Tarp COVID-19 pacientų ligoninėje atsidūręs vilnietis pats išsiaiškino, kad ten pateko per klaidą Medikai pripažįno: nesusipratimų būna

Greitosios pagalbos automobiliu į gydymo įstaigą atgabentas vilnietis Remigijus papasakojo apie nemalonią situaciją koronaviruso židinyje. Paaiškėjo, kad jis per klaidą atsidūrė bendrame laukiamajame su koronavirusu sergančiais pacientais.

Greitosios pagalbos automobiliu į gydymo įstaigą atgabentas vilnietis pasijuto tarsi pagaliu per galvą gavęs, kai suprato, kad per klaidą atsidūrė bendrame laukiamajame su koronavirusu sergančiais pacientais.<br>lrytas.lt koliažas
Greitosios pagalbos automobiliu į gydymo įstaigą atgabentas vilnietis pasijuto tarsi pagaliu per galvą gavęs, kai suprato, kad per klaidą atsidūrė bendrame laukiamajame su koronavirusu sergančiais pacientais.<br>lrytas.lt koliažas
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
Linas Svetikas<br>M.Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Linas Svetikas<br>M.Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>S.Žiūros nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>S.Žiūros nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
Koronavirusas Lietuvoje.<br>R.Ančerevičiaus/jp.lt nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Dec 25, 2020, 9:09 PM, atnaujinta Dec 26, 2020, 1:42 PM

Savo ruožtu Santaros klinikų Infekcinių ligų centro Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus vedėjas Linas Svetikas pasakojo, kad pacientai priimami maksimaliai saugiai, tačiau nesusipratimų išvengti nepavyksta.

Temperatūra krėtė pokštus

Į naujienų portalo lrytas.lt redakciją paskambinęs vyriškis (39 m.) pasakojo jautęs keistus ligos simptomus. Jis penkias dienas karščiavo, o temperatūra nuolat kito be aiškios priežasties.

„Daugiausiai pakildavo iki 38,5 laipsnių, o mažiausia 35 laipsniai. Ji nuolat šokinėjo. Buvo keletas dienų, kai aš nevartojau jokių vaistų, o temperatūra vis tiek šokinėjo savaime“, – prisiminė Remigijus (tikrasis vardas redakcijai žinomas, – aut. past.) ir pridūrė, kad jokių kitų ligos simptomų jis nejautė.

Dėl to vyras sunerimo, jis nenorėjo likti nežinomybėje. Pasak Remigijaus, poliklinika atsisakė jį priimti, todėl jis kreipėsi į greitąją medicinos pagalbą (GMP). Atsiliepęs darbuotojas pasiteiravo, ar vilnietis jau yra atlikęs COVID-19 testą. Neigiamas jo atsakymas esą nustebino GMP darbuotoją.

Visgi Remigijus buvo informuotas, kad jo pasiimti atvažiuos GMP ekipažas, tačiau jam bus būtina atlikti testą Santaros klinikos punkte. Vyras tikino abejojęs vizito į ligoninę reikalingumu, nes į greitąją pagalbą kreipėsi tik norėdamas pasikonsultuoti. Tačiau jis buvo įtikintas. Juk COVID-19 testą reikės pasidaryti bet kokiu atveju.

Paklaustas, kodėl tyrimui mobiliame punkte neužsiregistravo pats, Remigijus paaiškino nenorėjęs laukti. „Registruojantis internetu artimiausias laikas buvo po dviejų dienų, o aš jau penkias dienas buvau su temperatūra“, – situaciją apibendrino vyriškis.

Vienoje patalpoje su kosinčiais ir čiaudinčiais

Atvykus į Santaros klinikas vyrui buvo pamatuota temperatūra, patikrintas kraujo spaudimas, tolesnės gydytojo apžiūros laukti jis buvo nuvestas į šalią gydymo įstaigos esantį „vagonėlį“.

„Tas vagonėlis 8-9 kvadratinių metrų. Jame sėdėjo 6-7 žmonės. Man pasakyta, kad reikės laukti, tačiau nežinia kiek, nors greitoji sakė, kad truks 2-3 valandas“, – aiškino vyras ir pridūrė, kad jis pats nežinojo, ko tiksliai turi laukti.

