Karantino vaikai: ikimokyklinio amžiaus mažyliams socializacija tapo nauju iššūkiu

„Sveiki, mano dukra lanko darželį – prieš karantiną taip pat ėjome į daugybę būrelių, užsiėmimų, bet ji nebenori. Siūliau grįžti į baletą, nes jai ten tikrai patiko. Taip pat galėjo eiti į baseiną ir dailę su drauge, bet sako, kad dabar geriau liks namie ir žais viena. Labai dažnai rašoma apie vyresnius vaikus ar suaugusius, kaip juos pakeitė karantinas, o ką daryti su tokiais mažiukais?“, – naujienų portalo lrytas.lt rubrikos „Tėvams“ klausia mama Lina.

Mokytoja Kristina Striaupaitė pastebi, kad ikimokyklinio amžiaus vaikams metu socializacija įgavo naują prasmę.<br>„Unsplash“ nuotr.
Mokytoja Kristina Striaupaitė pastebi, kad ikimokyklinio amžiaus vaikams metu socializacija įgavo naują prasmę.<br>„Unsplash“ nuotr.
Mokytoja Kristina Striaupaitė pastebi, kad ikimokyklinio amžiaus vaikams metu socializacija įgavo naują prasmę.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Mokytoja Kristina Striaupaitė pastebi, kad ikimokyklinio amžiaus vaikams metu socializacija įgavo naują prasmę.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 28, 2021, 10:14 AM, atnaujinta Oct 28, 2021, 11:09 AM

Kuo išskirtiniai ir su kokiais iššūkiais susiduria vaikai gimę karantino metu, dalijasi „Family Lab Academy“ Mini darželio mokytoja Kristina Striaupaitė.

„Pandemija ir karantinas paveikė visas visuomenės grupes. Didelių iššūkių karantino metu turėjo didžioji dalis šeimų: tvyrojo pasimetimas bei nežinomybė, įtampa. Iki tol įprasta, socialinį gyvenimą teko iškeisti į nuotolinį mokymąsi, atsisakyti įprastų socializacijos būdų, tokių kaip: būreliai bei užimtumas po pamokų, lankymasis žaidimų kambariuose, vaikiškuose renginiuose, spektakliuose.

Ikimokyklinio amžiaus vaikams metu socializacija įgavo naują prasmę, o prieš tai lankytinos vietos apribotos namų ir kiemo pramogomis. Natūralu, jog šeimoms kyla iššūkiai.

Kokie karantino vaikai?

Pastebime, kad vaikai gimę karantino metu, yra linkę labiau būti prieraišus, nedrąsiai tyrinėja aplinką ir supantį pasaulį. Tačiau dirbant su vaikais tenka pastebėti vaikų padidėjusi norą padėti suaugusiajam namų ruošos darbuose, kartu veikti ir stebėti, atkartoti suaugusiųjų veiksmus.

Pastebėjome, išaugusį vaikų norą dalintis įspūdžiais su suaugusiais, gebėjimą reflektuoti dienos įvykius. Natūralu, kad karantino metu, vaikai praleisdami daugiau laiko su tėvais, sustiprino tarpusavio ryšį bei perėmė tėvų įpročius, bendravimo formas ir manieras.

Vaikams gimusiems karantino metu, būdinga ir įprasta, veiklos bei žaidimai namuose. Tačiau gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti yra labai naudinga, todėl socializacija su bendraamžiais, kai tik leidžia galimybės, yra rekomenduojama.

Kokie kilo iššūkiai šeimoms ir vaikams?

Pasikeitusi realybė, pakeitė ir nusistovėjusią tvarką šeimose. Šeimose teko susidėlioti naują tvarką, įprasti prie pakitusios dienotvarkės. Daugiausiai iššūkių kilo tose šeimose kuriose vaikai mokėsi nuotoliu, ikimokyklinukai nelankė darželio, o abu tėvai dirbo iš namų.

Tėvams tikrai reikėjo daug pastangų ir kantrybės susidėlioti rutiną ir skirti kokybiško laiko vaikų ugdymui bei užimtumui. Todėl vaikai kartu su tėvais atrado naujų pomėgių laisvalaikiui drauge.

Kokie karantino privalumai?

Karantino metu, neišvengiamai buvo mokomasi kurti kokybišką laiką drauge, tėvai daugiau pažino vaikus ir gilinosi, kaip kurti santykį ir laiką drauge. Tėvai išlaisvino savo kūrybiškumą kurdami veiklas bei žaidimus kartu su vaikais namuose.

Sustiprėjo tarpusavio brolių ir sesių ryšis. Pasitaikius galimybei sustoti ir skirti laiko šeimai, dauguma sustiprino šeimos tradicijas ir papročius.

Kaip grįžti į ankstesnį ritmą?

Turėtume tai daryti po truputį, mažais žingsneliais grįžti į pamėgtas veiklas bei būrelius. Pradžiai rinktis užsiėmimus, kuriose galite dalyvauti kartu su vaiku. Kai vaikas jau pradeda vėl megzti santykius su bendraamžiais, trykšta noru bendrauti bei žaisti kartu, po truputį didinti užsiėmimų skaičių per savaitę. Kai situacija jau pagerėjus, rinktis būrelius, kuriose vaikai būna be tėvelių.

Palaipsniui vaikui vėl pavyks įsitraukti į kolektyvą. Prisiminkite savo pirmas dienas, kai po ilgo laiko tarpo, darbo namuose, sugrįžote į darbovietę? Buvo keista ir nejauku? Taip. Todėl visai normalu, kad ir vaikai jaučia nenorą sugrįžti į vaikų bendruomenę, kad ir kaip ten būdavo smagu.“

Jei turite klausimų ankstyvojo ugdymo specialistams, rašykite tevams@lrytas.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.