Antroji pusė skundžiasi, kad knarkiate? Jums gali padėti trys paprasti pratimai

Nauji tyrimai rodo, kad moterys kasnakt praranda 3 valandas miego. Prarasto moterų nakties miego kaltininkais (iš dalies) laikomi vyrai dėl jų knarkimo.

Prarasto moterų nakties miego kaltininkais (iš dalies) laikomi vyrai dėl jų knarkimo.<br> 123rf nuotr.
Prarasto moterų nakties miego kaltininkais (iš dalies) laikomi vyrai dėl jų knarkimo.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 23, 2019, 7:18 PM, atnaujinta Sep 23, 2019, 7:18 PM

Mėnesinių skausmai ir vaikų priežiūra taip pat gadina moterų miego kokybę.

Bet, pasirodo, knarkimą galima pažaboti ir trimis paprastais pratimais.

Sveikatos pavojai

Apklausa, atskleidė, kad miego trūkumas daro įtaką moterų savivertei. 21 proc. apklaustųjų teigia, kad neišsimiegojusios jaučiasi bjaurios.

Kas trečia moteris jaučiasi prislėgta, o 21 proc. jų tvirtina, kad neišsimiegojus jų bandymai maitintis sveikai eina šuniui ant uodegos.

Miego trūkumas gali sukelti įvairių sveikatos problemų: išsiblaškymą, dirglumą ir blogą nuotaiką. Tai taip pat gali priversti priimti blogus sprendimus. 

Ilgainiui lėtinis miego trūkumas gali išsivystyti į daugybę sveikatos problemų, tokių kaip 2 tipo diabetas ir širdies ligos“, – sakė dr. Sarah Jarvis, bendrosios praktikos gydytoja ir „Patient.info“ direktorė. 

Viena iš trijų moterų sako, kad pabunda kiekvieną naktį – palyginti su vos dviem iš dešimties vyrų.

Kaltas knarkimas

Viena iš keturių moterų savo prasto miego priežastimi laiko savo partnerio knarkimą, o 14 procentų apklaustųjų teigia, kad naktimis jas pabudina vaikai.

S.Jarvis tvirtino, kad yra daug priežasčių, dėl kurių knarkiama, tačiau perspėjo, jog tai gali būti rimtos būklės – obstrukcinės miego apnėjos (OMA) ženklas.

„Žmonėms, sergantiems OMA, sutrinka kvėpavimo takai, kai miegant atsipalaiduoja raumenys, užblokuodami oro tiekimą. Žmonės, sergantys OMA, beveik visada knarkia. Jie dažnai sustoja kvėpuoti 30 ar daugiau sekundžių. 

Deguonies trūkumas verčia prabusi ir tai gali pasikartoti keliasdešimt ar net šimtus kartų naktį. Tai sukelia nuovargį kitą dieną, ir, be abejo, dėl to padidėja širdies ligų rizika“, – paaiškino ji.

Patarimai, norintiems pažaboti knarkimą

Nors miego apnėja yra rimta knarkimo priežastis, daugeliu atvejų tai tiesiog erzina.

Mike'as Dilkesas, ausų, nosies ir gerklės chirurgas iš Londono Šv. Jono ir Šv. Elžbietos ligoninių, „The Telegraph“ sakė, kad nors knarkimas nėra įprotis, kurį galite pasirinkti, bet vis dėlto galite jį suvaldyti.

Maždaug 40 procentų vyrų, vyresnių nei 30 metų, knarkia.

M.Dilkesas pasidalino revoliucininėmis liežuvio ir gerklės treniruotėmis kaklo dalims, galinčioms sukelti knarkimą:

1. Surieskite liežuvį keldami jį link gomurio ir ištieskite nuleisdami prie dantų.

2. Plačiai atvėrę burną sakykite „ahhh“ 20 sekundžių.

3. Iškiškite liežuvį kiek galite, prieš giliai įkvėpę. 30 sekundžių stenkitės kuo garsiau klykti. 

Kiti kovos su knarkimu būdai gerai žinomi: alkoholio atsisakymas ir sportas.

„Miegas arba miego trūkumas gali turėti įtakos daugeliui mūsų kasdienio gyvenimo aspektų.

Nerimą kelia tai, kad atlikus šį tyrimą paaiškėjo, jog moterys miega mažiau ir jaučiasi labiau pavargusios nei jų vyrai“, – teigė Helen Nunn, „Bensons for Beds“ darbuotoja.

Parengta pagal bodyandsoul.com.au

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.