Noras ragauti nevalgomų dalykų – svarbus ženklas

Žinia, kad paragauti nevalgomų dalykų: smėlio, žemės ar panašiai, dažno vaiko kasdienybė. Taip mažyliai mokosi pažinti pasaulį.

Noras valgyti nevalgomus dalykus dažnai byloja apie vaiko raidos, elgesio, emocinius sutrikimus, bet kai kada gali reikšti ir tam tikrų mitybinių medžiagų stoką.<br>123rf nuotr.
Noras valgyti nevalgomus dalykus dažnai byloja apie vaiko raidos, elgesio, emocinius sutrikimus, bet kai kada gali reikšti ir tam tikrų mitybinių medžiagų stoką.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 23, 2016, 4:57 PM, atnaujinta May 15, 2017, 2:22 AM

Deja, kai kuriais atvejais nevalgomų dalykų valgymas tampa ligos požymiu. Tai vadinama Pica sindromu. Šis sindromas dažnai byloja apie vaiko raidos, elgesio, emocinius sutrikimus, bet kai kada gali reikšti ir tam tikrų mitybinių medžiagų stoką, rašo cyh.com.

Pica sindromas galimas ir suaugusiesiems, dažnai pasireiškia besilaukiančioms moterims.

Sveikos psichikos suaugusieji kilusį norą ragauti nevalgomų dalykų paprastai nuveja šalin, o štai vaikams ši riba nėra aiškiai nubrėžta. Todėl, jei vaikas dažnai ragauja kažką nevalgomo, vertėtų patikrinti geležies kiekį kraujyje. Galbūt vaikui vystosi anemija, kuri laiku nepastebėta, gali gerokai apkartinti gyvenimą.

Geležies stoka pasireiškia ir galvos svaigimu, silpnumu, alpimu, spengimu ausyse. Iš šios padėties dažniausiai siūlomos dvi išeitys: vaistiniai preparatai ir geležies turintys produktai.

Daugiausiai gerai pasisavinamos geležies yra mėsoje, subproduktuose: liežuvyje, kepenyse, inkstuose ir pan.

Tam, kad geležis būtų geriau pasisavinama, reikia vartoti ir vitamino c, o su mėsa valgyti daržovių, kuriose gausu šio vitamino.

Tiek vaikams, tiek suaugusiesiems, kurie yra linkę ragauti nevalgomus dalykus, neretai nustatoma ir cinko stoka organizme.

Pastarojo mineralo trūkumas gali lemti skonių ir kvapų pokyčių.

Asmenys, kurių organizmuose stinga cinko, skundžiasi ir tuo, kad maistas pasidarė nebe toks skanus kaip anksčiau, žinoma, dėl to suprastėja ir apetitas. Gali rastis baltų ruoželių ant nagų.

Cinku turtingi pieno produktai, ypač neriebus jogurtas ir kiaušiniai. Jo yra pakankamai motinos piene, taip pat grikiuose, migdoluose, riešutuose, žirniuose, rugiuose, pupelėse, bulvėse, morkose, česnakuose bei duonoje. Nestinga cinko ir ekologiškoje vištienoje bei tamsioje mėsoje.

Tam, kad cinkas būtų gerai pasisavinamas, drauge būtini vitaminai A, E ir B6, magnis, kalcis, fosforas. Geriausiai cinkas pasisavinamas, kai jo vartojama su baltyminiu maistu.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.