Kantrybės išbandymas: akies traumą patyrusi kaunietė 5 valandas bergždžiai laukė skubios medikų pagalbos Ligoninė prašo supratingumo

Vizitas Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje kaunietei įsimins ilgam. Dėl svetimkūnio akyje 5 valandas priimamajame prabuvusi moteris esą nesulaukė nei medikų dėmesio, nei supratingumo. Kaunietė viešai kelia klausimą, už ką gyventojai moka privalomojo sveikatos draudimo įmokas, jei pagalbos greičiau sulaukia iš vaistininkų. Tuo metu Kauno klinikų direktorius medicinai ir slaugai bei Skubiosios medicinos klinikos vadovas prof. dr. Kęstutis Stašaitis paaiškino, kodėl pacientams priimamajame gali tekti laukti gan ilgą laiką.

Kauno klinikos<br>Asociatyvinė R.Tenio/kasvykstakaune.lt nuotr.
Kauno klinikos<br>Asociatyvinė R.Tenio/kasvykstakaune.lt nuotr.
Kęstutis Stašaitis<br>Kauno klinikų nuotr.
Kęstutis Stašaitis<br>Kauno klinikų nuotr.
Kauno klinikos<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kauno klinikos<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kauno klinikos<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauno klinikos<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 20, 2022, 12:36 PM, atnaujinta Oct 20, 2022, 4:31 PM

„Ketvirtadienį atvykau į Kauno klinikas (18 val. vakaro), nes papūtus vėjui, kažkas įkrito į akį ir niekaip nėjo pašalinti. Kadangi neturiu transporto, iškviečiau greitąją pagalbą. Visų pirma, greitosios pagalbos darbuotojai net neapžiūrėjo mano akies ir iškarto pasakė, jog turime vykti į klinikas. Suprantu, kad jie nėra okulistai, bet įvertinti situaciją tikrai galėjo“, – laišką pradėjo kaunietė.

Įspėjo, kad reiks laukti

Atvykus į Kauno klinikas moteris buvo palydėta į Skubios pagalbos skyriaus priimamąjį ir perspėta, kad reikės palaukti, tačiau kaunietė esą nesitikėjo, kad pagalbos gali tekti laukti taip ilgai.

„Sėdėjau laukiamajame užsimerkus, nes akį kuo toliau, tuo labiau skaudėjo. Sėdėdama išgirdau, kaip kažkokie žmonės, ar medikai (nežinau, nes buvau užsimerkus ir negalėjau atsimerkt) pasakė, kad žmonės laukia po 3 val., kol juos pakviečia.

Mane šis dalykas labai išgąsdino, nes namuose manęs laukė 4 mėn. kūdikis, maitinamas krūtimi. Žinojau, kad jis greitai išalks ir nebeturės, ką valgyti, todėl nuėjau į kabinetą, į kurį buvo kviečiami pacientai. Pasakius ten esantiems medikams, kurie buvo jauni rezidentai, visą situaciją, jie pasakė, kad niekuo negali padėti“, – dėstė kaunietė.

Pagalbos taip ir nesulaukė

Dar šiek tiek palaukus, moteris pastebėjo, kad į gydytojų kabinetą buvo kviečiami žmonės, kurie į priimamąjį atvyko daug vėliau.

„Pralaukiau 5 val., vaikui namuose teko duoti mišinuką, kurio mes įprastai niekada neduodame. Po 5 valandų laukimo atsistojau ir vėl nuėjau į pirmąjį kabinetą, ir vėl tas pats: „mes negalime jums niekuo padėti, turite laukti“. Po tiek laukimo net nebegalėjau atsimerkti, akis buvo užtinus, pastoviai ašarojo.

Pagalvojau, kad man mano vaikas yra svarbesnis už mano sveikatą, todėl išsikviečiau taksi ir nuvažiavau į visą parą dirbančią vaistinę, kur, ačiū Dievui, man vaistininkė davė tikrai stiprių vaistų, kurių įsilašinus, kitą dieną svetimkūnis pasišalino iš mano akies“, – patirtimi dalijosi kaunietė.

Anot jos, nesulaukus skubios pagalbos, akyje atsirado infekcija.

„Akis dar buvo patinusi ir jautri keletą dienų, kadangi negavau pagalbos iš karto po įvykio, joje atsirado infekcija (kurios su tinkama medikų pagalba tikrai galėjau išvengti). Nesuprantu tik vieno, už ką mes mokame tokius didelius mokesčius, jeigu negauname tinkamos medicininės pagalbos?“ – retoriškai klausė kaunietė.

Moters teigimu, Skubios pagalbos skyriuje buvo ir daugiau pacientų, kurių traumos atrodė daug sunkesnės, tačiau 5 valandų bėgyje medikų dėmesio esą nesulaukė ir jie.

„Su manimi laukiamajame laukė dvi besilaukiančios moterys, vyras, kuriam prasidėjo panikos priepuoliai, dar du ar trys žmonės su svetimkūniais akyje, žmogus su praskelta galva. Ir deja nesulaukiau, kad kažkurį iš jų pakviestų. Dėl kažkokių priežasčių pirmenybė buvo teikiama žmonėms su skaudančia galva ir pakilusiu spaudimu.

