Arabijos mados princesė musulmonų pasauliui kelia siaubą, Europoje – susižavėjimą

Saudo Arabijos princesė Deena Aljuhani Abdulaziz (42 m.) buvo tapusi „Vogue Arabia“ – pirmosios žurnalo „Vogue“ versijos Rytų šalims vadove. Ji turėjusi puoselėti geidžiamiausių pasaulio klienčių – arabų aukštuomenės troškimus, rašo žurnalas „Stilius plius“ .

 Dėl skoningo, bet ekstravagantiško garderobo princesė tapo fotografų numylėtine.
 Dėl skoningo, bet ekstravagantiško garderobo princesė tapo fotografų numylėtine.
Po dviejų mėnesių princesė buvo atleista iš vyriausiosios „Vogue Arabia“ redaktorės posto.
Po dviejų mėnesių princesė buvo atleista iš vyriausiosios „Vogue Arabia“ redaktorės posto.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
 Deena – dažna mados savaičių viešnia.<br> ViDA Press nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Sep 29, 2017, 9:37 PM

Pirmasis „Vogue Arabia“ numeris pasirodė kovo mėnesį. Po antrojo ji buvo atleista iš vyriausiosios redaktorės pareigų.

„Vidurinių Rytų Anna Wintour“ – taip buvo pavadinta D.Aljuhani Abdulaziz, kai tapo žinoma, jog ji bus atsakinga už naujausią „Vogue“.

Ir net jei ji nėra tokia įtakinga kaip JAV leidžiamo „Vogue“ didžioji dama, mados pasaulyje princesė užima išskirtinę vietą.

Deenai atviri keliai tiek į šiuolaikiškiausius, tiek į turtingiausius Jungtinių Arabų Emyratų, Saudo Arabijos, Kataro ar Jordanijos visuomenės sluoksnius.

Ji gimė Kalifornijoje ir išaugo dviejuose pasauliuose – Saudo Arabijoje ir Amerikoje.

Jos tėvas, žinomas ekonomikos mokslininkas, dėstė abiejų šalių universitetuose. O Deena, dar būdama mergaitė, žavėjosi mada.

Bet arabų pasaulyje tapti stiliste?

Tokios svajonės išsipildymas buvo mažai tikėtinas. Deena pasirinko kitą kelią – anksti ištekėjo už Saudo Arabijos princo sultono Bin Fahado Bin Nassero Bin Abdulazizo. Su juo susipažino 1996-aisiais Londone, garsiajame „Harrods“ prekybos centre.

Pora susilaukė trijų vaikų. Ir tik 2006-aisiais princesė atsidūrė savo pasakų pasaulyje. Padedama savo pasauliui atviros šeimos Deena įkūrė „D’NA“ – prabangią drabužių parduotuvę ar Rijade.

Princesė iš savo pačios gyvenimo žinojo: musulmonėms, kaip ir Vakarų pasaulio moterims, patinka gražūs drabužiai. Tik juos tenka nešioti po abaja – ilgu drabužiu, o plaukus slėpti po hidžabu – skarele. Jei musulmonės madingai rengiasi, tai už uždarų durų.

Deena – išimtis. Didžiuosiuose madų šou ji neslėpė po skarele trumpos, savimi pasitikinčios moters plaukų šukuosenos. Dėl skoningo, bet ekstravagantiško garderobo tapo fotografų numylėtine.

Ir kai Deena buvo pasirinkta „Vogue Arabia“ vyriausiąja redaktore, madų pasaulio ekspertai tvirtino – tobulas pasirinkimas arabiškajai „Vogue“ versijai.

Princesė abiejuose – Vakarų ir arabų – pasauliuose jaučiasi kaip namie, turi geriausius ryšius su prabangos prekinių ženklų bendrovėmis, pasižymi išskirtiniu skoniu.

Arabiškasis „Vogue“ variantas reiškė: pagaliau rimtai pažvelgta į mados požiūriu nuskriaustą regioną.

Deena dažnai skųsdavosi, kad arabų klientės pripildo prabangių mados namų pinigų kasas – be jų aukštosios mados skyriai negalėtų pragyventi, bet su jomis elgiamasi kaip su antros klasės žmonėmis.

Susitikimai su dizaineriais žvaigždėmis? Tai veikiau amerikiečių ar europiečių klienčių privilegija.

Su Deenos premjera „Vogue Arabia“ buvo siejami dideli lūkesčiai. Bet ji truputį nuvylė.

Pirmojo žurnalo viršelyje puikavosi ne arabų modelis, o Gigi Hadid. Geidžiamiausias pasaulio veidas, turintis šaknų Palestinoje, bet įgijęs kalifornietiškų bruožų, pastaruoju metu itin dažnai šypsosi iš visų leidinių.

Išsiuvinėtas šydas slėpė G.Hadid plaukus ir iš dalies veidą, bet jos nugara buvo nuoga. Tekstas buvo pateiktas arabiškai ir angliškai.

Ši kompozicija kai kuriems kritikams pasirodė pernelyg vakarietiška.

Princesė Deena Aljuhani Abdulaziz žino ir priešišką požiūrį į ją – pirmiausia Saudo Arabijoje. Sluoksniuose, kuriuose dominuoja vyrai, šaipomasi iš jos gebėjimo greitai užmegzti ryšius su kitais žmonėmis. Princesės pasirodymus viešumoje daugelis laiko nepadoriais, laužančiais kultūros tradicijas.

Dėl kitokių vertybių propagavimo, moterų priespaudos, ekstremizmu nuspalvintos ideologijos – dėl viso to Viduriniai Rytai sulaukia kritikos.

Bet šį regioną itin vilioja prabangos industrija. Jos klientai musulmonai, kaip byloja naujausi duomenys, 2015-aisiais išleido 243 milijardus dolerių drabužiams – tai sudaro 11 proc. visos rinkos. Tikimasi, kad 2019-aisiais regiono rinkos potencialas šoktelės iki 484 mlrd. dolerių.

Į tokius įspūdingus skaičius reagavo ir garsių prekių ženklų gamintojai. Praėjusių metų pradžioje Dolce and Gabbana pasiūlė hidžabų – skarelių ir abajų – ilgų drabužių kolekciją.

Sportinių prekių gamintojas Nike – įspūdingą skarelę sportininkėms musulmonėms.

Per Max Mara ir Alberta Feretti mados kolekcijų pristatymą modelis iš Somalio ryšėjo skarelę.

„Vogue Arabia“ vyriausiosios redaktorės Deenos gyvenimas keletą mėnesių bėgo tarp ar Rijade gyvenančios jos šeimos ir žurnalo biuro Dubajuje.

Žinoma, su hidžabu, kurio nelaiko našta.

„Visiškai sąžiningai pasakysiu: skarelė – elegantiška drabužio dalis. Ją ryšėdama jaučiuosi kaip buvusi Holivudo žvaigždė Grace Kelly“, – tikino ji.

Ir vis dėlto kodėl princesė vos po dviejų mėnesių buvo atleista iš vyriausiosios „Vogue Arabia“ redaktorės posto?

Gerai informuotų šaltinių teigimu, žurnalą leidžiančios žiniasklaidos bendrovės „Conde Nast“ vadovybė buvo patenkinta pirmaisiais „Vogue Arabia“ numeriais, bet jai neva kilo klausimų dėl veiklos išlaidų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.