Mitybos ekspertas vengia maisto papildų, bet vieną vitaminą giria – apsaugo nuo vėžio ir demencijos

Vienas iš įtakingiausių Didžiosios Britanijos sveikatos guru, daugybės knygų autorius daktaras Michael Mosley nėra maisto papildų gerbėjas, nes yra įsitikinęs, kad subalansuota mityba leidžia apsirūpinti visais reikalingais vitaminais. Tačiau M.Mosley turi vieną išimtį.

66-erių M.Mosley pabrėžia vitamino D svarbą sveikatai, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.<br>Asociatyvus lrytas.lt koliažas
66-erių M.Mosley pabrėžia vitamino D svarbą sveikatai, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.<br>Asociatyvus lrytas.lt koliažas
Storosios žarnos vėžys<br>Asociatyvinė 123rf iliustr.
Storosios žarnos vėžys<br>Asociatyvinė 123rf iliustr.
Gydytojas<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Gydytojas<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2024-05-14 07:37

66-erių M.Mosley pabrėžia vitamino D svarbą sveikatai, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.

Mitybos ekspertas teigia kasdien išgeriantis dvi vitamino D tabletes. Tai, pasak jo, turėtų padėti apsisaugoti nuo demencijos ir vėžio.

Ant gimtadienio torto daugėjant žvakučių, blogėja žmogaus gebėjimas pasisavinti vitaminą D, kuris yra labai svarbus ligų prevencijai.

Suprato, kad maisto neužtenka

Anksčiau M.Mosley vitamino D papildus vartojo tik šaltuoju metų laiku, kai rečiau šviečia saulė. Tačiau neseniai nusprendė maisto papildą įtraukti į savo kasdienį režimą ištisus metus.

„Valgau daug riebios žuvies ir kiaušinių, kurie yra puikūs vitamino D šaltiniai. Taip pat daug vaikštau lauke, todėl mano vitamino D kiekis turėtų būti pakankamas. Tačiau maisto papildus ketinu vartoti ir šią vasarą“, – sakė M.Mosley.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į mokslinius duomenis apie senėjimo procesą.

„Tyrimai parodė, kad su amžiumi mūsų organizmas vis prasčiau įsisavina vitaminą D iš maisto. Negana to, oda vis prasčiau sintetina vitaminą D, net ir gaunant pakankamai saulės spindulių“, – teigė M.Mosley.

Jis pridūrė, kad vyresnio nei 60 metų amžiaus žmonėms dažnai trūksta vitamino D. Jo stoką gydytojai nustato net ir vasaros mėnesiais.

Vartoja didesnę dozę

Anglijos nacionalinės sveikatos tarnyba (NHS) rekomenduoja 10 mikrogramų arba 400 tarptautinių vienetų (TV) vitamino D per dieną.

JAV Nacionalinis sveikatos institutas pasisako už dar didesnę dozę: 15 mikrogramų per dieną, o vyresniems nei 70 metų žmonėms – 20 mikrogramų.

„Aš vartoju 25 mikrogramus (1 000 TV), kas neviršija rekomendacijas dėl vitamino D kiekio, bet tai yra arčiau dozės, kurias, kaip rodo tyrimai, reikia vartoti norint apsisaugoti nuo infekcinių ligų, vėžio ir galbūt net demencijos.“

Jis pridūrė, kad vitaminas D padeda palaikyti tvirtus kaulus, nes pagerina kalcio pasisavinimą.

„Mokslininkai nustatė, kad beveik visose mūsų ląstelėse yra vitamino D receptorių, o tai rodo, kad vitamino D nauda neapsiriboja vien kaulų sveikata“, – paaiškino M.Mosley.

Tačiau daugėja įrodymų, kad norint gauti papildų naudų, pavyzdžiui, išvengti storosios žarnos vėžio ir palaikyti smegenų sveikatą, reikia vartoti didesnes vitamino D dozes nei įprastai rekomenduojama.

„Pavyzdžiui, kalbant apie vėžį, neseniai žurnale „Science“ paskelbtas tyrimas parodė, kad didelės vitamino D dozės gali paskatinti suklestėti žarnyno bakterijas, kurios ypač gerai užkerta kelią storosios žarnos vėžio augimui“, – sakė M.Mosley.

Parengta pagal Express.co.uk inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.