Kalti ne prastai dirbantys lietuviai, o naujai Kaliningrado srityje įvestos taisyklės: nuo šiol vežant iš trečiosios šalies importuojamas prekes reikia toje šalyje suteiktų papildomų dokumentų, kurių mūsų šalies vežėjai neturi. Be dokumento tenka ilgai stovėti pasienyje, ginčytis su pareigūnais, būta netgi teismo procesų.
Bando išstumti iš rinkos
Lietuvos vežėjų asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius piktinosi naujomis taisyklėmis ir pavadino tai „administracijos kuriamais trukdžiais“.
„Tai yra kažkoks rinkos reguliavimas. Taip mūsų vežėjai yra išstumiami iš rinkos“, – sakė A. Kondrusevičius. Vežėjų asociacija ketina rugsėjo mėnesį susėsti prie derybų stalo su atsakingomis Rusijos institucijomis ir išsiaiškinti šį klausimą.
Teoriją, kad galbūt Lietuvos įmonės buvo tiesiog nukonkuruotos, pašnekovas atmetė. Nors lietuviai už paslaugas reikalauja kiek daugiau pinigų nei rusų vežėjai, tačiau iki šiol tai nebuvo problema.
„Lietuvių vežėjai yra vertinami, ir tą didesnę kainą daug kas mielai mokėdavo, nes įvertindavo kokybę“, – sakė A. Kondrusevičius. Be to, į Rusijos teritoriją Lietuvos vežėjai važiuoja kaip ir anksčiau – nauja taisyklė taikoma tik Kaliningrado srityje.
Susisiekimo ministerijos specialistai šią problemą spręsti yra bejėgiai. „Valstybė čia visiškai niekuo dėta, čia yra tų įmonių, kurios perka vežėjų paslaugas, reikalas. Tai – grynai komerciniai sprendimai“, – sakė susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas.
Įmonės jau nusivylusios Kaliningrado sritimi
Lrytas.lt kalbintos vežėjų įmonės į klausimus apie Kaliningrado sritį reagavo panašiai. Didžioji dalis įmonių jau yra nustojusios vežti ten krovinius, nes gaišatis ir sąnaudos yra didelės, o pelno ir užsakymų nedaug.
Logistikos įmonės „Ahlers Klaipėda“ ekspeditorius Leonidas Gerasimovas pastebėjo, kad problemų šiame pasienyje vežėjams buvo visada: „Per mėnesį vežam kokį kartą, tai nėra populiarus maršrutas. Problemų ten visada yra tiek dėl dokumentų, tiek dėl netvarkos. Visada tenka laukti bent po parą ir daugiau.“
Logistikos įmonė „Vlantana“ net nepriima užsakymų, susijusių su Kaliningrado sritimi. „Visada yra problemų važiuojant į Kaliningradą, todėl ir nevežam į tą pusę. Sunkvežimiui ten nuvažiuoti užtrunka tiek pat kiek į Maskvą. Kadangi mūsų specializacija – greitai gendantys produktai, mums neverta ten važiuoti“, – sakė įmonės vyriausiasis vadybininkas Arvydas Butas.