Išskirtinių saldumynų parduotuvę atidariusi mama Sandra: „Saldainiai – ne vaikams“

Tokį mamos darbą kiekvienas vaikas pavadintų svajone – Sandros Šimkės verslas – išskirtinių saldumynų elektroninė parduotuvė „Bombone“. Apie tai, kaip viskas prasidėjo, kiek pastangų ar lėšų reikėjo ją įsteigti, moteris pasakoja interviu.

 Versli mama Sandra augina dvynukus ir rūpinasi savo pačios įkurti išskirtinių saldumynų verslu „Bombone“.<br> lrytas.lt koliažas
 Versli mama Sandra augina dvynukus ir rūpinasi savo pačios įkurti išskirtinių saldumynų verslu „Bombone“.<br> lrytas.lt koliažas
 Versli mama Sandra augina dvynukus ir rūpinasi savo pačios įkurti išskirtinių saldumynų verslu „Bombone“.<br> lrytas.lt koliažas
 Versli mama Sandra augina dvynukus ir rūpinasi savo pačios įkurti išskirtinių saldumynų verslu „Bombone“.<br> lrytas.lt koliažas
Dabar populiariausi - išskirtiniai guminukai.<br> „Bombone“ nuotr.
Dabar populiariausi - išskirtiniai guminukai.<br> „Bombone“ nuotr.
 Sandra viena rūpinasi verslu nuo pat jo įsikūrimo. <br> Asmeninio albumo nuotr.
 Sandra viena rūpinasi verslu nuo pat jo įsikūrimo. <br> Asmeninio albumo nuotr.
 Išskirtiniai saldumynai atkeliauja iš aštuonių skirtingų šalių.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Išskirtiniai saldumynai atkeliauja iš aštuonių skirtingų šalių.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėja kilo keliaujant su vyru ir ragaujant tos šalies delikatesus.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Verslo idėja kilo keliaujant su vyru ir ragaujant tos šalies delikatesus.<br> Asmeninio albumo nuotr.
„Bombone“ siūlo išskirtinius saldumynus.<br> „Bombone“ nuotr.
„Bombone“ siūlo išskirtinius saldumynus.<br> „Bombone“ nuotr.
 Parduotuvėje galima ne tik įsigyti saldumynų, bet ir išsinuomoti saldainines, užsisakyti dekorą ir dizainą.<br> „Bombone“ nuotr.
 Parduotuvėje galima ne tik įsigyti saldumynų, bet ir išsinuomoti saldainines, užsisakyti dekorą ir dizainą.<br> „Bombone“ nuotr.
 Išskirtiniai saldumynai skirti ne vaikams.<br> „Bombone“ nuotr.
 Išskirtiniai saldumynai skirti ne vaikams.<br> „Bombone“ nuotr.
 Sandra verslą derina su dvynukų priežiūra.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Sandra verslą derina su dvynukų priežiūra.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

May 13, 2020, 7:14 PM, atnaujinta May 13, 2020, 7:33 PM

– Kaip kilo idėja įkurti „Bombone“ – tikrą saldainių karalystę?

– Mes be galo mėgstame keliones, kurių metu išragaujame ir atrandame nemažai įdomybių, o kiek jų talpiname į lagaminą ir vežame namo! Po to taupome ir lėtai mėgaujamės, jaučiant kaip jos sparčiai „tirpsta“. Ir tie skoniai telieka mūsų ir artimųjų atmintyje, nuotraukose ir pasakojimuose.

Juk retai, kada sugrįžti į tą pačią vietą, kai dar tiek daug pasaulio neaplankyta. Taip pamažu ėmė kirbėti mintis, kad reiktų tuos skonius surinkti į vieną vietą, išsaugoti ir ne tik mėgautis jais toliau, bet ir pasidalinti su kitais.

Taip užgimė „Bombone“ idėja. O ką, jei turėtume savo saldainių parduotuvę, kurioje kiekvienas galėtų rasti saldainių kiekvienai ypatingai dienai, kiekvienam jam ypatingam žmogui? Jeigu jie būtų prabangūs ir patrauklūs savo išvaizda, tobulo skonio, iš aukščiausios kokybės ir natūralių ingredientų, skirti suaugusiems? Jei sugebėtume juos atgabenti iš saldainių amatininkų visame pasaulyje ir už kiekvieno mūsų „Bombone“ slypėtų istorija? Taip mintis po minties, žodis po žodžio, gimė pati idėja.

