Specialistė apie nėščiųjų požiūrį į savo sveikatą: „Kur buvai visus devynis mėnesius?“

Nėštumas – ne liga, bet rūpintis savo sveikata būsimos mamos turi itin atidžiai. Nėščiųjų ir gimdyvių korekcinio treniravimo specialistė, „Master Mama“  įkūrėja Gerda Danylaitė dalijasi dažniausiomis klaidomis, kurias moterys daro nėštumo metu.

Kineziterapeutė teigia, kad tinkamai sportuodamos nėsčiosios padeda ir sau, ir mažyliui.<br>123rf.com nuotr.
Kineziterapeutė teigia, kad tinkamai sportuodamos nėsčiosios padeda ir sau, ir mažyliui.<br>123rf.com nuotr.
Gerda tikina, kad blogiausia nėštumo metu gyventi sėsliai.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Gerda tikina, kad blogiausia nėštumo metu gyventi sėsliai.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 13, 2021, 7:16 AM, atnaujinta Jun 13, 2021, 7:16 AM

Svarbiausia – judėjimas

„Kaip vieną dažniausių klaidų įvardinčiau sėslumą nėštumo metu. T.y., kai besilaukdamos moterys stengiasi mažiau judėti, vengia aktyvaus gyvenimo būdo ir tiesiog stengiasi „išbūti“ tą periodą. Tai daro neigiamą poveikį ir vaisiui, ir mamai. Raumenų tonuso kritimas neleidžia vystytis mažyliui, nes jam reikia papildomo deguonies. Moterims svarbu dubens dugno tonusas, jei jis būna įsitempęs, o vėliau staiga po gimdymo atsileidžia, gali kilti problemų dėl šlapimo nelaikymo, atsirasti dubens dugno disfunkciją“, – dalijasi informacija nėščiųjų sporto specialistė Gerda.

Ji įsitikinusi, kad judėjimas bet kokioje sveikatos būklėje yra būtinas – aišku, tik reikia įvertinti savo galimybes ir nepersistengti.

„Dažnai girdžiu iš moterų, kad joms gydytojai rekomendavo nueiti į nėščiųjų jogą, to pilnai užteks. Su joga viskas yra gerai, jei papuoli pas specialistą, kuris žino, kas vyksta su relaksino hormonu, kaip keičiasi moters organizmas nėštumo metu, bet jeigu ne – gali būti net ir pavojinga“, – įsitikinusi G.Danylaitė.

Todėl verta pasirinkti specialiai besilaukiančioms moterims skirtas treniruotes, kurių treneriai išmano apie moters kūno pokyčius nėštumo metu.

Verta pasiruošti ir psichologiškai

Dar viena dažna nėščiųjų klaida, pasak Gerdos, per didelis dėmesys daiktams.

„Ateina pas mane 35 nėštumo savaitę ir skundžiasi beprotiškais nugaros skausmais, tada man kyla klausimas – ką tu visą tą laiką veikei? Kur buvai? Vežimėlį rinkaisi? Dirbant su nėščiosiomis pastebiu, kad moterys dažnai dėmesį skiria ne ten, kur reikėtų. Pavyzdžiui, joms atrodo, kad žindymas yra savaime suprantamas, duodi krūtį ir ramu, bet tam irgi reikia ruoštis! Merginos būna fiziškai ir psichologiškai nepasiruošusios, bet turi gražų vežimėlį“, – atsidūsta „Master mama“ įkūrėja.

Ji pastebi, kad dažnai moterys iki dekreto net padidina darbo krūvį, kad tik išmokos būtų didesnės, o save, savo kūną, mitybą, pamiršta.

„Dalai Lama gerai pasakė – žmonės dirba dėl pinigų, o paskui visus pinigus panaudoja savo sveikatai. Mamos atiduoda visą save darbui iki dekreto, o po to bando atstatyti sveikatą iki gimdymo“, – pastebi G.Danylaitė.

Todėl ji pataria nėštumui ruoštis, jei yra įmanoma, dar prieš pastojant arba pačioje jo pradžioje – paruošus kūną fiziškai, išmokus sumažinti streso kiekį, investavus į savo psichologinę būklę, galima mėgautis visu nėštumo periodu ir vėliau lengviau susitikti su mažyliu.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.