų rugsėjį. Lietuvė tuo metu Paryžiuje pasirodė ant aukštosios mados podiumo.

Iš Vokietijos kilęs Prancūzijoje dirbantis „Chanel“ mados namų vadovas Karlas Lagerfeldas vienas pirmųjų įžvelgė E.Vilkevičiūtės gabumus. Jis modelių atrankose lietuvę fotografuodavo savo mažu fotoaparatu, o netrukus pasiūlė demonstruoti jo kuriamus apdarus. Mados pasaulyje K.Lagerfeldas vadinamas ne tik dizaineriu ir fotografu, bet ir režisieriumi. Jis E.Vilkevičiūtę pakvietė nusifilmuoti vaizdo klipe, kuriame ji atliko pagrindinį – jaunosios Coco Chanel – vaidmenį. Nuo to laiko lietuvę demonstruoti drabužių ar pristatyti kvepalų kviečia „Dior“, „Emporio Armani“, „Calvin Klein“, „Versace“ bei kiti garsūs mados namai.

Edita sako, kad jos sėkmės paslaptis labai paprasta: geras būdas. „Svarbiausia – išvaizda. Bet svarbu ir būdas. Mane visi giria, kad esu linksma, protinga. Net ir vizažistai ne kartą yra užsiminę, kad su manimi gera dirbti. Visiems smagu bendrauti su modeliais, kurie nerodo kaprizų“, – patikino pašnekovė. Ji turi daug kantrybės, nes ruošiantis pasirodymui ant podiumo kartais tenka net kelias valandas praleisti vizažisto kėdėje. Edita dėl savo sėkmės yra dėkinga tėvams – dėstytojui Gediminui ir namų šeimininkei Reginai. Modelis iš jų paveldėjo dailią išvaizdą, kuri tapo jos vizitine kortele mados pasaulyje. „Tėvų genai ir auklėjimas lėmė mano kelią“, – mano E.Vilkevičiūtė.

Pastaraisiais metais garsiausių modelių penkiasdešimtuke yra pabuvusios ir Rasa Žukauskaitė (22 m.) bei Julija Steponavičiūtė (19 m.). Rasa 2010 metais šiame reitinge buvo 26-oji, Julija – 47-oji. R.Žukauskaitė į mados pasaulį įsiveržė lyg kometa. Niekam nežinoma mergina iš Kėdainių vos pradėjusi karjerą krito į akį dizainerei Miucciai Pradai ir 2010 metais tapo „Prada“ pavasario ir vasaros kolekcijos veidu. Dideli saulės akiniai, ryškios lūpos, brangios rankinės ir apdarai – R.Žukauskaitė įkūnijo naująjį šių mados namų įvaizdį dirbdama Niujorke su legendiniu mados fotografu Stevenu Meiseliu. Iki tol „Prada“ savo kolekcijoms pasirinkdavo ne vieną, o bent kelis modelius. Šešerius metus iš eilės iki tol jų veidas buvo rusė Saša Pivovarova, tačiau išvydus Rasą „Prada“ nebenorėjo nei Sašos, nei kitų. Tik R.Žukauskaitės.

Vėliau R.Žukauskaitė tapo „Class Roberto Cavalli“ veidu, buvo pasirinkta reklamuoti naujųjų mados namų „Carolina Herrera“ kvepalų „CH L’Eau“. Inžineriją studijuoti svajojusi mergina karjerą pradėjo vėlai – būdama jau aštuoniolikos. Iš Kėdainių atvyko į Vilnių pasirodyti vienos modelių agentūros vadovams. Ji tuoj pat gavo pasiūlymą vykti į Milaną pirmojo išbandymo. Rasa dar buvo moksleivė ir vienai nebuvo tekę net iki Kauno nuvažiuoti.

„Buvau baili, mąsčiau tik apie mokslus, ketinau Kaune studijuoti inžineriją ir staiga man pasakė: skrisk į Milaną. Skrydis buvo sekmadienį, o prieš tai penktadienį turėjau laikyti vairavimo egzaminą. Nutariau: jei išlaikysiu, vyksiu. Išlaikiau“, – apie gyvenimo posūkį pasakojo Rasa.

