Pradinių klasių mokytoja įsitikinusi – vaikus turime mokyti ne tik bendrųjų dalykų

Ko reikia šiuolaikiniam švietimui? Koncentruotos mokomosios medžiagos? Modernių technologijų? O gal visko viename? Beveik trijų dešimtmečių mokytojavimo patirtį sukaupusi ir inovatyviausia pradinių klasių ugdymo mokytoja išrinkta Dalia Paleckienė sako, kad to – toli gražu negana.

Pradinių klasių ugdymo mokytoja D. Paleckienė sako, kad vienas didžiausių iššūkių mokant šiuolaikinius vaikus – bandymas įdiegti kritinį mąstymą.<br>D.Umbraso nuotr.
Pradinių klasių ugdymo mokytoja D. Paleckienė sako, kad vienas didžiausių iššūkių mokant šiuolaikinius vaikus – bandymas įdiegti kritinį mąstymą.<br>D.Umbraso nuotr.
Pradinių klasių ugdymo mokytoja D. Paleckienė sako, kad vienas didžiausių iššūkių mokant šiuolaikinius vaikus – bandymas įdiegti kritinį mąstymą.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
Pradinių klasių ugdymo mokytoja D. Paleckienė sako, kad vienas didžiausių iššūkių mokant šiuolaikinius vaikus – bandymas įdiegti kritinį mąstymą.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 10, 2022, 9:40 AM

Kartu su leidykla „Šviesa“ mokomuosius leidinius kurianti pedagogė įsitikinusi – kiekviena mokinių karta yra unikali, todėl mokytojas turi ne tik dėstyti pagal programą, bet ir nuolat mokytis ir tobulėti kartu su vaikais.

Galvoti apie kiekvieną vaiką

Pradinių klasių ugdymo mokytoja D. Paleckienė sako, kad vienas didžiausių iššūkių mokant šiuolaikinius vaikus – bandymas įdiegti kritinį mąstymą.

„Stengiuosi, kad mano mokiniai gebėtų vienu metu žvelgti ir matyti visomis kryptimis. Mokau ne tik kritinio mąstymo, bet ir suprasti pasaulį, atsirinkti tai, kas svarbiausia gausiame informacijos sraute.“

Anot pedagogės, toks darbas – ypatingas. Mokytojui neužtenka išdėstyti medžiagą. Jis dažnai turi būti kaip mama ir tėtis. „Pradinukams reikia supratimo, palaikymo. Todėl ruošiuosi kiekvienai dienai, planuoju kiekvieną pamoką ir galvoju apie kiekvieną vaiką“, – pasakoja mokytoja. Taip pat visada svarstau, kaip jie priims naują medžiagą, tad numatau kelis žingsnius į priekį. Nuolat ieškau naujų idėjų ir galvoju, kokiu būdu išdėstyti informaciją, kokia nuotaika ją perteikti. Gal nagrinėdami vieną temą tapsite detektyvais, o gal užkariausite pasaulį kaip tyrinėtojai? „Pradinukai viskuo domisi, todėl net paprasčiausia užduotis turi žadinti smalsumą“, – pabrėžia ji.

Inovatyvumas – ne tik technologijos

D. Paleckienės darbo patirtis siekia 27-erius metus. Per ilgą laiką išleido ne vieną mokinių kartą ir įgijo ženklių kompetencijų. Tačiau, kaip pati sako, šioje profesijoje jų niekada nebus per daug. Domisi choreografija, išmoko groti pianinu. Tobulina anglų kalbą, o kartais tampa režisiere – mokykloje stato spektaklius, veda renginius. Darbas jai yra hobis, gyvenimo būdas ir viskas viename.

Dar viena stipri kompetencija atsiskleidžia per informacines technologijas. Be jų specialistė neįsivaizduoja savo darbo. Jame ji taiko skaitmeninį raštingumą, atviruosius švietimo išteklius ir net socialinius tinklus. Tačiau pabrėžia, kad inovatyvumas nėra tik technologijos. „Visada pagalvoju, kaip vaikai gyvens ateityje. Todėl sakau, kad svarbu gebėti ne tik naudotis technologijomis, bet ir žinoti, kaip spręsti problemas, nepriklausomai nuo jų dydžio. Svarbu, kad mokiniai gebėtų jas įveikti ir tam numatytų konkrečius būdus.“ D. Paleckienė akcentuoja ir tai, kad vaikams yra svarbios ne tik dalykinės, bet ir bendrosios kompetencijos. Jie turi būti pasiruošę bendrauti, nebijoti klysti ir siekti tikslų.

Pedagogo darbas anksčiau ir dabar

„Jei palygintume, kaip ši profesija atrodė tada, kai pradėjau dirbti ir dabar – skirtumas būtų akivaizdus“, – pasakoja D. Paleckienė. Ji ugdymui naudoja ne vieną internetinę platformą, atviro kodo išteklius, turi savo svetainę ir Youtube kanalą. Jame gausu jos paruoštų ir įgarsintų pamokų, įvairių užduočių. Be to, kartu su mokiniais ji kuria minčių žemėlapius, skaitmenines istorijas, struktūruotus užrašus ir t. t. Naudoja ir kitas priemones, todėl vaikai, gavę QR kodus, gali peržiūrėti paruoštą medžiagą. „Parinkusi įvairias ir šiuolaikiškas mokymo strategijas, galiu kreipti mokinius gilesnio supratimo link“, – teigia mokytoja.

Anot jos, neteisinga sakyti, kad anksčiau vaikai nebuvo tokie protingi, kaip šiuolaikiniai. Gyvenimas keičiasi, o kiekviena karta yra unikali. Jie visi atsineša kažką savo. Šiuolaikiniai gyvena skaitmeniniame amžiuje, o rezultato trokšta čia ir dabar. Jie atvirai sako, ką galvoja, jaučia, yra labai kūrybiški ir atviri pasauliui. „Jie visada kelia klausimus kodėl, o pedagogas turi būti pasiruošęs ne tik paaiškinti, bet ir patarti, atiduoti dalelę savęs. Ugdymo procesas gali būti gyvas ir įvairus. Labai mėgstu grafikus, diagramas – tai leidžia dėstyti greitai ir aiškiai.“

Mokosi ne tik mokiniai

Vienas svarbiausių pedagogo profesijos aspektų – nesustoti viskuo domėtis. Jei iki pandemijos daug mokytojų mažai dirbo kompiuteriu, šis laikotarpis juos pastūmėjo pokyčiams. „Informacinės technologijos kelia klausimų? Padėti gali kolegos, o kartais ir mokiniai. Visada atsiras besidominčių ir norinčių padėti. Be to, yra įvairių šaltinių, kurie gali būti naudingi. Reikia tik noro ir meilės savo darbui. Jei ji yra, specialistas visada ras būdų tobulėti ir būti arčiau vaikų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.