Vaikai išbandė ateities pamokų įrankius: aplankė piramides, skraidė kosmose

Vykdant Švietimo ir mokslo ministerijos projektą Skaitmeninės švietimo transformacijos (EdTech), regionų edukacinių įstaigų vaikams organizuoti mokymai, kurių metu vaikai IT technologijų pagalba nardė vandenyne bei skraidė ir šoko su parašiutais. Tačiau, pasak specialistų, didžiausia gauta nauda – žinios, kaip technologijas pritaikyti mokant vaikus su negalia.

VR technologija leido ne tik pamatyti, bet ir patirti ką reiškia atsidurti ant aukščiausio kalno ar po žemės sluoksniu.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
VR technologija leido ne tik pamatyti, bet ir patirti ką reiškia atsidurti ant aukščiausio kalno ar po žemės sluoksniu.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
„Tyrimais įrodyta, jog virtualių, įtraukiančių pamokų metu mokiniai įsimena kelis kartus daugiau informacijos, lengviau išmoksta STEM disciplinas matematiką ar fiziką, kai viskas paaiškinama vaizdžiai, o užduotys pateikiamos žaidimo forma“, – pasakoja „TeraSky Baltic“ atstovas Paulius Valiulis.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
„Tyrimais įrodyta, jog virtualių, įtraukiančių pamokų metu mokiniai įsimena kelis kartus daugiau informacijos, lengviau išmoksta STEM disciplinas matematiką ar fiziką, kai viskas paaiškinama vaizdžiai, o užduotys pateikiamos žaidimo forma“, – pasakoja „TeraSky Baltic“ atstovas Paulius Valiulis.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2021-12-28 16:34

Pamokos per potyrius

„Tiek vaikai, tiek tėvai buvo sužavėti. Tikrai daugelis jų net nebuvo matę vandenyno, o čia virtualios realybės akinių pagalba gavo galimybę jame panardyti. Ir dar šokti su parašiutu, išbandyti laisvo kryčio pojūtį. Mažam pasaulį pradedančiam pažinti žmogui tai tikrai labai dideli įspūdžiai“, – sako „EdTech“ programoje dalyvaujančio Visagino lopšelio-darželio „Auksinis gaidelis“ direktorė Olga Mazniova.

Pasak jos, VR technologija leido ne tik pamatyti, bet ir patirti ką reiškia atsidurti ant aukščiausio kalno ar po žemės sluoksniu.

„Aišku, fizinių pojūčių tai nesuteikia, bet jausmai, kurie ateina per akis ir judesius suponuoja tam tikrą įspūdį ir patyrimą. Sužavėti liko ir vaikai ir tėvai, kurie dalyvavo pamokoje, nes reikėjo naudoti išmanius mobiluuosius, kurių darželinukai dar neturi“, – pasakoja direktorė.

Jos vadovaujamame darželyje priešmokyklinukams vykdyta pamoka, kurios metu „EdTech“ programos dalyvė „TeraSky Baltic“ organizavo edukacinius užsiėmimus naudojant virtualios realybės akinius pasinaudodami „Google for Education“ sprendimais. Pamokų metu vaikam ir pedagogam pademonstruota kaip galima kasdienius užsiėmimus IT technologijų pagalba padaryti daug patrauklesnius.

Pagalba vaikams su negalia

„Žinoma, vis tik didžiausia nauda yra mažiau matoma. Pedagogai gavo labai daug informacijos kaip galima panaudoti „Google for Education“ platformą lavinimui, o kas svarbiausia – kokios plačios yra jos galimybės dirbant su vaikais, kurie turi vienokią ar kitokią negalią“, – pasakojo O. Mazniova.

IT technologijų privalumus dirbant su negalią turinčiais vaikais pabrėžė ir Prienų r. Pakuonio pagrindinės mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Sigrida Balčienė.

„Pavyzdžiui, yra vaikai, kurie turi skaitymo problemų. Ne dėl to, kad nemoka skaityti, bet jų negalia tokia, jog jie negali suvokti teksto arba turi rimtų regėjimo problemų. „Google“ siūlo Chromebook kompiuterius, kuriuose įrašyta programa, kuri gali vaikui skaityti tekstą. Ir tai tik vienas pavyzdys, kai negalią turintys vaikai gali pilnavertiškai dalyvauti pamokoje, o mokytojas gali visiems skirti vienodai dėmesio. Technologijos tikrai suteikia labai daug galimybių“, – sako S. Balčienė.

Pamokos įdomesnės ir naudingesnės

Programoje „EdTech“ dalyvaujanti bendrovė „TeraSky Baltic“ surengė mokymus keliose šalies mokyklose ir pademonstravo kaip mokymosi procesą gali pakeiti „Google for Education“ platforma, kurioje yra gausu interaktyvių pamokų pačiomis įvairiausiomis temomis, virtualių kelionių į šalis ar objektus, apie kuriuos vaikai mokosi.

„Iš tiesų pamoka visai kitokia, kai mokydamasis apie kosmosą gali apsilankyti tarptautinėje kosmoso stotyje, mokantis geografijos pabuvoti Taj Mahal‘e, prie Egipto piramidžių ar bet kurioje kitoje vietoje. Tyrimais įrodyta, jog virtualių, įtraukiančių pamokų metu mokiniai įsimena kelis kartus daugiau informacijos, lengviau išmoksta STEM disciplinas matematiką ar fiziką, kai viskas paaiškinama vaizdžiai, o užduotys pateikiamos žaidimo forma“, – pasakoja „TeraSky Baltic“ atstovas Paulius Valiulis.

Pasak jo, įgyvendinant programą mokytojai buvo supažindinti su „Google for Education“ galimybėmis, organizuotos pamokos kurių metu paaiškinta ką ir kur galima rasti itin dideles galimybes turinčioje virtualioje platformoje, taip pat Pakuonio pagrindinei mokyklai ir Visagino darželiui „Auksinis gaidelis“ padovanoti „Google Chromebook“ kompiuteriai, akiniai, kurie suteikia galimybę telefonu naudotis kaip virtualios realybės akiniais, kitos įrangos.

„Vis tik didžiausias akcentas buvo supažindinant mokytojus ir darželio auklėtojus, kurie rengia vaikus mokyklai, su „Google“ galimybėmis, siūlomomis vaikų su negalia edukacijai. Tai išties unikalus ir 95%u atveju nemokamas instrumentas, leidžiantis pilnavertiškai mokytis vaikams su kalbos, regėjimo, judėjimo ar kitomis negaliomis, turintiems autizmo spektro sutrikimų“, – pasakoja P. Valiulis.

EdTech – progresas švietimo sistemoje

Skaitmeninės švietimo transformacijos (EdTech) projektas – tai greitai besivystanti inovacijų švietimo sektoriuje ekosistema, kurioje startuoliai, smulkus ir vidutinis verslas kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus švietimo sektoriaus iššūkiams spręsti.

Kuriant ir išbandant „EdTech“ platformą siekiama praktiškai švietimo įstaigose pritaikyti inovatorių pasiūlytus produktus ir paslaugas. Tokių paslaugų pavyzdžiai galėtų būti interaktyvūs mokymosi įrankiai, išmanus skaitmeninis turinys – edukacinės priemonės, išnaudojančios naujausias informacinių technologijų galimybes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.