Pastarąjį penkmetį ji buvo viena iš vos kelių Lietuvos modelių, kurie prasimušė į pasaulinės mados sceną ir persikraustė į Niujorką, kur dirbo su garsiausiais fotografais. „Europoje paklausia vardo ir to pakanka. O Niujorke vertinama, koks esi žmogus. Dar svarbu, kaip ir kiekviename darbe, atsidurti tinkamoje vietoje tinkamu metu“, – aiškino R.Žukauskaitė. Pati ji atsidūrė ten tik todėl, kad vyresnioji sesuo Gintarė išsiuntė Rasos nuotrauką į vieną agentūrų, ši pasikvietė kėdainiškę į peržiūrą. Tiesa, pastaruoju metu Rasos žvaigždutė priblėso – merginą vis rečiau galima pamatyti tiek ant podiumo, tiek reklamose ar žurnaluose.

Garsiai save 2012-aisiais po metų pertraukos priminė J.Steponavičiūtė, tapusi kosmetikos gamintojo „Max Factor“ veidu. 2011 metais ji geriausių pasaulio modelių penkiasdešimtuke iš 47-osios vietos pakilo į 38-ąją. Tačiau karjerą teko pristabdyti – mergina ruošėsi dvyliktos klasės egzaminams. O puikiais pažymiais juos išlaikiusi, vėl grįžo ant garsiausių dizainerių podiumų ir į mados žurnalų viršelius.

„Vieną lietingą pavasario dieną pirkau šokoladą Vilniaus centre esančioje parduotuvėje. Man tada buvo keturiolika metų. Buvau su kuprine ant pečių, plaukai šlapi. Mane pastebėjo vienas vyras ir pakvietė į šalia vykstančią „Baltic Model Management“ modelių atranką. Pabandžiau – ir štai rezultatas“, – karjeros pradžią prisimena dabar jau devyniolikametė J.Steponavičiūtė.

Lietuvaitė gali pasigirti vaikščiojusi „Dolce & Gabbana“, „Emporio Armani“, „Marc by Marc Jacobs“, „Oscar de la Renta“, „Dior“, „Rodarte“, „Carolina Herrera“, „Derek Lam“, „Stephane Rolland“ bei kitų garsių mados namų podiumais, pozavusi „Harper’s Bazaar“, „Vogue“, „Numero“, „W Magazine“, „Dazed & Confused“, „Interview“ žurnalams.

Julija yra šių metų pavasario prekės ženklo „Joe Fresh“ reklamos veidas. Ji yra puošusi „Balenciaga“, „Emporio Armani“, „Philosophy di Alberta Ferretti“, „Nicole Farhi“ mados namų reklamas.

Mergina, priešingai nei daugelis manekenių, mados savaičių metu nesamdo asmeninio vairuotojo. Ji mieliau važiuoja metro. „Nesu labai taupi, bet ir neišlaidauju. Kaip ir kiekvienam žmogui, yra dalykų, kuriems leisti pinigus man atrodo kvaila“, – paaiškina ji.

Gražių žodžių apie lietuvę negaili ir „Baltic Model Management“ savininkas Massimo Parisi. Anot jo, Julija labai komunikabili, protinga ir atsakinga. Galbūt tokius būdo bruožus J.Steponavičiūtei suformavo nelengva vaikystė – mama mirė, kai Julijai buvo vos pusantrų metukų. Su tėvu ir broliu augusi mergina moteriškų paslapčių sėmėsi iš močiutės, tačiau buvo priversta mokytis savarankiškumo.

„Tavo tikslų niekas kitas už tave nepasieks. Turi idėją – imk ir įgyvendink ją. Gyvenimo tortą tik savo jėgomis išsikepsi“, – tokia filosofija vadovaujasi J.Steponavičiūtė.

Sėkmingai mados pasaulyje sukasi ir manekenės Giedrė Dukauskaitė (25 m.), Eglė Tvirbutaitė (24 m.). Abi jos taip pat yra buvusios išsvajotame geriausiųjų penkiasdešimtuke. Giedrė karjerą pradėjo dar 2006-aisiais Niujorke. Pirmuosius žingsnius ji žengė vilkėdama „Diane von Furstenberg“ bei „Marc Jacobs“ apdarais. Ji buvo „Prada“, „D & G“, „Pepe Jeans“, „Furla“, „Y-3“, DKNY, „Trussardi“, „Blugirl“, „Replay“, „H & M“ reklamos veidu. Ją buvo galima išvysti „Vogue“, „Harper’s Bazaar“ viršeliuose. Lietuvė ne kartą pristatė „Donna Karan“, „Max Azria“, „Alberta Ferretti“, „Chanel“, „Marc Jacobs“, „Celine“, „Miu Miu“ bei kitų mados namų kolekcijas. Eglė taip pat gali pasigirti sėkminga karjera nuo pat pirmųjų žingsnių 2007-aisiais: „Dior“, „Dolce & Gabbana“, DKNY, „Givenchy“, „Alexander McQueen“, „Max Azria“, „Sonia Rykiel“, „Nina Ricci“ podiumai, „Pennyblack“, „Class Roberto Cavalli“, DKNY, „United Colors of Benetton“, „Patrizia Pepe“, „Armand Basi“ reklamos, „Vogue“, „Elle“ žurnalų puslapiai.