– Idėją turite. O kaip sekėsi ją įgyvendinti?

– Pasiryžti idėją įgyvendinti buvo kiek sudėtingiau, nes pats tikslas atrodė labai atsakingas ir didelis. O kai tai padarėme, prasidėjo darbas, kuris, tikimės, kad tęsis dar ne vienerius metus.

– Ar sunku buvo rasti ir išrinkti tuos pačius pačiausius skonius?

– Taip, išties nelengva užduotis. Verta paminėti, kad tai niekada nesibaigsiantis procesas. Jis niekada nesustos. Saldainių amatininkų tikrai nemažai, o ir juos atrasti nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Skonių įvairovė, technologijos, gamybos procesai, viskas keičiasi. Pats paieškos procesas yra gan smagus.

Prieš bet kokią kelionę susirandame kas domintų, būtų kitoks savo saldainių gamybos procesu, sudėtimi, istorija, skonių gama ar panašiai. Turime tai įplanuoti į maršrutą. Susitarti, jei reikia su saldainių amatininkais, nors, tiesą sakant, dažniausiai tiesiog užklumpam juos netikėtai, kaip paprasti turistai, o paskui jeigu jau skonis pakerta kelius (juokiasi), tuomet prasideda derybų dalis, tikrųjų istorijų pasakojimai.

Tik neįsivaizduokite mūsų be perstojo kemšant saldainius pilnomis saujomis kiek tik akys užmato. Procesas atrodo visiškai kitaip. Galite įsivaizduoti tai, kaip somelje kontaktą su vynu. Pirmiausia atsirenkame, kas išties mums tinka: atitinka išvaizdos, ir unikalumo kriterijus, su savimi nešasi istoriją ir tik tada pasineriame į jų skonių atspalvius.

Dažnai vieną saldainį pasidaliname su vyru pusiau ir jeigu, jo skonis mums patinka, kiek vėliau tą pačią, ar net kitą, dieną grįžtame prie dar ir dar vieno. Taip bandome įsitikinti, kad skonis mums išties patinka ir yra vertas mūsų dėmesio, o ne tiesiog buvome apimti laikino akimirkos žavesio ar užklupti alkio kelionės metu.

Keliaudami tą pačia dieną nebandome daugiau nei 10 gabalėlių skonių. Taip pamažu pildosi „Bombone“ saldainių kolekcija. Net neįsivaizduojate, kiek ragautų saldainių į ją nepatenka.

– Iš kur atkeliauja produkcija?

– Šiuo metu bombone.lt galima rasti iš aštuonių šalių: Vokietijos, Švedijos, Jungtinės karalystės, Olandijos, Ispanijos, Austrijos, Belgijos ir, žinoma, Lietuvos atkeliavusius skanumynus. Šiuo metu pakeliui Italijos ir dar kelių šalių siuntinukai.

Kol kas mes esame naujokai, mūsų kiekiai negali būti dideli, dėl aukštos kokybės ingredientų ir trumpo galiojimo laiko. Maži kiekiai reiškia aukštesnes kainas mums ir galutiniam pirkėjui. Kol tapsime matomi, žinomi, sekami, turime kantriai išlaukti.

Tą supranta ir mus palaikantys saldainių amatininkai, kurie matydami transportavimo išlaidų kaštus nedideliems kiekiams, vis tiek suranda būdų kaip mums produkciją parduoti pigiau, nei išties tą darytų tokiais atvejais.

– Jūs, atsakingi mažų vaikų tėvai, o skatinate pirkti saldainius! O gal šie saldumynai visai ne vaikams?

– Taip, jūsų komentaras labai taiklus. Bombone.lt skirta suaugusiems smaližiams, mėgstantiems išskirtinius, prabangius, unikalius skonius.

– Kokius saldainius siūlote ir kurie populiariausi?