Esu labai nusivylusi Kauno klinikų darbu. Jau po gimdymo ten, norėjau parašyti blogus atsiliepimus, kaip medikai nesiskaito su žmonėmis, bet pagalvojau, kad gal čia aš ne laiku užtaikiau. Bet po šio įvykio noriu su visais pasidalinti jų neprofesionalumu ir paklausti: UŽ KĄ MES MOKAM MOKESČIUS?“ – klausė moteris.

Į Kauną plūsta pacientai iš viso regiono

Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo Kauno klinikų direktorius medicinai ir slaugai bei Skubiosios medicinos klinikos vadovas prof. dr. K. Stašaitis, ilgam kaunietės laukimui galėjo daryti įtaką tai, kad ruduo yra akių traumų sezonas. Tiesa, pacientai dėl akių traumų į Kauno klinikas suplūsta iš visų Kauno regiono miestų.

„Apgailestaujame, kad pacientei teko susidurti su nepatogumais laukiant pagalbos mūsų skyriuje. Kartu norime informuoti, kad Kauno klinikos yra vienintelis akių traumų centras Kauno regione, todėl visi akių traumas patyrę pacientai iš kitų miestų pagalbos atvyksta į mūsų ligoninę. Situaciją sunkina ir tai, kad tradiciškai ruduo yra akių traumų sezonas. Prasidėjus rudens sezono darbams, soduose genint šakas, žmonės akių traumas patiria dažniau. Per parą šiuo metu pagalbą suteikiame net iki 40 pacientų, patyrusių akių traumas.

O vieno svetimkūnio pašalinimas iš akies kartais trunka ilgiau nei valandą, nes tai – didelio atsargumo ir kruopštumo reikalaujantis darbas. Taigi, naudojantis proga, norime paprašyti visų rūpintis savo akių saugumu atliekant statybos, remonto ar griovimo darbus namuose, dirbant su įvairia technika savo sodybose ir soduose bei naudoti apsauginius akinius, kurie leis išvengti akių traumų ir apsilankymo pas mus“, – komentavo prof. dr. K. Stašaitis.

Pacientai skirstomi pagal traumos rimtumą

Skubiosios medicinos klinikos vadovas taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad atvykstantys pacientai pagal būklės sunkumą yra skirstomi į keturias grupes.

„Prioritetas visada yra teikiamas sunkiausios būklės pacientams. Todėl lengvesnės būklės pacientų laukimo laikas labai priklauso nuo tuo metu skyriuje esančių sunkios būklės pacientų skaičiaus.

Vidutiniškai Kauno klinikų Skubios skyriuje per parą būtinoji pagalba suteikiama 200 suaugusiųjų ir apie 70–100 vaikų. Piko metu, kai pacientų srautas būna ypač didelis, lengvos būklės pacientams gydytojo apžiūros gali tekti palaukti ir apie 3–4 valandas. Panaši situacija yra ir kitose išsivysčiusiose valstybėse, nes pacientų, besikreipiančių į skubios pagalbos skyrius, srautas visame pasaulyje nuolat didėja, nors nemaža dalis jų tokią pat pagalbą galėtų gauti pas savo šeimos gydytoją“, – komentavo prof. dr. K. Stašaitis.

Skubią pagalbą teikia ne tik Kauno klinikos

Skubiosios medicinos klinikos vadovas taip pat teigė, kad medikus neramina didėjantis pacientų srautas.

„Tokios tendencijos mus labai neramina, nes dėl didėjančio lengvus sveikatos sutrikimus turinčių pacientų srauto ir ribotų infrastruktūros galimybių bei žmogiškųjų resursų, sunkios būklės pacientai būtinąją pagalbą taip pat gauna vėliau.

Todėl rūpindamiesi mūsų pacientais, dedame visas įmanomas pastangas sureguliuoti pacientų, kuriems reikalinga būtinoji pagalba, srautus bei pritraukti daugiau medicinos darbuotojų į mūsų Skubios pagalbos skyrių, nes dėl didelio darbo krūvio ir patiriamo emocinio bei fizinio pervargimo ši darbo vieta nėra populiari tarp medicinos darbuotojų.

Kartu norime priminti, kad nesudėtingi sveikatos sutrikimai ar lengvos traumos gali būti sėkmingai pagydytos šeimos gydytojo kabinete ar mažesnės ligoninės skubios pagalbos skyriuje, dėl to nebūtina kreiptis į universiteto lygio gydymo įstaigą, kur gydomi sudėtingos traumos bei kiti ypač sudėtingi ir komplikuoti sveikatos sutrikimai. Be Kauno klinikų Kauno mieste yra dar trys skubios pagalbos skyriai“, – teigė prof. dr. K. Stašaitis.

Jis taip pat prašo pacientų supratingumo, tačiau pažada, kad pagalbos sulauks visi besikreipiantys.

„Savo ruožtu, noriu patikinti, kad būtinoji pagalba Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje bus suteikta visiems pacientams, kuriems tokios pagalbos reikės, tačiau, esant dideliam skyriaus užimtumui, lengvesnės būklės pacientams jos gali tekti palaukti ilgiau, dėl to prašome pacientų supratimo ir dar kartą apgailestaujame dėl galimų nepatogumų“, – komentavo prof. dr. K. Stašaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.