Pastarąjį penkmetį sužibėjo ir dar kelios lietuvės. Bene įsimintiniausias buvo šiaulietės Augustės Abeliūnaitės debiutas. 2009 metais per Milano mados savaitę dizainerės Jil Sander drabužių kolekciją demonstravusi tuomet 14-metė manekenė iš Lietuvos podiumu žengė apsiašarojusi. Sklido įvairūs gandai, kas merginai galėjo nutikti. Italijos spauda kaltino batus, išnarintą koją ar ironiškai teigė, kad manekenės ašaros – nuodėmių atpirkimas. Kaip vėliau paaiškėjo, Augustė verkė ne dėl nuodėmių, o dėl prožektorių, kurių akinama šviesa sudirgino regėjimą.

Ašaros padėjo merginai ne tik išgarsėti pasaulyje, bet ir tapti „Philosophy di Alberta Ferretti“, „Valentino“, „D & G“ reklamos veidu. Merginos biografijoje – keli „Vogue“ viršeliai. Ji pristatė „Jil Sander“, „Burberry“, „Prada“ kolekcijas.

Tais pačiais 2009-aisiais daug spaudos dėmesio sulaukė gražuolės dvynės iš Jurbarko Ieva ir Aida Aniulytės. „Milano Fashion“ puslapiuose jos buvo pavadintos Claudios Schiffer antrininkėmis. Šie metai buvo sėkmingi ir Simonai Starkutei: ji nusifotografavo „Grazia“, „Vanity Fair“ žurnalams ir tapo prekės ženklų „Tommy Hilfiger“ bei „La Senza“ reklamų veidu.

Nemažai pasiūlymų tapti reklamos veidu tuo pat metu sulaukė ir sėkmingai kolekcijas pristatanti Ernesta Petkevičiūtė. Ji atstovavo „Paul & Joe Sisters“, „Nina Ricci“, „Moschino Cheap & Chic“.

2010 metais dizaineris Giorgio Armani išgarsino tuomet devyniolikametę Vilniaus dailės akademijos antrakursę Oną Mariją Auškelytę. Pirmą kartą atvykus į Milaną jai iškart nusišypsojo fortūna – agentūros „Major Amber Models“ manekenė buvo atrinkta pristatyti „Emporio Armani“ ir „Giorgio Armani“ mados namų kolekcijų. Savaitraščio „Milano Finanza“ mados priedas „MF Fashion“ grakščią lietuvę pavadino italų dizainerio G.Armani mūza.

2011 metais Lietuvos vardas dažnai skambėjo Didžiojoje Britanijoje – manekenė Justė Juozapaitytė pateko tarp trylikos realybės šou „Britain and Ireland’s Next Top Model“ finalininkių, kurios varžėsi dėl topmodelio karūnos. Justė karūnos nelaimėjo, bet užėmė garbingą antrąją vietą. Mergina guodėsi, kad koją jai pakišo lietuviškos šaknys. „Tiesiog nemanau, kad kažkokia mergina iš Lietuvos galėjo laimėti šį konkursą, – lakoniškai viešus žodžius ištarė Justė ir Didžiojoje Britanijoje sukėlė diskusijų audrą. – Visada labai skaudu pralaimėti, bet aš labai džiaugiuosi ir antrąja vieta, nes tesvajojau papulti į penketuką.“

Pernai sužibo manekenės Agnės Končiūtės žvaigždė. Mergina išgarsėjo vos atšventusi 16-ąjį gimtadienį. Dabar Agnė vos spėja suktis – šiuo metu ji geidžiama ant visų mados sostinių podiumų ir jau suspėjo tapti „Chloe“ linijos jaunimui „See By Chloe“ reklamos veidu.

Pastaruoju metu populiarumo nestinga manekenei Vikai Volkutei, kurios išraiškingas akis pastebėjo ir savo reklamose įamžino „Roberto Cavalli“ bei „Max Mara“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.