– Tai labai sunkus klausimas. Saldainių kolekcija nuolat pildosi, tad apibrėžto skaičiaus skanumynų neturime. Daug paprasčiau čia užsukti karts nuo karto ir ne tik paganyti akis, bet ir paragauti naujienų patiems.

Šiuo metu populiariausi pasakiško skonio guminukai, kuriuos visai netikėtai atradome Vokietijoje. Tai saldainių amatininkai, kurie siekia gaminti gyvenimo būdo konditerijos gaminius ir kol kas gamina tik šešerių rūšių guminukų kolekciją papildytą kolagenu, biotinu, alijošiumi, kofermentu Q10.

Nuostabu ir tai, kad visi saldainių ingredientai – natūralios kilmės, iš vaisių sulčių, yra be gliuteno, be riebalų, be želatinos, be laktozės, be konservantų, be dirbtinių dažiklių ir kvapiklių. Taigi, kaip supratote, tinkami veganams ir vegetarams, kas šiandien taip pat svarbu.

– Kiek laiko praėjo nuo idėjos iki įgyvendinimo?

– O, čia kaip jau pažiūrėsime. Jei skaičiuoti nuo idėjos toptelėjimo galvose ir pradėtų tikslinių degustacijų kelionių metu, tai kokie penkeri metai gal jau bus. Jei nuo aktyvių veiksmų pradžios, t.y. verslo plano, steigimosi, tinklalapio struktūros, minčių apie komunikaciją ir visų kitų dalykų – tuomet pusmetis.

– Kiek reikėjo investicijų startui?

– Kelionių ir degustacijų jau nepavyktų įskaičiuoti, net labai norint, nes viskas labai persipina su šeimos biudžetu. Viskas ką ragaujame, iki kol tai tampa saldainių kolekcijos dalimis iki šiol nenukeliauja į apskaitą (šypsosi).

Žinome, kad skaitytojams bus vis tiek smalsu, tai kiek? Na, pradėjome su 1000 eurų „Bombone“ sąskaitoje. Tiek buvome pasakę sau, kad dedame ant ruletes stalo savo šeimos biudžeto, kad nenuskriaustume mažylių ir per daug smarkiai nerizikuotume. Su tuo ir sukamės. Neturime komandos, viską daro vienas žmogus. Kai sakau viską, tai reiškia VISKĄ (juokiasi).

– Daug ką darėte patys – ką konkrečiai, ar užteko kompetencijų, kur kvietėtės pagalbą?

– Nuo ko čia pradėti vardinti… Viskas apie ką galima pagalvoti yra kurta vieno žmogaus. Reikėjo susidėlioti verslo planą, verslo modelį, pasirinkti kuriamos įmonės tipą, kuris būtų palankiausias mūsų verslo modeliui, įsteigti mažąją bendriją, atsidaryti sąskaitą, susižiūrėti teisinius aspektus, mokestinius, gauti reikiamus leidimus, tvarkyti buhalteriją, na visa ta nuobodžioji dalis (šypsosi).

Tada sugalvoti, kaip atrodys tinklalapis, jį susikurti: išsirinkti, kuri platforma kūrimui būtų palankiausia, kainos, dizaino, galimybių prasme, pačiai susidėlioti jos struktūrą, turinį, vizualus, dizainą. Eh, daug kūrybos, patirties mažai.

Tada dar marketingas, reikėjo nuspręsti kur ir ką, kada komunikuoti – instagram.com/bombone.lt, facebook.com/bombone.lt , bombone.lt bloge „Bombone istorijos“, kaip išnaudoti asmeninę  feisbuko paskyrą ir kitų kanalų paieška. Nuotraukos, nuotraukos, nuotraukos!

Tiesa, o kur dar pavadinimo sukūrimas, pakuočių dizaino paieškos, siuntinių ir dovanų dizaino paieškos, derybos dėl gamybos, transportavimo klausimai…

Su pagalba ne taip paprasta. Kreipėmės į profesionalus dėl pakuočių, logotipo dizaino, bet baigėsi tuo, kad visgi pasidariau pati. Kodėl? Nes arba kreipiesi į įmones Lietuvoje ir jos neatsako išvis, arba atsakymų tenka laukti ir apie save priminti daug kartų, kol galų gale dar pasako kainą, kuri tavo biudžetui neprieinama.

