Turėjo atsirasti šių metų pavasarį, bet jeigu pavyks įrengti 2023-iaisiais, bus labai gerai. Tai aiškėja iš Santaros klinikų Komunikacijos tarnybos atsakymo apie planuojamą sraigtasparnių aikštelę ant vieno korpuso stogo.
Apie tokią aikštelę, kad sraigtasparniams nereikėtų nusileisti transporto žiede, kalbama jau dešimtmečius.
Sveikatos apsaugos ministerija dar 2020 metų rugsėjį pasirašė 1,738 mln. eurų sutartį su įmone „Veikmės statyba“, pagal kurią užbaigti darbus ant klinikų D korpuso stogo numatyta vėliausiai iki 2022-ųjų kovo pradžios.
Darbai net nepajudėjo. „Santaros klinikose sraigtasparnių nusileidimo aikštelės statyba sustabdyta, nes pradėjus rengti darbo projektą išaiškėjo techninio projekto netikslumai.
Be to, dėl susidariusių visiems žinomų aplinkybių pasaulinėje rinkoje teko ir šiame projekte susidurti su staigiu statybinių medžiagų kainų šuoliu“, – paaiškino Komunikacijos tarnyba.
Šiuo metu Santaros klinikos rengia techninio projekto neatitikimų korekcijas ir skelbs pakartotinį sraigtasparnių aikštelės statybos konkursą.
Tačiau dėl išaugusių žaliavų ir energijos kainų lieka neaišku, ar bus skiriamas papildomas finansavimas.
Jeigu būtų išspręstas finansavimo klausimas ir sklandžiai įvyktų rangos konkursas, per 2023 metus sraigtasparnių aikštelė galėtų būti sumontuota.
Aikštelės reikia norint užtikrinti greitą donorinių organų pergabenimą.
„Aikštelė skirta tam, kad būtų greičiau atgabenti donoriniai organai, reikalingi transplantacijoms, nebūtų prarasta labai svarbi auksinė valanda nuo to momento, kai nusileidžia sraigtasparnis, iki tos minutės, kai donorinis organas pasiekia operacinę. Nuo to priklauso transplantacijos sėkmė“, – jau prieš porą metų aiškino Santaros klinikų atstovai.
Taip pat pabrėžiama, kad sraigtasparnių aikštelės reikia ir siekiant suteikti skubią medicinos pagalbą sunkių traumų, širdies, neurologinės ar kitos ūmios būklės atvejais.
Beje, visų užsienio šalių didžiosios ligoninės, atliekančios transplantacijas ir turinčios multidisciplinines specialistų komandas, turi įsirengusios sraigtasparnių aikšteles.
Tuo metu žydintis Vilnius, siekiantis apželdinti kiekvieną kampą, transporto žiede, kur nusileidžia sraigtasparniai, net nepasirūpino nutiesti elementaraus šaligatvio, kad medikams netektų šokinėti per gėlynus.