Artėjant pilnačiai – kuriozai vaistinėse: žmonės ieško kačių maisto ir pėdkelnių

Nors daugelis gyventojų į vaistines užsuka įsigyti vaistų bei gauti naudingų sveikatos patarimų, tačiau netrūksta ir neįprastų užklausų, ypač – budinčiose vaistinėse, kurios veikia visą parą. Jose dirbantys vaistininkai keistesnių skambučių dažniausiai sulaukia paryčiais, taip pat pilnaties metu, o į vaistines atvykę pacientai kartais teiraujasi su medicina visai nesusijusių prekių – kačių maisto, pėdkelnių arba saldainių su įdaru.

Vaistinė.<br>Asociatyvinė Camelia nuotr.
Vaistinė.<br>Asociatyvinė Camelia nuotr.
Vilmantė Mostautienė<br>Pranešimo siuntėjų nuotr.
Vilmantė Mostautienė<br>Pranešimo siuntėjų nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 18, 2024, 10:25 AM

„Konsultuodami pacientus visą parą veikiančioje sveikatos linijoje, sulaukiame labai įvairių klausimų. Dauguma jų būna susiję su įprastine pagalba dėl vaistų vartojimo, kilusiais sveikatos sutrikimais.

Tačiau pasitaiko ir skambučių su prašymais atvykti pas pacientus ir jų namuose spręsti paauglių sveikatos problemas ar priklausomybes, atlikti narkotikų testus, peržiūrėti vartojamų vaistų krepšelius ir pasakyti, ar teisingai juos vartoja.

Tokiais atvejais pacientams pasiūlome atvykti pasikonsultuoti į vaistinę arba nukreipiame pas gydytojus“, – komentuoja „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė Vilmantė Mostautienė.

Dažnai prireikia kantrybės

Kita šio tinklo vaistininkė Kristina Žemaitytė-Lukošienė sako, kad keistų situacijų pasitaiko ne tik pacientams susisiekus telefonu, bet ir atvykus į vaistinę gyvai konsultacijai.

„Kartą pacientas prašė vaistų nuo kosulio ir pabrėžė, kad jokiais būdais nesiūlytume „cheminių“ vaistų. Išsiaiškinus kosulio pobūdį ir pasiūlius sirupą su žolelėmis, gyventojas jo atsisakė, kadangi pastarasis jam yra neskanus. Tuomet pasiūlėme sirupo alternatyvą tablečių forma, tačiau ir šis variantas pasirodė netinkamas, kadangi pacientui ne tik sunku jas praryti, bet ir pačios tabletės esą neveiksmingos.

Galiausiai pasiūlius cheminį preparatą nuo kosulio tirpiomis tabletėmis, gyventojas atsakė, kad šis preparatas kuo puikiausiai tiks, nes jis visuomet jam padeda. Tokiose situacijose tikrai prireikia kantrybės“, – teigia ji.

Pašnekovė dalinasi, kad kartą vaistinėje apsilankė jaunas vaikinas, norėjęs įsigyti nėštumo testą, tačiau turėjęs daugybę jį kamuojančių klausimų – kaip greitai moteris pastoja, kada „pasimato“ teigiamas nėštumo testas. Vaistininkei paaiškinus, kokių testų galima įsigyti ir kada anksčiausiai pasirodys teigiamas atsakymas, vaikinas vis klausinėjo, kodėl testas atsakymo nerodo iš karto, kodėl reikia taip ilgai laukti. Tuomet vaistininkei teko pravesti trumpą biologijos pamoką.

Ieško pėdkelnių ir kačių maisto

Pasak K. Žemaitytės-Lukošienės, vaistinėse apsilankę žmonės kartais ieško baterijų, saldainių su įdaru, kačių maisto ir nustemba neradę tokių prekių.

„Būna, žmonės vėlyvu metu pastebi, kad namuose pasibaigė viena ar kita priemonė, todėl skuba ieškoti jos papildymo. Naktimis įprastai nedirba parduotuvės, tad belieka tik vaistinės. Ne kartą tamsiuoju paros metu apsilankę pacientai klausė, ar turime tualetinio popieriaus, skutimosi peiliukų, pėdkelnių. Vaistinėse prekiaujame kompresinėmis pėdkelnėmis, tačiau lankytojams įprastai jų nereikėdavo – juos domindavo tik paprastos, klasikinės pėdkelnės“, – teigia pašnekovė.

Visgi daugiausia neįprastų klausimų sulaukiama telefonu. Tikėtina, kad nepatogius klausimus pacientams lengviau aptarti atstumu, išlaikant bent minimalų anonimiškumą, tačiau vaistininkė pastebi, kad ir skambinantys žmonės dažnai turi klausimų, mažai susijusių su vaistinių paslaugomis.

„Pavyzdžiui, neseniai sulaukiau skambučio iš vyro, kuris prašė atkalbėti jo žmoną nuo darbo pokalbio, nes tas darbas, į kurį pretenduoja žmona, vyrui nepatinka. Atsakiau, kad negaliu ir neturiu teisės atkalbinėti kito žmogaus nuo darbo, o tokius dalykus vertėtų mėginti išspręsti šeimoje – išsakyti savo lūkesčius ir argumentus. Vyriškis padėkojo už patarimus, tačiau pasirodė kiek sutrikęs, kodėl negaliu padėti atkalbėti jo žmonos“, – sako ji.

Su neįprastais klausimais budintys vaistininkai dažnai susiduria ankstyvą rytą.

„Kartą kolegė 5 val. ryto sulaukė klausimo, ar pacientės vartojamų vaistų gamintojas per pastaruosius 10 metų nebuvo pasikeitęs ir ar šiuos vaistus galima toliau vartoti. Paryčiais dažnai sulaukiame ir prašymų patarti, kodėl buvo sunku užmigti, kodėl po miego skauda kurią nors kūno dalį bei kaip tokias situacijas reikėtų spręsti“, – tikina vaistininkė.

K. Žemaitytė-Lukošienė atvirauja, kad keistų užklausų pasitaiko kone kasdien, tačiau kurioziškiausios situacijos vyksta prieš pat pilnatį arba jos metu.

„Neaišku, kiek iš tiesų mėnulio fazės turi įtakos žmogaus elgsenai, bet po kelių neįprastų situacijų ar pokalbių visuomet užmetame akį į kalendorių – gal tai skamba juokingai, bet beveik visada būna priešpilnis arba pilnatis“, – reziumuoja pašnekovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.