Poliklinikos tvarka pasipiktinusi pacientė: į gydymo įstaigą vertė eiti dėl paprasto klausimo

Nors koronaviruso rodikliai stipriai kyla aukštyn, o žmonės raginami saugotis ir likti namie, panašu, kad šios rekomendacijos kartais lieka tik teoriniame lygmenyje.

Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>T.Bauro nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>T.Bauro nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Balkūno nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Skaraičio nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>V.Skaraičio nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>S.Žiūros nuotr.
Su redakcija susisiekusi moteris skundėsi, kad, siaunčiant korovairusui, Antakalnio poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.<br>S.Žiūros nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Sep 22, 2020, 8:53 PM, atnaujinta Sep 23, 2020, 9:41 AM

Su portalu lrytas.lt susisiekė kojos traumą patyrusi Antakalnio poliklinikos pacientė (pavardė redakcijai žinoma, – red.). Moteris skundėsi, kad siaunčiant koronavirusui poliklinikoje negalvojama apie pacientų saugumą, o žmonės, turintys klausimų, nuotoliniu būdu nekonsultuojami.

Papiktino nurodymų nedavęs traumatologas

Rugsėjo 1-ąją į Antakalnio polikliniką nuvykusi moteris nustebo, kad traumatologas, nuėmęs gipsą, jai nedavė jokių rekomendacijų. Moteris teigė, kad jai nebuvo paaiškinta, kaip prižiūrėti koją, o svarbiausia – gydytojas neperspėjo apie ilgas reabilitacijos eiles.

„Niekas nepaaiškino, kad iš anksto užsirašyčiau pas gydytoją reabilitologą. Reikėjo 10 dienų laukti reabilitacijos, masažų, kad koja nesurambėtų. Nežinau, ar kojai turėjo kokios nors įtakos faktas, kad laukiau 10 dienų reabilitacijos ir kojos nemankštinau“, – svarstė moteris.

Moterį papiktino, kad dėl medikų atsainumo poliklinikoje pacientai nesulaukai tinkamos pagalbos, o dėl to gali kentėti sveikata: „Daktaras nesakė, kad po reabilitacijos dar reikės ateiti patikrinti koją, nebent pati norėsiu. Man net nepaaiškino, kad yra antras reabilitacijos etapas, tačiau jis tik po mėnesio – ką man bepadės?“, – nesuprato pašnekovė.

Nuotolinė konsultacija tik rekomendacijose

Pašnekovė skundėsi, kad paskambinusi į Antakalnio polikliniką nebuvo sujungta su traumatologu, su kuriuo norėjo pasikonsultuoti dėl kojos priežiūros.

„Norėjau tik paklausti, ar vaikščiojimas padeda kojai greičiau gyti ar stabdo gijimą, taip pat pasitikslinti dėl vaistų nuo skausmo“, – paaiškino moteris.

Anot pacientės, į skambutį atsiliepusi moteris pranešė, kad gydytojas užsiėmęs ir jokios informacijos telefonu neteiks. Pacientę toks atsakas nustebino, kadangi šiuo metu kaip tik rekomenduotina konsultuotis nuotoliniu būdu.

„Aš jai pasakiau, kad šiuo metu patariama palaikyti nuotolinį ryšį. Mano klausimai – labai paprasti. Kam trukdyti gydytoją? Aš esu vyresnio amžiaus, rizikos grupėje, bijau užsikrėsti. Kodėl dėl paprastų klausimų turiu eiti į polikliniką? Tačiau seselė nesileido į kalbas: „ne, gydytojas jūsų nekonsultuos, jei norit, užrašau jus rytdienai“, – piktinosi pašnekovė.

Moteris nesuprato, kodėl neatsižvelgiama į koronaviruso situacijos rizikingumą, o žmonės, bijantys užsikrėsti, verčiami eiti į polikliniką.