„Atsisėdau tarp žmonių, kurie buvo visai šalia manęs. Pastebėjau, kad jie čiaudėja ir kosi. Kai kas sėdi praktiškai be kaukės, jų apsaugos nedengė nosių“, – vaizdą apibūdino Remigijus. Galiausiai nugalėjo vyrą apnikusios abejonės ir vadinamąjį „vagonėlį“ jis paliko, nuėjo pas priimamojo seselę.

Vyras jai pareiškė atsisakąs toliau sėdėti minėtame „vagonėlyje“, o seselė jam paaiškino, kad tai sergantiems COVID-19 skirta patalpa.

„O aš čia prie ko!?“, – pasipiktinimą išreiškė šokiruotas vyras. Paaiškėjo, kad suklydo Remigijų atvežęs GMP personalas. Pastarasis ir nurodė, kad vyrui diagnozuota COVID-19.

Tuomet vilniečiui buvo paskirta atskira patalpa, kur jis sulaukė gydytojo. Šis dar kartą pacientui paaiškino, kad gydymo įstaiga dėl klaidos nekalta ir pasiūlė atlikti COVID-19 testą. Mėginį davęs vyras išvyko namo. Vėliau vyras stebėjosi dingusiu karščiavimu, tačiau vakare sulaukė teigiamo COVID-19 testo atsakymo.

Labai tikėtina, jog, kai Remigijus kreipėsi į gydytojus, jis jau sirgo COVID-19 tik dar to nežinojo.

Ligoninės atstovas: nesusipratimų pasitaiko

L.Svetikas sutiko portalui lrytas.lt pakomentuoti, kaip pandemijos akivaizdoje vykdoma pacientų priėmimo procedūra.

Pasak jo, paciento kelias priklauso nuo jo būklės, o tai jis serga koronavirusine infekcija, ar ne, nėra esminis faktorius. Kiekvienam į Santaros klinikų Skubios pagalbos skyrių atvykusiam pacientui po registracijos atliekamas triažas – pirminis paciento būklės vertinimas.

Remiantis triažo duomenimis pacientai yra skirstomi į 5 skubios pagalbos kategorijas. Pirmiausia skubi pagalba yra teikiama tiems pacientams, kurių būklė yra sunkiausia (1 → 2 → 3 → 4 → 5 kategorijos).

„Šiuo metu į Santaros klinikų Infekcinių ligų centro Priėmimo-skubios pagalbos skyrių (VULSK ILC SPS) atvyksta patys ar GMP atvežami pacientai, kuriems įtariama koronavirusinė infekcija. Kitomis infekcinėmis ligomis (pvz.: žarnyno infekcijomis, neuroinfekcijomis) sergančius pacientus priima bendras VULSK Skubios pagalbos skyrius.

Atvykus pacientui į VULSK ILC SPS, pirmiausia išsiaiškinama, ar pacientui jau yra patvirtinta koronavirusinė infekcija. Patvirtinta COVID-19 infekcija sergantys pacientai laukia atskirai nuo nepatvirtintų pacientų (prie ILC SPS yra 2 laukiamieji). Kiekvienas apžiūros laukiantis pacientas privalo dėvėti apsauginę kaukę, laikytis saugaus atstumo.

Po gydytojo apžiūros, pacientai tyrimų atsakymų laukia ir jiems pagalba teikiama izoliacinėse palatose. Kiekvienas pacientas, kuriam nėra patvirtinta COVID-19 infekcija, iki tyrimo atsakymo būna izoliuotas atskirai nuo kitų pacientų. Patvirtinta COVID-19 infekcija sergantys pacientai gali būti keli toje pačioje palatoje“, – teigė L.Svetikas.

Jis pripažino, kad nesusipratimų pasitaiko, tačiau jie yra itin reti.

„Dažniausiai dėl elementarių komunikacijos klaidų – pacientas nenurodo, kad jau yra ištirtas ir jam patvirtinta COVID-19 infekcija, arba atvirkščiai nurodo, kad serga, nors tyrimas nėra atliktas (tokiais atvejais pacientas mano ir nurodo, kad serga koronavirusine infekcija, nors nėra atlikti tyrimai).

Tiek GMP, tiek pacientus registruojantys darbuotojai neturi teisės prisijungti prie paciento e.sveikatos sistemos duomenų ir negali matyti atliktų tyrimų duomenų. Kiekviena susidariusi situacija sprendžiama individualiai“, – pasitaikančias problemas komentavo gydytojas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.