Aukštosios mados klubas: čia patenka tik išrinktieji

Lyg iš siurrealizmo dailininkų paveikslo nužengęs atrodė pasaulis, į kurį Paryžiuje, skulptoriaus Auguste'o Rodino muziejuje, savo svečius sukvietė prancūziškas prabangos prekės ženklas „Dior“.

„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
Maria Grazia Chiuri, kuri tapo pirmąja moterimi, stojusia prie „Dior“ vairo, pristatė savo pirmąją aukštosios mados kolekciją.<br>ViDA Press nuotr.
Maria Grazia Chiuri, kuri tapo pirmąja moterimi, stojusia prie „Dior“ vairo, pristatė savo pirmąją aukštosios mados kolekciją.<br>ViDA Press nuotr.
Maria Grazia Chiuri, kuri tapo pirmąja moterimi, stojusia prie „Dior“ vairo, pristatė savo pirmąją aukštosios mados kolekciją.<br>ViDA Press nuotr.
Maria Grazia Chiuri, kuri tapo pirmąja moterimi, stojusia prie „Dior“ vairo, pristatė savo pirmąją aukštosios mados kolekciją.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
„Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou.<br>ViDA Press nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 9, 2017, 2:57 PM, atnaujinta Apr 14, 2017, 2:41 AM

Čia iš Italijos mados namų „Valentino“ kūrybos direktoriaus pareigų pasitraukusi dizainerė Maria Grazia Chiuri (52 m.), kuri tapo pirmąja moterimi, stojusia prie „Dior“ vairo, pristatė savo pirmąją aukštosios mados kolekciją.

Vakare mados namai „Dior“ pakvietė į pokylį, kuris priminė išmoningą šou. Tris savaites buvo rūpinamasi jo apipavidalinimu: 40 tūkst. buksmedžių, 80 tūkst. gebenių šakų, 1 200 įvairių dekoratyvinių augalų.

Sveiki atvykę į aukštosios mados pasaulį! Vertinant skaičiais, jis skirtas tik išrinktosioms. Į tokias šventes, kokią surengė mados namai „Dior“, paslaptingosios moterys atskrenda privačiais lėktuvais, su draugių palyda, kirpėju, apsistoja prabangių viešbučių „Ritz“ ar „Plaza Athenee“ apartamentuose ir užsisako ką tik ant podiumo matytus rankų darbo „Dior“, „Chanel“, „Armani“ ir kt. mados namų dizainerių darbus.

Dieną pademonstruoto vieno modelio kaina siekia nuo 5 000 iki 20 tūkst. eurų, o už daugiau nei 1000 darbo valandų pareikalavusius vakarinius apdarus – išskirtinius, nepakartojamus šilko, nėrinių ir „Swarowski“ kristalų kūrinius – tenka pakloti jau šešiaženklę sumą.

Tų, kurios priskiriamos prie šio moterų elito, skaičius svyruoja nuo 400 iki maždaug 2 tūkstančių visame pasaulyje. Tai – paslaptingas išskirtinis klubas, kuriam priklauso milijardierių žmonos, draugės, paveldėtojos, aristokratės ir verslininkės.

Nė vienas iš 30 oficialių aukštosios mados namų, kurie du kartus per metus šiam moterų elitui organizuoja tokius renginius, neleidžia sau įvardyti jų pavardžių ar pažerti įdomių skaičių.

Ir asociacija „Chambre Syndicale de la Haute Couture“ – savotiškas mados Vatikanas, kuris nuo 1868-ųjų tiksliai nurodo, kokie madų namai kaip visaverčiai ar kviestiniai nariai gali surengti tokias aukštosios mados „eitynes“, – klienčių atžvilgiu laikosi tylos įžadų.

Žinoma, priešakinės aukštosios mados gretos atskleidžia pasaulio finansų žemėlapį: daugelis ponių yra iš Vidurinių Rytų, daugiausia – Jungtinių Arabų Emyratų, Azijos ir į prabangos pasaulį sugrįžusios Rusijos.

„Pasaulyje atsirado naujų galimybių, ir prabangos alkis tam tikrose rinkose nepasotinamas“, – sako neginčijamas „karališkosios disciplinos“, kaip vadinama aukštoji mada, autoritetas Karlas Lagerfeldas.

Ir mados namų „Christian Dior“ vadovas Sidney Toledano patvirtina jau daugelį metų stabiliai didelę mados paklausą, kaip jis vaizdžiai apibūdina, – kainų skalės viršūnėje.

Tai – tarsi mados klimato kaita: žemuose ir viduriniuose sluoksniuose siaučia šaltas krizės vėjas, o aukštai – malonus atšilimas dėl kapitalo antplūdžio.

Prabangos prekių koncernas LVMH, kuriam priklauso ir „Dior“, pranešė apie rekordinę – 37,6 mlrd. eurų – apyvartą ir sot“ 11 proc. pelną – 4 mlrd. eurų.

„Chanel“ komercijos direktorius Bruno Pavlovsky atkreipė dėmesį į tikslinės pirkėjų grupės atjaunėjimą: „Aukštosios mados klientės tampa vis jaunesnės. Daugelis jų yra 20–30 metų amžiaus.“

Priešingai nei dėvimoji („Pret-a-porter“), aukštoji mada neturi jokių prekybininkų – kiekviena suknelė sukuriama vienai vienintelei klientei.

Kartais gaminamas klientės manekenas – tuomet nereikia vykti matuotis. Sukurti vienetiniai drabužiai siunčiami specialiai pagamintose apsauginėse dėžėse ir konteineriuose.

Kartais, kaip teigė vienas aukštosios mados pasaulio žinovų, pagal užsakymą pagaminti drabužiai niekada neatsiduria ant klientės kūno.

Jie ne dėvimi, o eksponuojami namuose. Ir tai geriausias įrodymas, kad iš tikrųjų šie drabužiai – meno kūriniai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.