Teko išmokti SEO pagrindų, iš naujo atrasti socialinius tinklus, nes iki šiol nesidomėjau, kaip veikia algoritmai.

Minusas tas, kad užtrunku ilgiau todėl tai nėra taip efektyvu ir greita, bet neturint tam lėšų starto etapu, nelabai turi kitų pasirinkimų. Bet, tuo pačiu, galiu pasidžiaugti, kad „Bombone“ jau labai daug ko išmokė ir mane pačią.

– Ką dirbote iki šio verslo ir kaip tai padeda?

– Šiuo metu esu motinystės atostogose, nors iki šiol nežinau, kodėl taip jas vadina (juokiasi). Auginu dvynius, pusantrų metukų Dominyką ir Augustą. Ir viskas šiuo metu sukasi apie šių dviejų vyrukų pasaulius ir jų pažinimą. Jie svarbiausi!

Iki jų jau tikrai ne mažai laiko dirbau su klientų aptarnavimo kokybe. Ši patirtis dabar padeda suprasti klientams (ne)patinkančius procesus, situacijas, lūkesčius aptarnavimui, produktui, pateikimui, komunikacijai, reklamai ir pan.

Studijavau teisę, tad tiek turimas teisės bakalauras, tiek magistras, dabar palengvino situaciją, kuriant verslą, dėliojantis sutartis, apgalvojant derybų niuansus.

– Auginti pusantrų metų dvynukus ir pradėti verslą – užduotis ne iš lengvųjų! Kaip sekasi suderinti darbus ir vaikų priežiūrą?

– Tai pati įdomiausia dalis. Meluočiau, jei sakyčiau, kad labai paprasta, lengva, kad nebūna dienų, kai nusvyra rankos ar perdegu, kai tyliai save graužiu, dėl to kiek noriu padaryti, bet nespėju. Nesu super galių turintis žmogus, nors norėčiau (šypsosi).

Visgi, manau, dabar galėčiau vesti praktinius laiko planavimo kursus. Didelis noras, padeda susikurti galimybes. Nejučia, natūraliai viskas kažkaip susidėlioja savaime.

Namų ruošos, maisto gaminimo, aplinkos lauke tvarkymo, „ekologiško daržo ir sodo“ auginimas vaikams, mat gyvename priemiestyje nuosavame name, žaidimai su vaikais, jų ugdymas. Paklausite, o kur bombone.lt? Taip, verslo darbai paskutiniame plane.

Sau buvau pažadėjusi, kad tai neatims laiko iš mažylių ir šeimos, todėl tenka įjungti super turbo pavarą ir pavaryti dieną taip, kad jų miego metu, galėčiau skirti bent nedidelę dalelę savo laiko „Bombone“ užduotims, kurių sąrašas, prisipažinsiu, gąsdinantis ir kartais priverčiantis savęs paklausti, ar verta, ar gausis, ar reikia? Bet kol kas nenuleidžiu rankų.

– Ar mažyliai jau ragavo saldumynų?

– Ne! Ir dar ilgai neplanuojame jų jais palepinti.

– Siūlote ne tik saldainius, jų rinkinius, bet ir vazas saldžiam stalui, dizainą šventėms?

– Kadangi, saldainiais lepinamės ne kasdien arba tomis dienomis, kai lepinamės, sakome, kad kuriamės sau šventę, todėl tai daryti norime gražiai, stilingai, subtiliai ir prasmingai. Norime padėti susikurti ilgai išliekančią emociją ir prisiminus.

Todėl ir kilo mintis pasirūpinti saldaus stalo dizainu – bomboneromis (taip vadiname saldainines), kurias nuomojame ir kuriame šventės dizainą bei dekorą. Taip pat prie paslaugų įtraukėme dovanėles švenčių dalyviams,verslo dovanas, rinkinius.

– Koks jūsų šeimos pats pačiausias skonis, kuris primena kažkokią ypatingą akimirką? 

– Makadamijų riešutai su cinamonu baltajame šokolade. Tai skonis, kurį atradome ir kuris primena Havajus, vietą, kurioje saulei tekant 5:50 ryte susituokėme su vyru, Dariumi 2016-aisiais gegužės 21ąją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.