„Man keista, kodėl dėl tokio paprasto klausimo, kai tikrai yra žmonių su rimtesnėmis problemomis, esu verčiama eiti į polikliniką“, – svarstė pacientė.

Pašnekovė pridūrė, kad rugsėjo 1 d. gydytojas padarė kojos nuotrauką ir nurodė, kad lūžis puikiai gyja, jokių komplikacijų nėra.

„Seselė pabrėžė, kad reikia, jog koją įvertintų gydytojas, bet nuo tos apžiūros praėjo tik dvi savaitės. Kas galėjo atsitikti? Aš gi niekur nenikstelėjau, nieko nepasidariau, man kojos neskauda. Nesuprantu, kodėl liepia žmonėms eiti į ligoninę, kai plinta koronavirusas“, – svarstė ji.

Antakalnio poliklinika: situacija nėra neįprasta

Antakalnio poliklinikos Komunikacijos koordinatorė Rūta Vanagienė paaiškino apie situaciją, kurią šiuo metu išgyvena ir pacientai, ir ligoninės personalas.

R.Vanagienė apgailestavo, jog dėl šių klausimų pacientė nesikreipė nei į skyriaus, kuriame dirba šis gydytojas vedėją, nei į Antakalnio poliklinikos administraciją – tokiu atveju konfikto būtų išvengta.

„Išanalizavę susidariusią situaciją matome, jog pacientė buvo konsultuota gydytojo ortopedo-traumatologo, jai buvo atliktas rentgenologinis ištyrimas, kurio metu nustačius, kad lūžis sugijo, nuimtas gipsas“, – pašnekovės žodžius patvirtino R.Vanagienė.

Vis dėlto, Antakalnio poliklinikos Komunikacijos koordinatorė paaiškino, kad pacientei, skirtingai nei ji teigė, pagal galimybes, buvo suteikta visa reikalinga informacija ir ji konsultacijai užregistruota artimiausiu laiku.

„Po gipso nuėmimo pacientei išduotas siuntimas FMR gydytojo konsultacijai bei pacientė užregistruota artimiausiai galimai šios specialybės gydytojo konsultacijai – po 10 dienų. Pacientei suteiktos rekomendacijos ir nurodyta, kad reikia pradėti minti koją, palaipsniui didinat kojos apkrovą.

Pilną priminimą pacientė turi pasiekti per 2 savaites, o po to pradėti ir reabilitacijos kursą. Pacientė apsilankė pas FMR gydytoją, jai buvo paskirtos reabilitacijos procedūros, taip pat pakartotinė FMR gydytojo konsultacija būklės įvertinimui po procedūrų“, – paaiškino poliklinikos atstovė.

R.Vanagienė paaiškino, kodėl moteriai nebuvo suteitka galimybė pasikonsultuoti nuotoliniu būdu.

„Dėl tolimesnės situacijos, norime atkreipti dėmesį, kad gydytojai konsultuoja ir telefonu, tačiau, žinodami paciento būklę, jie gali nurodyti atvykti tam, kad būtų įvertinta paciento būklė.

Taip buvo ir šios pacientės atveju. Pacientė susisiekė su gydytoju rugsėjo 15 d. telefonu ir jai buvo paskirtas vizito laikas rugsėjo 16 d., tačiau pacientė paskirtu laiku į konsultaciją neatvyko.“

Remiantis sveikatos apsaugos ministro įsakymu dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo koronaviruso simptomų (pvz., karščiavimas) neturintys pacientai turi būti aptarnaujami tokia pat tvarka, kaip iki karantino, o pirmoji gydytojo specialisto konsultacija, kai pacientas kreipiasi dėl ūmaus sveikatos būklės pablogėjimo, turi būti suteikiama tiesioginio kontakto būdu.

SAM atkreipia dėmesį, kad nuotolinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos liks prieinamos ir ateityje. Paciento ir gydytojo sutarimu nesudėtingos pirminio lygio konsultacijos ir toliau galės būti teikiamos telefonu arba kitomis ryšio priemonėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.